Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook heel tevreden over SeC Groningen. Vandaag Pedro nog aan de lijn gehad voor het opnieuw connecten van een keyfob van de auto die ik verkocht heb. Was binnen paar uurtjes geregeld. Bij de aankoop van mijn nieuwe Tesla ook uitstekend geholpen. Gisteravond opgehaald na een drukke verkoopdag maar werd heel ontspannen geholpen.
 
Ik ben ook heel tevreden over SeC Groningen. Vandaag Pedro nog aan de lijn gehad voor het opnieuw connecten van een keyfob van de auto die ik verkocht heb. Was binnen paar uurtjes geregeld. Bij de aankoop van mijn nieuwe Tesla ook uitstekend geholpen. Gisteravond opgehaald na een drukke verkoopdag maar werd heel ontspannen geholpen.

Ah, dan wordt het tijd om je "voettekst" aan te passen ;)
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Jelger
Heeft iemand recent nog een serviceafspraak gewijzigd?
Mij lukt dat al twee dagen niet, want de app geeft foutmelding: Failed fetching service appointment list.
En dan hang je want om nou roadside assistance te gaan bellen vind ik ook wat overdreven.
Ik heb gezocht naar dat generieke emailadres per Sec, maar kon het niet vinden. Was iets van [email protected] of zo?
Waarom kunnen ze die gewone software nou niet goed krijgen, balen.
 
Heeft iemand recent nog een serviceafspraak gewijzigd?
Mij lukt dat al twee dagen niet, want de app geeft foutmelding: Failed fetching service appointment list.
En dan hang je want om nou roadside assistance te gaan bellen vind ik ook wat overdreven.
Ik heb gezocht naar dat generieke emailadres per Sec, maar kon het niet vinden. Was iets van [email protected] of zo?
Waarom kunnen ze die gewone software nou niet goed krijgen, balen.
[email protected]
 
Heeft iemand recent nog een serviceafspraak gewijzigd?
Mij lukt dat al twee dagen niet, want de app geeft foutmelding: Failed fetching service appointment list.
Ik heb gezocht naar dat generieke emailadres per Sec, maar kon het niet vinden. Was iets van [email protected] of zo?
Waarom kunnen ze die gewone software nou niet goed krijgen, balen.
Gisterenavond een mail gestuurd naar Purmerend en vanmorgen direct antwoord.
Purmerend is officieel nog niet open en dus niet zichtbaar in de app.
Dus ook weer een gevalletje groeistuipen, want ze hebben haast om alvast HW3 ombouw werk te doen, maar zijn nog niet echt open. Ze hebben ook nog niet alle tools en kennis.
Zo zie je maar: als er een manier is om in contact te komen is de lucht snel geklaard.
@BobbyKings dank voor het emailadres.
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Gisteren mijn auto teruggekregen. Keurig door hoofd verkoop R’dam bij me afgeleverd. Drivetrain vervangen. Exemplaar wat ik net twee maanden had maakte herrie. Laadpoort vervangen. Klepje stond midden in de nacht te klepperen. Dat hoor je ook echt goed midden in de nacht. Carbon achterspoiler ging de blanke lak vanaf. Is een nieuwe op gezet. Alleen achterklep aan twee zijden bekrast. Spoiler leek me ook iets anders maar kan ook verbeelding zijn. Mijn auto werd met een ingescheurd voorscherm rechts afgeleverd. Inmiddels na 3e keer is de auto voor 50% overgespoten. Nu kunnen we weer beginnen. Kleurverschil en stof in blanke lak met dank aan een door Tesla geautomatiseerde schadehersteller uit de Haag. In Gorinchem uiteindelijk netjes opgelost. Dit is echt ongelooflijk. Ik ben ongeveer iedere maand een keer met Tesla (mobile) service bezig.
View attachment 592591
View attachment 592592
Vandaag bericht van Tesla Rotterdam.
Beste heer Vlot,

Via deze weg wilde wij u mededelen dat N..... dinsdagochtend de auto bij u op komt halen en een Tesla leenauto neer zal zetten voor de tijdsduur van de afspraak.
Graag vernemen wij of de afpraak ook nog steeds in uw agenda past.

