Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roadtrip UK 2017

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dat is niet altijd zo; als je echt de chicanes wil vermijden kan je beter boeken als hoog voertuig.

Dank voor de tip, maar even aan laten passen ;)

Knipsel.PNG
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik krijg net van de ChargeYourCar customer service de bevestiging dat voor het openen van een CYC account een UK direct debit account vereist is (CC is geen optie meer). Extra complicatie dus, naast het feit dat de SuC's daar voorlopig nog niet M3 proof zijn.
Dat wordt dan waarschijnlijk een beetje Ecotricity, en een hoop type 2 + Schuko laden....niet blij mee. o_O
 
Ik heb voor mijn aanstaande trip naar de UK net een CYC kaart thuisgestuurd gekregen. Gratis laden in Schotland ook. Uitdaging was idd dat je een UK bank account nodig hebt. Opgelost door aan te melden bij online bankieren Revolut. Daar krijg je een UK IBAN code bij. Goede recensies gelezen over Revolut. Aanmelden was heel makkelijk.
 
Ik heb voor mijn aanstaande trip naar de UK net een CYC kaart thuisgestuurd gekregen. Gratis laden in Schotland ook. Uitdaging was idd dat je een UK bank account nodig hebt. Opgelost door aan te melden bij online bankieren Revolut. Daar krijg je een UK IBAN code bij. Goede recensies gelezen over Revolut. Aanmelden was heel makkelijk.

Mathijs kun je mij vertellen welk adres je hebt gebruikt? Revolut staat gebruik van een NL adres toe, maar CYC vervolgens niet. Die wil persé een UK adres..Direct debit werd hierdoor afgewezen.

Had je willen PM-en maar dat mag blijkbaar nog niet.
 
Mathijs kun je mij vertellen welk adres je hebt gebruikt? Revolut staat gebruik van een NL adres toe, maar CYC vervolgens niet. Die wil persé een UK adres..Direct debit werd hierdoor afgewezen.

Had je willen PM-en maar dat mag blijkbaar nog niet.
Je moet even mailen met CYC (admin @ chargeyourcar.org.uk), is bekend issue voor ze.
Dan krijg je de oplossing:
Adres CYC invullen;
Is het systeem tevreden
en dan sturen ze kaart naar het door jouw gewenste adres.
(althans, zo werkte het vorig jaar)
 
  • Like
Reactions: _Alex_
Het is een heel gevecht om de ChargeYourCar kaart aan te vragen! Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen met de tips hier. Het enige waar ik elke keer tegen aan liep is dat het systeem de postcode niet herkent. Wanneer je de twee letters weg laat pakt hij deze gek genoeg wel. Ik ga er niet vanuit dat de kaart daarmee niet aan komt. Revolut werkt erg eenvoudig....super!
 
Het is een heel gevecht om de ChargeYourCar kaart aan te vragen! Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen met de tips hier. Het enige waar ik elke keer tegen aan liep is dat het systeem de postcode niet herkent. Wanneer je de twee letters weg laat pakt hij deze gek genoeg wel. Ik ga er niet vanuit dat de kaart daarmee niet aan komt. Revolut werkt erg eenvoudig....super!

Goed werk! Ik heb uiteindelijk een UK account aangevraagd via Monese, zodat ik een GBP direct debit kon opzetten (EUR direct debit werkte niet). Kaart werd netjes thuis bezorgd binnen twee weken.
 
Ik ben onlangs teruggekomen van vakantie in Schotland. Hierbij mijn ervaringen m.b.t. ChargeYourCar / ChargePlace Scotland :
  • In maart had ik mij aangemeld via de CYC website (Home Page - ChargeYourCar). Een NL postcode wordt daarbij niet geaccepteerd, maar je kunt dan even een nep UK postal code gebruiken, bijv. "LU1 3LS" (is van CYC zelf).
  • Na aanmelden en inloggen kun je via "Your account" en "Contact details" eventueel WEL een NL postcode invullen, mocht je dat graag willen.
  • Om een kaart te bestellen, zou je op de website een "Payment Card" moeten registreren, maar zoals eerder vermeld lukt dat niet met een NL rekening. Ook niet met een creditcard of zo.
  • Ik heb vervolgens de CYC app geïnstalleerd op mijn ANDROID telefoon. Na inloggen met dezelfde gegevens als op de website, is het in de app WEL gelukt om een creditcard (VISA) te koppelen. Op de website blijft echter zichtbaar dat er geen Payment Card is gekoppeld aan je account, terwijl het in de app wel zichtbaar is.
  • Contact gehad met CYC en veel meer dan dit is er dan niet mogelijk (tenzij je inderdaad een UK rekening hebt, zie andere berichten). Maar ze gaven telkens aan dat het laden via de app gewoon mogelijk moet zijn en dat je anders de 24 uurs helpdesk kan bellen.
  • Met alleen de app ben ik naar Schotland gegaan. Bij de eerste keer werd mij gevraagd om de drie controlecijfers van de creditcard in te voeren (achterop). Eerst foutmelding, daarna nog een foutmelding, maar toen ik in de app terug ging, was het plotseling wel goed. Beetje vaag, maar de aanhouder wint ;)
  • Daarna heb ik verschillende keren probleemloos kunnen laden. Verschillende palen, soms met Type 2 Mennekes, soms met CHAdeMO. Dus alleen met de app, zonder een fysieke kaart. Het is soms even uitzoeken hoe het apparaat werkt, maar over het algemeen:
    • Eerst CYC app opstarten, laadpunt zoeken waar je staat ( "nearby" ) en de laadsessie starten
    • Pas daarna kabels aansluiten
    • Afhankelijk van het apparaat, moet je soms nog op een aparte startknop drukken.
Aanvullend:
  • Via ZapMap (Charging points and electric vehicles UK 2019 - Zap Map of de eigen app) kun je goed zien waar je kunt laden. Gebruik de filters om CYC te selecteren, in combinatie met eventuele aansluitingen (Type 2 Mennekes / CHAdeMO).
  • Een CHAdeMO adapter is niet echt noodzakelijk, want op veel plaatsen kun je ook met je gewone Type 2 Mennekes laden. Wel is een CHAdeMO een stukje sneller (vaak 50 kW vs 22 kW).
  • Via CYC in totaal 237 kWh geladen. Volledig gratis! Aan het begin wordt 1 pond gereserveerd op je creditcard, maar uiteindelijk dus niks betaald. Scheelt toch weer 50 euro als je het vergelijkt met thuisladen.

Een paar dingen ben ik door deze vakantie extra gaan waarderen aan de Tesla:
  • Erg handig dat je gewoon via het menu kunt schakelen van km/u naar mph. Dit maakt het makkelijker om de juiste snelheid te rijden.
  • Ik was ook blij met de dubbele navigatie schermen (dus grote scherm en dashboard). Rotondes kunnen af en toe een uitdaging zijn en door de schermpjes is het best duidelijk welke kant je op moet.
  • Ook erg fijn dat je de hoogte van de auto makkelijk in kunt stellen. We hebben vaak kleine weggetjes uitgezocht (gravel roads), waarbij de extra hoge vering wel fijn is om schade aan de onderkant te voorkomen.
Iets minder positief:
  • Het blijft een hele brede auto. Goed te merken op de smalle weggetjes, waarbij je ook nog aan de verkeerde kant in de auto zit ...
  • Spotify deed het vaak niet, door slecht bereik van mobiel netwerk. Dus mocht je van muziek houden, neem dan ook wat mee op USB of zo.
 
  • Informative
Reactions: Mathijs_ and _Alex_