Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrip UK 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Ons volgende roadtrip avontuur staat weer op de rails...
De route staat op papier en de hotels en de boten zijn gereserveerd en een logo is gecreëerd...
België - Engeland -Wales - Engeland - schotland - Engeland- België
8 dagen en in totaal ongeveer 2800 km of 1740 Miles
van 16 july 2017 tot 24 juli 2017
3 koppels
1 classic model S
1 AP1 (old nose) model S
1 model X

Op basis van volgende site met de 5 mooiste wegen van Wales en Engeland hebben we de route gemaakt.(de rode stukken op de map)
5 breathtaking road trips in England and Wales

Ook wou ook ik langs Mabie (Schotland) gaan, waar ik enkele mountainbike vakanties heb gehad.
hier hebben we dan ook een rustdag;)
Mabie House Hotel - 3* Country House Hotel near Dumfries


View attachment 215315
View attachment 215316
Goed voorbeeld doet volgen.
Heb nog nooit zo'n roadtrip gedaan, maar aangezien ook de familie hier erg positief was hebben we besloten het toch maar eens te gaan doen. Ik heb dus gisteren voor de zomervakantie 2018 voor 4 dagen een huisje gehuurd boven Glasgow in Schotland (met 4 destination chargers, terwijl er slechts 1 op tesla-site stond).
Ik ga voor een groot deel jullie route kopieren aangezien er mooie autoroutes en mooie plaatsen al in zitten. Wordt dus nog even wat puzzelen, maar dat maakt het ook leuk.
 
Bij welke laadpunten bedoel je? Ik heb ook 2x met app geladen bij Ecotricity pumps, maar die zijn wat dunner gezaaid en kosten zowaar geld (groene stroom, dat wel).
Bij ChargeYourCar laadpalen; met de CYC app.

Bij Ecotricity daarentegen kan je bij de oude type2-laadpalen ook nog steeds gratis laden; die werken evenwel enkel met de RFID kaart die je enkele jaren terug gratis kon aanvragen.
Maar die oude palen worden zeldzaam.
 
Dit draadje nog weer eens doorgenomen opzoek naar informatie. Prachtige foto's maar informatie nog niet gevonden. Misschien heeft iemand de gouden tip.

Ivm de kans op velgschade is er een tip geweest niet als gewone auto te reserveren. Welke categorie moet ik hebben?
 
Last edited:
Ik heb al een paar keer de trein genomen, en ook de ferry vanuit Duinkerken naar Dover.
Persoonlijk verkies ik de ferry. D
Op de trein rijden aks standaard auto is idd spannend; aan iedere deur-overgang tussen de wagons.

Als je als hoge wagen boekt heb je meer ruimte.
Bvb campers zijn ook wat breder dan de standaard auto.
;)
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Ik heb al een paar keer de trein genomen, en ook de ferry vanuit Duinkerken naar Dover.
Persoonlijk verkies ik de ferry. D
Op de trein rijden aks standaard auto is idd spannend; aan iedere deur-overgang tussen de wagons.

Als je als hoge wagen boekt heb je meer ruimte.
Bvb campers zijn ook wat breder dan de standaard auto.
;)
Dat viel wel mee hoor. Ik heb met mijn S al verschillende keren op de trein gestaan en nooit problemen gehad. Spiegels inklappen en af en toe beetje uitwijken voor de eilandjes. Je kan ook als wagen met bagagerek reserveren. Dan kan je tussen de trucks en bussen gaan staan en heb je die problemen niet.
 
Kom net terug van weekje Londen met onze X (tunnel)
Had als gewone auto geboekt, tijdens het voorsorteren werd mij verzocht de andere rij, voor hoge/grote auto's, te nemen. Op de terugweg maar uit mijzelf in die rij gaan staan. Maakt dus niet zoveel uit als wat je boekt. Achter mij stond een lamborgini en dat zal ook wel voor de breedte zijn want hoog was ie iig niet.
 
  • Informative
Reactions: HWS
Met de S is mij dat ook wel al overkomen, één maal zelfs na het afrijden van de ramp. Werden we alsnog uit de rij gehaald en naar de wagons voor hoge wagens gestuurd.

Maar dat is niet altijd zo; als je echt de chicanes wil vermijden kan je beter boeken als hoog voertuig.

Persoonlijk verkies ik overigens de ferry.
 
Persoonlijk verkies ik overigens de ferry.[/QUOTE]

Ik ook.
Afhankelijk van waar uit NL je komt en hoeveel je eventueel niet hebt bijgeladen in Aalst of Lokeren, moet je er wel rekening mee houden dat het nog even rijden is tot de Maidstone SUC.
 
Voordeel van de tunnel vind ik dat je in principe wat speling in tijd hebt - er gaat elke dertig minuten een trein. Doorgaans moet je toch even wachten voordat je de trein op kan - tijd die je mooi kunt gebruiken om aan een SuC te hangen - zowel in Calais als in Dover. Op 3 minuten lopen van een Starbucks, winkels tec.

Boeken als Auto hoger dan 1,85 cm en je hebt een zee van ruimte. Inderdaad sturen ze je anders ook al die kant op.

IMG_8114.jpg
 
Last edited:
Heb het eens nagekeken.. de boot naar Dover doet er twee keer zo lang over en is in prijs meer dan het dubbele van de prijs van de trein (vooraf boeken, vergelijkbaar tijdstip).. Je zit dus ook nog eens sneller weer zelf achter het stuur (van je Tesla)... Wat is dan nog het voordeel van die ferry??
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Screenshot_20180225-212626.png Screenshot_20180225-212713.png Screenshot_20180225-212936.png Screenshot_20180225-213000.png Ik weet niet welke prijzen van ferry je gezocht hebt, maar ik kom altijd op een veelvoud van de kostprijs met de trein tov de ferry.
(Eén en ander is wel afhankelijk hoe lang je in Engeland blijft.)

Boot vanuit Duinkerken (DFDS) is inderdaad twee uur vaartijd; maar geeft ons wat vakantie gevoel. Uitgerust starten aan volgende traject. En dus naar mijn ervaring véél goedkoper.
(Zie printscreens, als ik iets fouts doe bij de trein hoor ik het graag -ik ga een paar keer per jaar op en neer)

Voordeel van de trein : is sneller, frequenter; en suc's bij vertrek, in beide richtingen.
 
Last edited:
Ben toevallig gisteren net terug van twee-daagse trip naar zuid Wales. En dan is het erg goedkoop - €42, of zelfs €32 geloof ik als je vroeger gaat. Had dat nog in mijn hoofd zitten - dus ik neem direct aan dat je gelijk hebt bij langer verblijf. Maar uiteindelijk is het inderdaad ook een gevoelskwestie, ga je met vakantie dan kan een langere boottrip inderdaad ook gewoon leuk zijn.
 
  • Like
Reactions: S-19910