You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De enige reden waarom Tesla's service zo belabberd is, is een financiële... Geen capaciteit (of het nu liquiditeit of management is) om de After Sales Service op te tuigen. Met voldoende investering is Tesla's probleem redelijk snel op te lossen (of in ieder geval zijn snel mega verbeteringen te realiseren), maar ipv vooruitgang zien we alleen maar verdere achteruitgang. Dan kan het toch niet anders dat we het hier hebben over een bewuste managementkeuze? Uiteindelijk betaalt een goede service organisatie zich dubbel uit; directe winstgevendheid plus tevreden klanten die terug komen en in de regel meer uitgeven dan bij een vorige aankoop. Het is de opstartfase van zo'n service organisatie die pijn doet, zeker nu het wagenpark nog relatief klein en super jong is. En Elon heeft gelijk; waarom investeren terwijl resources elders hard nodig zijn en verkopen de capaciteit nog overtreffen?
Zoals de link van PaulusdB al aangaf heeft Tesla helemaal geen cash probleem. Bij het laatste kwartaalbericht was er 1 miljard dollar in kas. Je hebt maar een heeeel klein deel daarvan nodig om de onderdelenvoorziening goed op te zetten. Waarom Tesla toch zo weinig aandacht geeft aan dat logistieke probleem(pje) is mij ook een raadsel, maar ik denk veel meer in de richting van cultuur. Tesla is veel meer een softwarebedrijf en dan nog Amerikaans ook. Dan zijn onderdelen in Europese magazijnen wel erg ver van je bed.Ik denk inderdaad ook dat het geen keuze maar een financiele noodzaak is om het hoofd boven water te houden en wall street geen enkele kans te geven. Nu, hoe lang je dit kunt blijven volhouden en een doorsnee klant dit blijft pikken, we shall see. Ik denk momenteel dat de meeste die Tesla rijden en besteld hebben, heel vergevingsgezind zijn maar als ze echt de massa meekrijgen dan zal dat toch snel worden afgestraft. Ik moet eerlijk zeggen, toen ik mijn 3 ben gaan bestellen, was mijn vader erg geïnteresseerd in een S maar dat ik heb ik hem voorlopig toch ten stelligste afgeraden. Eerst maar eens zien hoe mijn ervaring ermee is. En wees maar zeker dat die service hell verhalen de ronden doen want ik word er serieus over bevraagd als het naar boven komt dat ik er eentje heb besteld. Dit van mensen die anders nooit over auto's praten.
Zoals de link van PaulusdB al aangaf heeft Tesla helemaal geen cash probleem. Bij het laatste kwartaalbericht was er 1 miljard dollar in kas. Je hebt maar een heeeel klein deel daarvan nodig om de onderdelenvoorziening goed op te zetten. Waarom Tesla toch zo weinig aandacht geeft aan dat logistieke probleem(pje) is mij ook een raadsel, maar ik denk veel meer in de richting van cultuur. Tesla is veel meer een softwarebedrijf en dan nog Amerikaans ook. Dan zijn onderdelen in Europese magazijnen wel erg ver van je bed.
Ik denk dan echt dat dat aan de manager van het filiaal ligt, want in SeC Hasselt loopt het gesmeerd... Service plannen via de app, en in SeC Hasselt zit een mannetje die alle binnenkomende afspraken nakijkt, en de eigenaars contacteert om de afspraak te vervroegen indien mogelijk. Ze houden natuurlijk zelf wat ruimte over om een mannetje met een proefrit mee te sturen als er iemand met een probleem langskomt, en dan kan je vaak de volgende week al terecht om het probleem op te lossen.Hier moet gewoon een goede manager orde op zaken stellen.
Inderdaad, maar niet cash. Het geld is goedkoop momenteel.En je hebt heel veel meer dan die 1 miljard dollar nodig als je een nieuwe fabriek in China en/of een nieuw distributiecentrum in Europa en/of een nieuwe batterijfabriek gaat opzetten..
