Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Keurige mail van Tesla ontvangen inzake gele randen probleem:

De gele gloed om de randen van uw scherm: Er is gebleken dat dit fenomeen geen invloed heeft op de functionele prestaties van het scherm; het betreft enkel een cosmetisch defect. De permanente oplossing van dit probleem, het vervangen van het scherm door een nieuw model, wordt derhalve niet vergoed onder de garantie en kan worden uitgevoerd tegen een betaling van €1360.35.

Hoewel Tesla zich op het standpunt stelt dat de verkleuring een cosmetisch issue is, het de bediening en werking van uw touchscreen niet negatief beinvloed, en daarmee niet onder de garantieverplichting valt, kunnen we de gele gloed in het scherm wel verwijderen of minimaal sterk verminderen door middel van een behandeling met UV licht. Hiervoor krijgen wij binnen afzienbare tijd een speciaal gereedschap geleverd. Dergelijke behandeling willen we, met uw akkoord, als one-time-courtesy kosteloos voor u uitvoeren.

Graag horen wij welk scenario uw voorkeur heeft.


Uiteraard ben ik het niet eens met dat dit niet onder garantie valt. Dus mijn reply:

(2) gele randen: het lijkt mij goed om UV behandeling te proberen. Ik behoud mij echter alle rechten voor indien de behandeling onvoldoende resultaat heeft, zowel nu als in de toekomst. NB: het gaat mij niet per definitie om een nieuw scherm, als het probleem opgelost is met de UV behandeling ben ik ook gelukkig.

Wordt vervolgd.....

Dit is gedeeltelijk consistent met wat ik heb gehoord. Maar ik begreep dat ook met een nieuw scherm het probleem kan terugkomen omdat er nog geen permanente fix is.
 
Wel zouden er verbeterde exemplaren in ontwikkeling zijn. Als het wederom de oude zijn dan helpt alleen de auto op laag zetten en beschaaft optrekken want anders heb je na 10-15K km weer nieuwe nodig.

Ja precies. Het probleem is: ik rijd altijd al op 'laag' , toch had ik er al na 1-2 maanden last van na levering. Gelukkig niet heel erg (ik heb ook bij iemand een 'kettingzaag' gehoord ipv een 'ratelende moersleutel').

Mij was verteld eind mei, dat mijn reparatie van de halfshafts geannuleerd was, omdat de nieuwe onderdelen onderweg waren. Toen is deze beurt ingepland, vandaar dat ik even de onderdelen + SKU's deel en benieuwd was of iemand kan vertellen wat het voorheen was (en wanneer dat was).
 
Positieve service ervaring zojuist gedeeld in model 3 problemen draadje. Onverwacht binnengevallen met een niet-ladende auto en voortreffelijk ontvangen door SeC Duiven. Ik was deze week wat negatief gestemd, door wat ik las, maar voorlopig ben ik tevreden over wat ik zelf meemaak.
Op zich kan het wel vervelend zijn dat de loaner niet mee mag naar t buitenland in deze periode. Gelukkig had ik nog geen plannen in die richting.
Supertevreden, binnen 1werkdag gereed, OBC defect. Hoefde niet eens drie weken op onderdelen te wachten. SeC Duiven Bravissimo!
 
Recent een serviceafspraak gehad om enkele afleverpunten te corrigeren. Bij inspectie had detailer van Tesla vastgesteld dat lakbeschadigingen gespoten moesten worden. Daar was overigens geen hogere lakkunde voor nodig. 4 weken later kon ik terecht voor de afspraak. Uiteindelijk heeft mijn M3 2 weken bij het SeC gestaan omdat gewacht moest worden op toestemming van Fremont voor het spuitwerk. Bijzonder, had 4 weken daarvoor de beschadigingen immers al laten zien. Daarmee 2 weken een MS kunnen rijden; prachtig, maar wat een geldverspilling.

De kunststofbumpers hebben een sinaasappelhuidje. Zou gecorrigeerd worden (opnieuw gespoten dus). Bij ophalen bleek het niet aangepakt. Zou bij alle M3s zijn. Eventuele correctie op eigen kosten dus. Zijn hier soortgelijke ervaringen mee?

De zitting van de linker voorstoel is asymmetrisch. De linkerwang is dikker dan de rechter wang. SeC medewerker gaf aan dat dat af fabriek zo is. Dit ivm het vele instappen aan de bestuurderskant. Valt binnen de specificaties dus. Wel bijzonder, het zit nl niet zo prettig. De rechter stoel wordt wel symmetrisch geïnstalleerd. Ik vond het een onzinverhaal, maar ben benieuwd of jullie het herkennen.
 
De zitting van de linker voorstoel is asymmetrisch. De linkerwang is dikker dan de rechter wang. SeC medewerker gaf aan dat dat af fabriek zo is. Dit ivm het vele instappen aan de bestuurderskant. Valt binnen de specificaties dus. Wel bijzonder, het zit nl niet zo prettig. De rechter stoel wordt wel symmetrisch geïnstalleerd. Ik vond het een onzinverhaal, maar ben benieuwd of jullie het herkennen.

