Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de ranger op bezoek gehad voor de CCS upgrade. Was in iets meer dan een uurtje gefixd. Vervolgens nam hij alle tijd om nog naar wat andere puntjes te kijken, zoals een kraakje bij het voorruit. 2,5 jaar oude auto weer helemaal up to date . Wat een heerlijke ervaring. Is toch geen ander merk die zo'n service verleend?

Stomme vraag misschien, maar kun je nu ook nog gewoon de type 2 kabel gebruiken bij de SuC?
 
Maandagmorgen mijn auto ingeleverd voor wat uitgestelde opleveringspuntjes.
Voorwielophanging. Aandrijfassen, Deurgreep die aanloopt op plaatwerk, Gele banden op kleine scherm en rammel op snel genomen rotonde van links naar rechts en andersom.
Luchtvering zou vervangen zijn. (4 of 5e keer) Aandrijfassen vernieuwd en gemodificeerde motorsteun geplaatst. (Voor de 2e keer) Steentjes die op de batterij lagen in een zakje getoond. Deze zorgden voor de rammel. Advies om niet meer op straten met steentjes te rijden want de volgende keer moet ik het betalen om ze te verwijderen. Gele randen op scherm gedeeltelijk verdwenen. Aan de bovenzijde niet gelukt.
De klonjk bij in en uitveren is nog hoorbaar maar minder aanwezig dan voorheen. Rammelen is wel even weg maar ervaring heeft mij geleerd dat dit wel terugkomt. Kilometerstand nu 50K dus hopen dat er echte modificaties beschikbaar komen voordat ik de 80k gepasseerd ben.
Als loaner heb ik een 85D gekregen die na 50km rijden en 50% SoC keurig met 20kW aan de supercharger “snellaadt”. Ik heb thuis niet geladen omdat dan onuitwisbaar mijn huisadres in de auto achterblijft bij “Bezocht” De loaner heb ik zelf schoongemaakt en mijn eigen auto mag ik in tegenstelling tot eerdere services ook zelf schoonmaken. Overigens wel heel vriendelijk behandeld door de medewerkers van Tesla Rotterdam.
 
Last edited:
Luchtvering zou vervangen zijn. (4 of 5e keer) Aandrijfassen vernieuwd en gemodificeerde motorsteun geplaatst. (Voor de 2e keer) Steentjes die op de batterij lagen in een zakje getoond. Deze zorgden voor de rammel. Advies om niet meer op straten met steentjes te rijden want de volgende keer moet ik het betalen om ze te verwijderen.
Betreft de vering, assen en motorsteunen. Goed dat er iedere keer onder garantie wordt geserviced. 4-5 keer hetzelfde onderdeel vervangen klinkt wel echt als pleisters plakken i.p.v. het probleem oplossen. Wat is volgens jou echt aan de hand bij jouw auto?

Betreft de straten met steentjes; je kan altijd enkele old-school aanpassingen van deze klassieker overnemen :D.
 
Betreft de vering, assen en motorsteunen. Goed dat er iedere keer onder garantie wordt geserviced. 4-5 keer hetzelfde onderdeel vervangen klinkt wel echt als pleisters plakken i.p.v. het probleem oplossen. Wat is volgens jou echt aan de hand bij jouw auto?

Betreft de straten met steentjes; je kan altijd enkele old-school aanpassingen van deze klassieker overnemen :D.
De belofte is steeds dat het met vervanging te verhelpen zou zijn. De Tesla luchtvering is gewoon niet stil. Hadden ze maar gewoon de Bildsteins gehouden die ze voorheen gebruikte. De aandrijfassen zitten onder een te grote hoek bij luchtvering normaal of hoog. Op een glooiende weg hoor je het als eerste als de auto uit de veren komt. Iedereen gebruikt dergelijke aandrijfassen maar het koppel van de front motor is veel hoger dan van een verbrandingsmotor. De motorsteun zou hiervoor aangepast zijn maar uiteindelijk is dat pas opgelost als de uitgaande as uit de eindoverbrenging op gelijke hoogte zit als het centrum van de wielen. Het probleem met de assen zal bij alle D modellen hetzelfde zijn neem ik aan. De voorste motoren zijn bij alle versies met 100kWh ook gelijk. Dat er steentjes op het accupakket terecht kunnen komen en dan liggen te rammelen is ook wel een schoonheidsfoutje. Als er genoeg modder op komt hoor je waarschijnlijk de steentjes niet meer rammelen.
 