Ik denk dan echt dat dat aan de manager van het filiaal ligt, want in SeC Hasselt loopt het gesmeerd... Service plannen via de app, en in SeC Hasselt zit een mannetje die alle binnenkomende afspraken nakijkt, en de eigenaars contacteert om de afspraak te vervroegen indien mogelijk. Ze houden natuurlijk zelf wat ruimte over om een mannetje met een proefrit mee te sturen als er iemand met een probleem langskomt, en dan kan je vaak de volgende week al terecht om het probleem op te lossen.
Dat kun je toch zelf in het service menu? Ik heb zowel op de S als op de 3 andere velgen laten zetten, een keer met bestaande TPMS sensoren en een keer met nieuwe en beide keren via het menu ingesteld.Zelfde pos ervaringen met SeC Rotterdam... via de mix van app / email / sms eigenlijk steeds binnen een dag response/kontakt. Ik bel nooit. Heb eigenlijk ook nooit wat maar nu moeten binnenkort de nwe sensoren van de winterwielen/-banden ingeleerd worden. Komt een ranger voor langs...
Ja die discussie ken ik. Zeker nu met softw.versie 32.2.2 en in het Service menu instellen Nieuwe Wielconfiguratie erbij dacht ik ook dat ik het allemaal zelf of via een garage hier kon laten doen! Maar ik volg dus het advies van Tesla en laat de eerste keer het inleren door hen doen...Dat kun je toch zelf in het service menu? Ik heb zowel op de S als op de 3 andere velgen laten zetten, een keer met bestaande TPMS sensoren en een keer met nieuwe en beide keren via het menu ingesteld.
Je hebt gelijk, totaal overbodige belasting van het Service Center. Er is namelijk helemaal niks in te leren, echt totaal nooit.Ja die discussie ken ik. Zeker nu met softw.versie 32.2.2 en in het Service menu instellen Nieuwe Wielconfiguratie erbij dacht ik ook dat ik het allemaal zelf of via een garage hier kon laten doen! Maar ik volg dus het advies van Tesla en laat de eerste keer het inleren door hen doen...
Ik denk dan echt dat dat aan de manager van het filiaal ligt, want in SeC Hasselt loopt het gesmeerd... Service plannen via de app, en in SeC Hasselt zit een mannetje die alle binnenkomende afspraken nakijkt, en de eigenaars contacteert om de afspraak te vervroegen indien mogelijk. Ze houden natuurlijk zelf wat ruimte over om een mannetje met een proefrit mee te sturen als er iemand met een probleem langskomt, en dan kan je vaak de volgende week al terecht om het probleem op te lossen.
16mio vs 10mio inwoners, 7 vs 4 SeC's, 22 vs 14 SuC's. Er zullen wat verschillen zijn, maar ik vermoede dat het er ook wat aan ligt dat men in NL aan een centrale uitlevering doet, de fiscale voordelen voor EV's die herkend worden door de Nederlanders (in België zijn de fiscale voordelen ook erg hoog maar is het succes er niet zo) en dat de randstad als massief blok bij maar 3 SeC's terecht kan. Zelfs de SeC Eindhoven lijkt me drukker dan het provinciestadje Hasselt.Misschien heeft dat te maken dat in België dit jaar maar 2000+ Tesla's zijn verkocht vs. 8000+ in Nederland?
Ik moest de schades zelf ontdekken, dit werd niet zelf gemeld.Net auto opgehaald van SeC. Het rubber zoals op de foto te zien is is volgens hen binnen de marges dus is niks aan gedaan. Verder zijn er beschadigen binnenin de auto aan de Carbon strip en het metaal bij de deur. Dit moeten ze gaan onderzoeken. Verder meerdere malen gevraagd of ze de auto op wouden laden zodat ik door kon. Maar nee, hij stond gewoon niet opgeladen klaar. Top service!
Ik vraag me telkens toch af of jullie vroeger aan jullie garagist vroegen om de auto ook maar vol te tanken, en geïrriteerd waren als ie dat weigerde...Verder meerdere malen gevraagd of ze de auto op wouden laden zodat ik door kon. Maar nee, hij stond gewoon niet opgeladen klaar. Top service!