Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrip UK 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Ik breek even in op dit topic omdat we een aantal dagen in Wales waren. Leek me wel leuk om wat informatie te geven.


IMG_7651.JPG

Typische stenen huizen in Wales.
IMG_7560.JPG

Wij vertrokken met de boot vanaf de Hoek van Holland naar Harwich. De boot vertrek laat in de avond en komt vroeg in de ochtend aan in Harwich. Lekker zo heb je nog de hele dag om bijvoorbeeld Cambridge te bezoeken. Aan boord kun je laden en zo vertrokken we weer vol in de ochtend.
IMG_7658.JPG


Via Cambridge en Birmingham rijden we naar Noord-Wales. Onderweg maar weinig Tesla's gezien en bij de SuC ook maar weinig zien laden.
IMG_7654.JPG
IMG_7657.JPG

Ondertussen was het in Wales tegen 30 graden geworden en vond de locale inwoners het al veel te warm.
IMG_7652.JPG

Een van de vele kastelen in Wales.
IMG_7659.JPG

Onze DeC bij de B&B. Aantal leuken gesprekken gehad met andere Tesla's rijders gehad.
IMG_7656.JPG
IMG_7655.JPG

Cambridge een mooie stad om een dagje te bezoeken. Eventueel de DeC gebruiken bij het GonsVille hotel. Wij hebben daar geladen en geluncht.
IMG_7653.JPG

Mooi scramble woord.

Verder viel ons op dat er zeer veel aan alternatieve energie gedaan wordt in Wales. Op veel plekken staan gratis opladers die niet op ChargeMap staan.

Terug weg zijn we naar het zuiden van Wales gereden richting Swansea via Breacon. Erg mooie weg die helaas veel te kort is. Daarna via London weer terug naar Harwich.
 
Ik ben al een aantal keer in de UK geweest met mijn Tesla. AP werkt er gewoon hoor, alles past zich automatisch aan aan links rijden en de snelheidsbeperkingen worden in km/h weergegeven, net iets handiger.

Ik vraag meestal in het hotel of ik de auto mag laden. Nog nooit een neen gekregen. Let wel op want die Engelse stopcontacten met schakelaar verdragen geen 16Amp. Ik zet de auto meestal op 8Amp. 's morgens is die dan toch al aardig bijgeladen.
En een wat langer verlengsnoer meenemen en Engelse verloopstekker kan natuurlijk ook geen kwaad.
 
  • Helpful
Reactions: simonsmidt
En een wat langer verlengsnoer meenemen en Engelse verloopstekker kan natuurlijk ook geen kwaad.

We gaan in augustus naar UK, welke Engelse verloopstekker zou je adviseren? Ik heb al een 25 meter Schuko verlengkabel. Ik vond deze 13A stekker, zou deze voldoen (ook ivm schuko aarding)? kabelshop.nl

In het Britse forum adviseert iemand om deze te nemen, zodat je ook meteen camping-compatible bent:
PowerMaster 818738 Fly Lead Converter 13A Plug to 16A Socket: Amazon.co.uk: DIY & Tools
PMASTER 856728 16A CEE 240V Plug to 16A Schuko Socket Fly Lead Co240V 3-Pin: Amazon.co.uk: Kitchen & Home