Het vervolg op mijn service. Ben bezig met mijn wielenwissel. De foto’s spreken voor zich. Dit is linksvoor. Bevestigingen ontbreken. Moet twee slagen op de schroefdraad. De hele wielkastbekleding zit los.
9354B9B5-15C2-41CC-9D03-B13DB166FB58.jpeg

DB037E2E-5628-4D7F-B95C-F3D67DA1CC5F.jpeg
37455668-2702-4903-BE8E-BD6062C50957.jpeg
40FA36D9-0EF9-400B-A3B1-A56FA8A553F7.jpeg
 
Last edited:
Euh, 30km vind ik niet "in de buurt" en ze hadden geen leen-auto beschikbaar. Vanuit SeC Den Haag kan ik met de tram naam mijn werk, dat is toch beter dan uren wachten bij een SeC.

ik dacht echt dat je een grapje maakte, 30km “niet in de buurt “ voor een SeC.....
In de USA zijn er gewoon hele staten waar geen sec is, in kikkerlandje Nederland zitten er een hele handel, als je het in dat licht bekijkt......
 
Is Hasselt dan niet beter voor jou?

Is ongeveer even ver. En zit dan met het probleem als ik een leenauto mee krijg deze niet over de grens mag. Mag tenminste met een leenauto van hier in Nederland niet in België komen. Knap lastig want ik werk net 3 km over de grens in België en daar doen ze al moeilijk over.. Neem aan dat het andersom hetzelfde is en dat is dan een groter probleem. Dan kan ik wel werken maar kom ik niet meer thuis. :D

Euh, 30km vind ik niet "in de buurt" en ze hadden geen leen-auto beschikbaar. Vanuit SeC Den Haag kan ik met de tram naam mijn werk, dat is toch beter dan uren wachten bij een SeC.

Tja, die 30km vind ik persoonlijk niet echt ver weg. Ik moet zelf altijd 70km rijden naar Tesla Eindhoven. Maar ik begrijp wel dat je niet wil wachten daar en liever ondertussen met de tram naar je werk wil. Al paar keer meegemaakt dat ik uren heb moeten wachten daar, is geen plezier. :rolleyes: Leenauto geven ze ook pas als je langer dan 3 uur moet wachten, dat vind ik best stom. Heb echt geen idee wat ik 3 uur moet doen bij het service center. Klantvriendelijk vind ik het niet echt.
 
Tesla heeft een nieuw SeC in Moordrecht geopend (dependance van Den Haag). Nog nergens een adres te vinden. Moest Tesla bellen om het adres te achterhalen. Voor wie daar geen zin in heeft:

Westbaan 110, Moordrecht dus

Klopt, ik hoorde het ook van SeC Rotterdam. Ze doen daar alleen kleine reparaties begreep ik. Je schijnt er relatief snel geholpen te kunnen worden.
 
Heden ten dage repareert men niet meer, men stelt een diagnose & vervangt het des betreffende onderdeel.
Dat geld niet alleen voor Tesla, maar voor alle garage's.
Repareren/herstellen deden slechts oude monteurs, welke reeds nu met pensioen zijn.

Maar door een onderdeel te vervangen is de auto toch gerepareerd? ;)

Denk dat de onderdelen gewoon vervangen worden omdat dit sneller is. Het defecte onderdeel wordt daarna waarschijnlijk toch nog gecontroleerd, gereviseerd indien mogelijk en weer opnieuw gebruikt.
 
Kun je Tesla bellen?

:)

Tot mijn verbazing werd de telefoon snel opgenomen. Voorheen liep ik dood in het telefonische keuze menu. Had SMS gekregen dat de service ook In Moordrecht kon, ruim 6 weken eerder dan mijn afspraak in Rotterdam. Alles via SMS geregeld. Op mijn vraag waar het Sec zich bevond, geen antwoord gehad. Maar gelukkig werd de telefoon opgenomen dus.

Staat overigens nergens Tesla op het gebouw, maar als je de receptie binnen loopt, halen ze er een Tesla medewerker bij.
 
Pff, mijn auto staat al sinds donderdag bij Tesla Rotterdam voor een aantal zaken, waaronder het behandelen van de gele randen rond het scherm, klapperend geluid en niet te vergeten mijn melding over een complete black out van de auto 2 weken geleden.

Bij inlevering van de auto werd gezegd dat de verwachting was dat de auto vrijdagmiddag klaar zou zijn. Vrijdag rond 13.00 uur netjes een SMS ontvangen dat ik VOOR 16.00 uur zou horen als de auto niet op tijd klaar zou zijn.
Om 16.15 uur nog niets gehoord, toen maar via SMS gevraagd dat ik aanneem dat alle gemelde punten dan netjes zijn opgelost en zo niet of ze me dan even telefonisch op de hoogte brengen. Daarna direct met de loaner onderweg (50 km enkele reis) naar Tesla Rotterdam. Voor de zekerheid nog even rond 16.30 uur onderweg de telefoon gecheckt, nog geen bericht of telefoontje gehad.

