Pff, mijn auto staat al sinds donderdag bij Tesla Rotterdam voor een aantal zaken, waaronder het behandelen van de gele randen rond het scherm, klapperend geluid en niet te vergeten mijn melding over een complete black out van de auto 2 weken geleden.
Bij inlevering van de auto werd gezegd dat de verwachting was dat de auto vrijdagmiddag klaar zou zijn. Vrijdag rond 13.00 uur netjes een SMS ontvangen dat ik VOOR 16.00 uur zou horen als de auto niet op tijd klaar zou zijn.
Om 16.15 uur nog niets gehoord, toen maar via SMS gevraagd dat ik aanneem dat alle gemelde punten dan netjes zijn opgelost en zo niet of ze me dan even telefonisch op de hoogte brengen. Daarna direct met de loaner onderweg (50 km enkele reis) naar Tesla Rotterdam. Voor de zekerheid nog even rond 16.30 uur onderweg de telefoon gecheckt, nog geen bericht of telefoontje gehad.
Kom ik daar dus rond 16.50 uur aan, blijkt dat ze een SMS hebben gestuurd om 16.40 uur dat de reparatie overloopt naar maandag… Darn super balen en zonde van de tijd dat ik daar naartoe ben gereden. Ze vonden het zelf ook vervelend en kreeg netjes meermaals excuses. Ze hadden aangeboden om de auto te komen afleveren als coulance. Ook moest ik wisselen van loaner omdat de huidige loaner het niet terug naar huis zou halen zonder tussenstop (zit geen SuC tussen).
Naar verwachting zou de auto dus vandaag (maandag) klaar zijn, we hadden mondeling afgesproken dat we maandag telefonisch contact gingen onderhouden over de auto – er schijnt namelijk wat aan de hand te zijn met de motorsteunen. Deze waren toevallig 2 maanden geleden vervangen door Tesla Antwerpen, dat wisten ze niet. Blijkbaar geen centraal Europees of misschien (?) niet eens Nederlands systeem.
Nu vandaag dus wederom geen enkele vorm van communicatie. Eind van de middag dus zelf de telefoon ingekropen om toch nog een update te krijgen. Blijkt dat de auto morgen (dinsdag) klaar zou zijn, maar op mijn verzoek om even contact te hebben met iemand van de werkplaats kon niet. Iemand van de werkplaats zou me later vandaag nog terugbellen – hier ben ik nog steeds op aan het wachten
Op dit moment heb ik dus nog steeds geen flauw idee waarom dat de auto tot nu toe 3,5 dag daar in onderhoud is, de enige update was vrijdag, over dat er iets met de motorsteunen aan de hand was, meer informatie heb ik dus niet.
Ik vind het niet erg als ik de auto een week kwijt ben, of wat mij part 2 weken, als alle punten maar netjes opgelost worden en ik een update krijg – zeker als er al 2 keer uitloop is in de planning. Heb een Classic mee als loaner en dat is natuurlijk meer dan prima, mij hoor je niet klagen daarover.
Morgen wederom in de telefoon klimmen om toch wederom te proberen iemand van de werkplaats aan de lijn te krijgen, en om te kijken of de auto inderdaad morgenmiddag klaar is, anders is het natuurlijk weer zonde van de extra (reis)tijd.
Hierbij dus weer een stukje negatieve ervaring primair omtrent (het gebrek aan) de communcatie