Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Allen, bedankt om mee te denken 👍
In de tussentijd heb ik mijn hersteller al doorgegeven aan de verzekering. Ik heb de dichtsbijzijnde hersteller uit de lijst van Tesla genomen, hij kreeg goede beoordelingen op Google. De auto rijdt zonder problemen, weet niet of er onderdelen vervangen gaan worden of dat alles uitgeblutst zal worden. We zien wel.
 
  • Like
Reactions: wooter
Er zit een behoorlijke knik in je spatbord, ik denk dat die nieuw wordt. De rest kan ik zo niet echt zien. :cool:
Pfff, dit beloofd...
Ik kom net van de hersteller en hij plaatst me mee in het rijtje Model 3-eigenaars die al maanden aan het wachten zijn op het paneel vooraan. Geen enkele indicatie vanuit Tesla wanneer het beschikbaar zou kunnen komen. Één van zijn klanten werd er gek van en heeft zijn advocaat ingeschakeld. Blijkbaar leek er even iets te bewegen, waarna het weer stil viel. 😱
Ik hoop dat ik geen maanden zo ga moeten rondrijden met mijn 'premium' wagen.
 
Andere auto is zn strook niet eens uit geweest.

Ik zie ook niks, helaas zijn de beelden niet overlappend. Het zou echt mooi zijn als Tesla de B-stijl cameras ook zou vastleggen en de fisheye view zou gebruiken ipv de narrow view front camera.

Persoonlijk heb ik ook een paar keer meegemaakt dat AP zo maar remt omdat deze dacht dat een auto de rijstrook uit liep maar ook andersom dat een auto uit z'n rijbaan kwam maar er helemaal niks gebeurde.
 
Een vraag aan de forumgenoten over het volgende geval: mijn vriendin had de bekende kapotte deurhendel aan bijrijderskant van haar S. Eerst alleen de voordeur, daarna ook de achterdeur en zelfs de spiegel. Ik heb haar de afhandeling met T-service Hoofddorp zelf laten doen. Nu blijkt achteraf dat het niet alleen duurder is uitgevallen dan verwacht(~800 euro), maar ook dat de vervangen deurhendel in het voorportier een zgn. G3 (generatie 3?) deurhendel is die de eigenschap heeft dat hij niet meer naar buiten komt bij ontgrendelen met de fob, maar dat je er eerst op moet drukken om de deur van het slot te laten springen zodat hij een paar mm open springt. Ik heb daar nog nooit van gehoord en vind het ook zo'n primitieve oplossing dat ik het eerder G-3 zou noemen, een forse achteruitgang in gebruiksgemak en elegantie. Is dit werkelijk de ontwikkeling die de Tesla deurhendel heeft doorgemaakt? Op mijn eigen S heb ik een tijd geleden een Ranger voor een kapotte hendel langs gehad en dat is netjes volgens de bestaande functionaliteit hersteld met de opmerking dat het nu eigenlijk niet meer stuk kon. Was dat mss de G2 hendel? En hebben ze vervolgens een oerang oetan met een geestelijke beperking de G3 laten ontwikkelen?
 
Nonsens, ook de Generatie 3 hendel werkt exact hetzelfde als de eerdere, alleen met een robuuster binnenwerk. Als ze je vertellen dat het zo hoort nemen ze de boel in de maling, of kunnen ze simpelweg de calibratie voor de G3 hendel niet draaien.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij mijn S zijn nu 3 van de 4 hendels vervangen. De laatste een tweetal maanden geleden. Allemaal komen ze mooi naar buiten bij het naderen met de keyfob. Ook bij de refresh model S komen ze mooi naar buiten.
Bij mij ook. Enige zichtbaar verschil is dat de nieuwe versie iets minder naar buiten komt en daardoor komt er iets minder licht op de grond naast de wagen.
 
Als een oudere hendel vervangen is door een G3, moeten ze via Toolbox de hendel calibreren, kan alleen Tesla zelf denk ik, tenzij de derde partij ook toegang tot Toolbox heeft. Volgens de ranger die bij mij de hendel verving kunnen ze dat alleen zelf, maarbdat is alweer een jaar geleden, dus kan verandert zijn.
 
Als een oudere hendel vervangen is door een G3, moeten ze via Toolbox de hendel calibreren, kan alleen Tesla zelf denk ik, tenzij de derde partij ook toegang tot Toolbox heeft. Volgens de ranger die bij mij de hendel verving kunnen ze dat alleen zelf, maarbdat is alweer een jaar geleden, dus kan verandert zijn.
Ok, thnx. Maar voor mijn begrip; is toolbox een stuk hardware dat eerst aangesloten moet worden, of software dat moet draaien, eventueel op afstand?
 
Mooie aquaplanning gehad vanmorgen op autostrade. Gelukkig niemand geraakt en geen letsels. Ook omnium verzekerd...

Bij de Tesla approved carrossier stond er nog een model 3 waar ze sinds januari op de stukken aan het wachten zijn.
Het ziet er naar uit dat deze minimaal 4 maanden in herstelling zal zitten... ik zal dus wellicht mogen fluiten achter een vervangwagen. Iemand hier ervaring mee?


8084674d-c267-4ff2-a9bb-8a4f4a8bc7c2-jpg.791089
 

Attachments

  • 8084674d-c267-4ff2-a9bb-8a4f4a8bc7c2.jpg
    8084674d-c267-4ff2-a9bb-8a4f4a8bc7c2.jpg
    685.5 KB · Views: 399
  • b311258e-18f4-40f3-aa02-1f6c1d91ffed.jpg
    b311258e-18f4-40f3-aa02-1f6c1d91ffed.jpg
    674.2 KB · Views: 58
  • 43a77fa2-279b-40c2-8ee4-671607c60c38.jpg
    43a77fa2-279b-40c2-8ee4-671607c60c38.jpg
    708.8 KB · Views: 54
Mooie aquaplanning gehad vanmorgen op autostrade. Gelukkig niemand geraakt en geen letsels. Ook omnium verzekerd...

Bij de Tesla approved carrossier stond er nog een model 3 waar ze sinds januari op de stukken aan het wachten zijn.
Het ziet er naar uit dat deze minimaal 4 maanden in herstelling zal zitten... ik zal dus wellicht mogen fluiten achter een vervangwagen. Iemand hier ervaring mee?


8084674d-c267-4ff2-a9bb-8a4f4a8bc7c2-jpg.791089
Ik had een schadeberojf uit de haag waar ik een model s als vervangwagen kreeg. Wat voor banden heb je er onder liggen?
 
Over de wachttijden, ik wacht al meer dan een maand op een ruit die vervangen moet worden. Het schijnt schrijnend te zijn om aan onderdelen te komen bij tesla. Ik laat de ruit ook vervangen bij een tesla approved body shop.

Er is wel een correlatie naar het schijnt met de Oekraïne oorlog en de verkrijgbaarheid van onderdelen. Dat heb ik iig vernomen.

Dat neemt niet weg dat ik je sterkte wens @stannitje. Normaal krijg je bij de approved bodyshop wel een vergelijkbare vervang auto. Of het een tesla gaat zijn dat is de vraag.