Ik heb toevallig een aantal jaren geleden zoiets inderdaad gehoord: autofabrikanten (ging in dit geval niet specifiek over Tesla) maken de linkerkant van de bestuurdersstoel altijd steviger dan de rechterkant omdat deze bij het in- en uitstappen wat meer wordt belast.
Heb het overigens nog nooit waargenomen dat dit opvallend anders zit zoals jij nu ervaart, maar het verhaal komt me dus wel bekend voor.
 
Ik had voor 14-08 een service afspraak ingepland voor mijn Model S via de tesla site voor een aantal zaken:
  1. 20k km beurt
  2. Gele randen scherm
  3. Trillingen bij hard optrekken
  4. Montage deurafwerking (uitlijning tov het dashboard) links en rechts is verschillend wat duidelijk te zien is. Rechts kun je er een vinger tussen stoppen en links raakt het deurpaneel bijna het dashboard.
Ik werd vandaag gebeld dat de 20k km beurt niet meer nodig is (ook niet voor de restwaarde). Ze wachten op apparatuur voor instralen schermen met UV(?) voor het oplossen van de gele randen. Voor het oplossen van de trillingen wachten ze oa op een nieuwe motorsteun. Waarschijnlijk is dit allemaal wel bekend bij de meesten.
Wat ik ook te horen kreeg is dat alle tesla’s het probleem van de deurpanelen hebben al vanaf het begin. Dat laatste lijkt mij vreemd.
heeft iemand hier ervaring mee?
Punt 3. Aandrijfassen. En zijn Assen met betere montagesteunen beschikbaar. Wacht ik zelf nog op. Of het gaat helpen weet ik nog niet maar volgens mij is de hoek waaronder het gewricht staat te ongunstig en het koppel te hoog waardoor deze assen defect raken. Punt 4 zal altijd zo blijven. Is gewoon zo geproduceerd. Nog nooit een tesla gezien die dit niet had.
 
In opvolging van deze post: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

Vorige week contact gehad met een support medewerker via de chat. Na 10 minuten had ik iemand te pakken.
Probleem uitgelegd, zou logs laten nakijken door een 'charging specialist'. Dezelfde dag nog een mail van de charging specialist (Bas) dat de TWC probleem had met de meting van de laadstroom. Wederom een nieuwe opgestuurd en oude graag terugsturen. Inmiddels de nieuwe ontvangen en vervangen, het probleem is opgelost.

Dit is wel inmiddels mijn 3e TWC. Hopelijk blijft deze wel werken. Enig nadeel is dat ik wederom een TWC met part-number: 1050071-00-J heb ontvangen, er zou inmiddels ook een K-versie moeten zijn.

Ben benieuwd. Al met al, prima ervaring. Chat werkte prima en Bas heeft snel gehandeld.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Bij hebben ze vorige week retrofit uitgevoerd en het deurrubber tussen de linker voor portier en linker voor spatbord. Hadden ze vorige keer vastgezet maar werd toch vervangen.

Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik een rekening voor het vervangen van het rubber van 85 euro geloof ik. Dat terwijl ik na een maand of 3 a 4 al gemeld had dat hij los zat. Vind dat toch niet kunnen hoor, dat je bij een nieuwe auto daar een rekening voor krijgt.

Voor de rest was de service wel goed, vriendelijk en respect voor die jongen die met 33 graden ff buiten aan het werk was met de auto. Maar even een paar flessen water gegeven om hem niet uit te drogen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Bij hebben ze vorige week retrofit uitgevoerd en het deurrubber tussen de linker voor portier en linker voor spatbord. Hadden ze vorige keer vastgezet maar werd toch vervangen.

Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik een rekening voor het vervangen van het rubber van 85 euro geloof ik. Dat terwijl ik na een maand of 3 a 4 al gemeld had dat hij los zat. Vind dat toch niet kunnen hoor, dat je bij een nieuwe auto daar een rekening voor krijgt.

Voor de rest was de service wel goed, vriendelijk en respect voor die jongen die met 33 graden ff buiten aan het werk was met de auto. Maar even een paar flessen water gegeven om hem niet uit te drogen.

Ik lees nieuwe auto, het is dus niet zo dat deze de garantieperiode al afgelopen is (4 jaar of 80.000 km, welke eerst komt)? Dan is het wel vreemd en zou je daar eens een e-mailtje aan kunnen wagen.
 
Ik lees nieuwe auto, het is dus niet zo dat deze de garantieperiode al afgelopen is (4 jaar of 80.000 km, welke eerst komt)? Dan is het wel vreemd en zou je daar eens een e-mailtje aan kunnen wagen.

Ga dat ook zeker doen. Maar wel jammer vind ik. Bij was ook na twee weken het laadklepje spontaan afgebroken bij de aandrijving van het sluitmechanisme, kreeg ik ook al een rekening voor en die uiteraard ook niet betaald.
 