Kom ik daar dus rond 16.50 uur aan, blijkt dat ze een SMS hebben gestuurd om 16.40 uur dat de reparatie overloopt naar maandag… Darn super balen en zonde van de tijd dat ik daar naartoe ben gereden. Ze vonden het zelf ook vervelend en kreeg netjes meermaals excuses. Ze hadden aangeboden om de auto te komen afleveren als coulance. Ook moest ik wisselen van loaner omdat de huidige loaner het niet terug naar huis zou halen zonder tussenstop (zit geen SuC tussen).

Naar verwachting zou de auto dus vandaag (maandag) klaar zijn, we hadden mondeling afgesproken dat we maandag telefonisch contact gingen onderhouden over de auto – er schijnt namelijk wat aan de hand te zijn met de motorsteunen. Deze waren toevallig 2 maanden geleden vervangen door Tesla Antwerpen, dat wisten ze niet. Blijkbaar geen centraal Europees of misschien (?) niet eens Nederlands systeem.

Nu vandaag dus wederom geen enkele vorm van communicatie. Eind van de middag dus zelf de telefoon ingekropen om toch nog een update te krijgen. Blijkt dat de auto morgen (dinsdag) klaar zou zijn, maar op mijn verzoek om even contact te hebben met iemand van de werkplaats kon niet. Iemand van de werkplaats zou me later vandaag nog terugbellen – hier ben ik nog steeds op aan het wachten :)

Op dit moment heb ik dus nog steeds geen flauw idee waarom dat de auto tot nu toe 3,5 dag daar in onderhoud is, de enige update was vrijdag, over dat er iets met de motorsteunen aan de hand was, meer informatie heb ik dus niet.

Ik vind het niet erg als ik de auto een week kwijt ben, of wat mij part 2 weken, als alle punten maar netjes opgelost worden en ik een update krijg – zeker als er al 2 keer uitloop is in de planning. Heb een Classic mee als loaner en dat is natuurlijk meer dan prima, mij hoor je niet klagen daarover.

Morgen wederom in de telefoon klimmen om toch wederom te proberen iemand van de werkplaats aan de lijn te krijgen, en om te kijken of de auto inderdaad morgenmiddag klaar is, anders is het natuurlijk weer zonde van de extra (reis)tijd.

Hierbij dus weer een stukje negatieve ervaring primair omtrent (het gebrek aan) de communcatie :(
 
Update na melding van mijn spontane barst in de achterruit:
Laat ik het wel hopen.
Heb verhaal gedaan in de app, met de foto’s
Hebben dus al wel een nwe autoruit besteld.
Afgelopen week mijn auto naar SEC Eindhoven gebracht. Belden mij op woensdag(de dag van afspraak)of de afspraak verzet kon worden. Ik vertelde ze dat ze dat al een keer eerder hadden gedaan en dit nu dan de tweede keer zou zijn dat ik mijn agenda hiervoor om zou moeten gooien...De afspraak bleef zo staan. Bij aankomst een prettige en goede ontvangst. Wel schrok ik van de mededeling dat ik de auto de volgende dag kon halen: dat was mij niet verteld. Ik dacht dat een ruit wel binnen 1 dag vervangen kon worden. Leen auto was een S P85, die duidelijk al wat vaker was uitgeleend.(ik was iig weer erg blij mijn M3P terug te krijgen)
Afgesproken de auto de volgende dag te halen. De volgende dag toch maar even gebeld met het SEC Eindhoven(goed bereikbaar overigens)of het idd nog ging lukken. Het ging ze niet lukken, of een dag erna ook goed was. Afspraken opnieuw verzet en voor de dag erna(wederom) ruimte gemaakt in mijn agenda.
Op derde dag mijn auto gehaald. Ruit was netjes vervangen(zij het iets te veel naar links en met een paar vieze vlekken aan het plafond, wat ik er thuis goed uitkreeg). Auto (op wat viezigheid op achterklep na)en velgen verder netjes. Ruit keurig onder garantie vervangen.

Al met al toch redelijk tevreden; ruit goed(net niet perfect)vervangen. Vriendelijk personeel. Vervangende auto was prima(wel weer erg blij met mijn eigen M3P, die toch echt wel een heel stuk beter rijdt). De communicatie kan echter wat beter: 1 maal afgezegd op dag zelf en nog eenmaal geprobeerd deze wederom af te zeggen..
Had verder graag van te voren geweten dat ze de auto minimaal een dag extra nodig hadden: had dan wellicht een SEC gekozen die dichterbij was(nu 125 km ver, maar was eerst beschikbare afspraak op een dag die mij uitkwam).
Ik begreep dat ze wat bezettingsproblemen hadden ivm ziekte(..) wat mogelijk ervoor zorgde dat het nog een dag langer duurde. Niet fijn maar dat kan gebeuren.
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo