Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

S/X eigenaars: wil je al upgraden?

Welke refresh S/X kies je?

  • Model S long range

    Votes: 23 28.8%
  • Model S Plaid

    Votes: 6 7.5%
  • Model S Plaid +

    Votes: 6 7.5%
  • Model X long range

    Votes: 7 8.8%
  • Model X Plaid

    Votes: 4 5.0%
  • Ik wil zeker niet upgraden

    Votes: 34 42.5%

  • Total voters
    80
This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar kon de bestelling van de plaid+ uit oktober 2020 niet aangepast worden naar de plaid. Dus moest ik (laten) annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Uiteindelijk dan maar het besluit genomen om voor de long range te gaan. Die is voor mij zeker snel genoeg en met het verschil tussen plaid+ en de long range heb ik de Cybertruck gratis. En zoals sommige al aangaven, de plaid is 30k extra maar is het dan net niet. :)
 
Blijkbaar kon de bestelling van de plaid+ uit oktober 2020 niet aangepast worden naar de plaid. Dus moest ik (laten) annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Uiteindelijk dan maar het besluit genomen om voor de long range te gaan. Die is voor mij zeker snel genoeg en met het verschil tussen plaid+ en de long range heb ik de Cybertruck gratis. En zoals sommige al aangaven, de plaid is 30k extra maar is het dan net niet. :)
Blij dat ik je 30k heb bespaard! :D
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Wou jij niet nog 20k extra uit mijn zakken jagen?
Ik wilde je behoeden voor een “net-niet” aankoop, als je dan toch 30k meer wilt uitgeven, ga er dan volledig voor!

Maar rationeel beschouwd is 50k minder uitgeven en dan nog steeds een auto ontvangen die in 3,1 seconden van 0 naar 100 gaat de beste deal. Je zit daarmee op het niveau van onze X p100d waarvoor wij destijds ruim 80k meer hebben betaald.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Nu ik er zo over nadenk zou het omwisselen van onze 3 performance op een LR S zo gek niet zijn.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen vangen voor een 3 performance, blauw met witte bekleding, FSD, uit januari 2018 met nu 28.500 km op de teller? :D

En heeft nog 4% bijtelling over de eerste 50k. Voor mij niet relevant, want ik rij deze auto enkel zakelijk.
 
Nu ik er zo over nadenk zou het omwisselen van onze 3 performance op een LR S zo gek niet zijn.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen vangen voor een 3 performance, blauw met witte bekleding, FSD, uit januari 2018 met nu 28.500 km op de teller? :D

En heeft nog 4% bijtelling over de eerste 50k. Voor mij niet relevant, want ik rij deze auto enkel zakelijk.
Ik denk ergens tussen 45 en 60k:

Find Tesla Model 3 performance for sale - AutoScout24
 
Nu ik er zo over nadenk zou het omwisselen van onze 3 performance op een LR S zo gek niet zijn.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen vangen voor een 3 performance, blauw met witte bekleding, FSD, uit januari 2018 met nu 28.500 km op de teller? :D

En heeft nog 4% bijtelling over de eerste 50k. Voor mij niet relevant, want ik rij deze auto enkel zakelijk.
Het was nog vroeg toen je dit schreef. Maar een M3 uit januari ‘18 lijkt me sterk.
 
Als je een plaid+ koopt doe je dat waarschijnlijk niet vanwege de accelleratie naar de 100, maar voor de range en juist de accelleratie na de 100. Daar laat Tesla het tot nu toe liggen en de plaid+ lijkt daar verandering in te brengen. De perfecte Duitse sedan :)
 
Als je een plaid+ koopt doe je dat waarschijnlijk niet vanwege de accelleratie naar de 100, maar voor de range en juist de accelleratie na de 100. Daar laat Tesla het tot nu toe liggen en de plaid+ lijkt daar verandering in te brengen. De perfecte Duitse sedan :)

Als ik bij de vervanging van mijn 85D uit 2015 dezelfde afwegingen maak als destijds, dan moet het de plaid+ worden. ;)
Destijds configureerde ik de auto met het verste bereik en kocht daarvoor zelfs de cyclone wielen.
Allemaal hypothetisch, want met maar 12k km per jaar gaat de S nog makkelijk 40 jaar mee.
 