Gisteren de M3 voor herstel van kleine schade bij aflevering eind maart. Ook waarschijnlijk iets vervangen ivm camera error dode hoek. Volgens de App pas woensdag 7 augustus 16:59 klaar. Ze hebben loaner meegegeven, P90D.. Heb er zelf even in gereden een paar keer nu maar moet zeggen dat autopilot echt niets voor mij is. Weet niet of op de M3 dit anders/beter is maar voor mijn gevoel geheel niet vloeiend of logische positie op de weg en teveel remmen ipv regen. Ook moet ik echt (en mijn vrouw ook) bekennen dat toch onze P85+ stukken beter aanvoelt, minder stug.
 
Net terug van SeC Eindhoven. Wat een kansloze afwikkeling. Dit beloofd niet veel goeds voor de toekomst. 3 van mijn 4 issues zouden, (toevallig) net in de laatste firmware 20.4.4.. update verholpen zijn.. Na aandringen (lastige klant, want ik moest hun hoog gequalificeerde monteurs natuurlijk niet in twijfel trekken), ja ze hadden de auto uitgelezen en lange lijsten vergeleken, bla bla bla.. Affijn eerst volgende mogelijkheid, nieuwe afspraak over 5 weken..
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Net terug van SeC Eindhoven. Wat een kansloze afwikkeling. Dit belooft niet veel goeds voor de toekomst. 3 van mijn 4 issues zouden, (toevallig) net in de laatste firmware 20.4.4.. update verholpen zijn.. Na aandringen (lastige klant, want ik moest hun hoog gekwalificeerde monteurs natuurlijk niet in twijfel trekken), ja ze hadden de auto uitgelezen en lange lijsten vergeleken, bla bla bla.. Afijn eerst volgende mogelijkheid, nieuwe afspraak over 5 weken...
Die 'laatste' versie 2019.20.4.4 kun je anders gerust in twijfel trekken, hoor.
Sinds die tijd zagen we al deze versies:
  • 2019.28.1
  • 2019.24.4
  • 2019.24.3
  • 2019.24.2
  • 2019.24.1.5
  • 2019.24.1
  • 2019.20.4.6
  • 2019.20.4.5
geïnstalleerd worden.
 
Gisteren mijn halfshafts laten vervangen op de MX bij SeC Eindhoven. Is er iemand die dit een tijd geleden heeft laten doen, en kan bevestigen (of ontkrachten) of dit andere/nieuwe onderdelen zijn?
De eerste ervaringen zijn (erg) positief in ieder geval: geluid en trillingen zijn weg. Duurde in totaal 3.5 uur, incl intake en testrit (lang leve Teslafi).

Jij hebt de D revisie. Die schijnt, begreep ik uit het US deel, mogelijk de definitieve fix te hebben.
Ik heb in Juni nog de C revisie gekregen, en die lost het niet op. Ik hoor het langzaam aan al weer bij hard optrekken. Het is nog amper hoorbaar, maar als je weet waar je op moet letten is het te herkennen.

Dat er in een tijdbestek van 2 maanden alweer een nieuwe revisie is geeft in ieder geval aan dat ze er mee bezig zijn.

Ondertussen op vakantie in Hongarije is de DRL LED van de rechter koplamp stuk gegaan, ook een known issue. Dus een service afspraak maar weer ingepland bij Tesla. Moet toch een dure hobby zijn voor Tesla. De 4e serviceafspraak voor "known issues" in iets meer dan een jaar.

5e zal ongetwijfeld de linker koplamp zijn.
 
Nou mijn eerste SEC ervaring is ook een feit. En net als alle andere communicatie met dit geweldige bedrijf ook hier niets dan negatiefs. Vrijdag na een maand wachten (lang leven geen telefoon en afspraak in de app) mijn auto na overleg in SeC Arnhem naar Tilburg kunnen brengen. Na paar minuten was al duidelijk dat er met de M3P redelijk wat mis was. Stuurkolom moest vervangen worden, bodemplaten zaten los en de spoiler donderde er al enige tijd bijna vanaf.

Tot zover goede nieuws. Leen auto meegekregen. Man man man wat een barrel van een Model S. Rondom helemaal schade (je tekent ook nog even voor €2500 eigen risico) en van binnen helemaal uitgeleefd. Dat doen ze bij Audi en BWM toch wel heel wat netter. Maar nu is er totale radio stilte. In de app staat het volgende:
"Naar schatting gereed op: aug 5de, 10:59AM"

Nou dat is al ruim gepasseerd maar mij lijkt het dan nog niet gereed als je deze melding hebt. Maar gelukkig kan je ook helemaal niemand bellen, heb je van niks of niemand een nummer gekregen en ligt Tilburg zo'n 90km van mijn woonadres (dus er even lang rijden heeft ook weinig zin).

Ik vind het echt 0,0 service. Net zoals de rest van de organisatie.
 
Amsterdam SeC wordt ik ook niet gelukkig van. Maar... een kapotte deurhendel afspraak werd omgezet naar mobiele service. Aardige vent, en alles keurig weer in orde. Zeker vier passanten die toch wel jaloers op deze service waren.
 
  • Informative
Reactions: JanG007