Als je een plaid+ koopt doe je dat waarschijnlijk niet vanwege de accelleratie naar de 100, maar voor de range en juist de accelleratie na de 100. Daar laat Tesla het tot nu toe liggen en de plaid+ lijkt daar verandering in te brengen. De perfecte Duitse sedan :)
Sinds ik Tesla rij, heb ik nog maar weinig interesse om hard in Duitsland te rijden. Gewoon de autopilot op 150 is lekker genoeg.

Daarentegen vind ik het leuker om indien nodig/gewenst als een knikker uit een katapult te kunnen lanceren vanuit stilstand, of bliksemsnel in te halen :)
 
Sinds ik Tesla rij, heb ik nog maar weinig interesse om hard in Duitsland te rijden. Gewoon de autopilot op 150 is lekker genoeg.

Mee eens! Het is jammer dat AP niet 180km toestaat want persoonlijk zou ik dat echt het optimale vinden.

180 rij ik met m'n S100D ook nog super makkelijk. Boven de 200 zit er niet echt meer veel acceleratie in en nooit harder dan 232 gereden. Dat lijkt wel de grens bij mijn S.

Al vind ik de S niet super rijden boven de 200. Veel herrie!
 
Als je een plaid+ koopt doe je dat waarschijnlijk niet vanwege de accelleratie naar de 100, maar voor de range en juist de accelleratie na de 100. Daar laat Tesla het tot nu toe liggen en de plaid+ lijkt daar verandering in te brengen. De perfecte Duitse sedan :)

Ik denk dat de Plaid+ zich ook visueel nog wat zal onderscheiden van de LR en de 'gewone' Plaid. Voor sommigen ook nog een reden daarvoor te kiezen. Ik heb het bij Tesla altijd een beetje jammer gevonden dat je vrijwel geen onderscheid ziet tussen het instapmodel en het topmodel. Dat is bij de meeste merken wel anders.
 
Mijn 2017 MS wordt 4 jaar en einde renting in augustus.. Einde van de algemene garantie doet mij toch neigen naar aankoop van iets nieuws als je ziet wat reparaties ed buiten garantie kunnen kosten. Plus MCU1 is toch niet echt meer 'dat' voor een dure bolide, zelfs als deze 4j is. Zou graag toch de keuze Y/S/X rustig willen bekijken eens de configuraties wat bekend zijn.

De MS is mijn eerste wagen waarvan ik niet getest heb hoe snel die gaat :) .. Is leuk in het begin of wanneer je iemand nieuw meeneemt in je wagen. Maar uiteindelijk zorgt dat toch niet voor de dagelijkse meerwaarde van de auto. Autopilot en algemeen comfort dan weer wel. En 3.2sec tot 100km/h is toch ook niet verkeerd in het 'basis' pakket :-D
 
Deze week eens gaan informeren bij Tesla Aartselaar. Wat een teleurstellende ervaring was dat ... de verkoper in kwestie wist minder over de refresh dan de gemiddelde lezer van dit forum. Hij betwijfelde wel dat de levertermijn van september gehaald werd als men nu (pas) bestelde.
 
Deze week eens gaan informeren bij Tesla Aartselaar. Wat een teleurstellende ervaring was dat ... de verkoper in kwestie wist minder over de refresh dan de gemiddelde lezer van dit forum. Hij betwijfelde wel dat de levertermijn van september gehaald werd als men nu (pas) bestelde.
In Nl geeft de website september aan. In VS is de levering vanaf maart zelfs de Plaid.
2E57274E-031F-4498-8E81-1D94C1377022.jpeg