Vertrouwende u zo voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groeten,
Service Team Tesla
Ben benieuwd wat ze met het kofferdeksel gaan doen. De nieuwe spoiler is waarschijnlijk iets kleiner dan de originele. Hierdoor zitten de beschadigingen nu naast en niet onder de spoiler.
 
Zojuist mobile service langs geweest. M'n linkerdeurbekleding laat af en toe los bij het dichtdoen. Ook even m'n spiegeltjes gesmeerd.

Bleek dat een pin totaal afwezig was in m'n deur en andere wat beschadigd.

Leuke vent, vlotte babbel, oud ANWB monteur. Blijkt dat die gasten gewoon vanaf huis werken en hun inventaris ook thuis wordt aangevuld. Dat doet Tesla als werkgever voor die lui van mobile service toch ook echt top.

Thuis aan het werk en kost me geheel geen tijd. Echt top dat mobile service!

Issues tot nu toe, leeftijd 2 jaar::

- Levering: Lakschade , stoel leder bij bestuurders stoel niet fraai, vlek op rechter A-stilj bij levering, perfect verholpen binnen een maand
- Verwarming camera huis achter achteruitkijkspiegel (lang lopend issues, ik kwam er achter toen ik zag dat er condens in zat en ik met een warmtecamera de gloeidraden niet zag terwijl de spiegels en achteruit duidelijk zichtbaar waren).
- Storing AP system, 1 van de cameras bij de knipperlichten vervangen
- 2x afstellen rubbers/deuren/ramen ivm. windgeruis
- 1x afstellen verlichting
- Retrofit HW3
- 2x UV behandling ivm verkleuren MCU2 scherm
- Linker bestuurdersdeur laat af en toe los bij dichtdoen

Ik moet afkloppen als ik de verhalen soms zo lees want ik ben eigenlijk heel erg content met m'n S100D 2018 :) MET opendakje die ik met elk zonnetje open zet.
 
Onze Model 3 is, na 2 Mobile Service interventies, een hele dag onder handen genomen in het SeC van Gent om kraakjes en kleine dingen op te lossen. Ze hebben daar zeer goed werk geleverd en de auto voelt nu veel meer premium zonder al dat lawaai.

Ze hebben ook 6 push pins moeten steken die ontbraken in de wielkasten (zoals ik zelf al vermoedde).
 
Zojuist mobile service langs geweest. M'n linkerdeurbekleding laat af en toe los bij het dichtdoen. Ook even m'n spiegeltjes gesmeerd.

Bleek dat een pin totaal afwezig was in m'n deur en andere wat beschadigd.

Leuke vent, vlotte babbel, oud ANWB monteur. Blijkt dat die gasten gewoon vanaf huis werken en hun inventaris ook thuis wordt aangevuld. Dat doet Tesla als werkgever voor die lui van mobile service toch ook echt top.

Thuis aan het werk en kost me geheel geen tijd. Echt top dat mobile service!

Issues tot nu toe, leeftijd 2 jaar::

- Levering: Lakschade , stoel leder bij bestuurders stoel niet fraai, vlek op rechter A-stilj bij levering, perfect verholpen binnen een maand
- Verwarming camera huis achter achteruitkijkspiegel (lang lopend issues, ik kwam er achter toen ik zag dat er condens in zat en ik met een warmtecamera de gloeidraden niet zag terwijl de spiegels en achteruit duidelijk zichtbaar waren).
- Storing AP system, 1 van de cameras bij de knipperlichten vervangen
- 2x afstellen rubbers/deuren/ramen ivm. windgeruis
- 1x afstellen verlichting
- Retrofit HW3
- 2x UV behandling ivm verkleuren MCU2 scherm
- Linker bestuurdersdeur laat af en toe los bij dichtdoen

Ik moet afkloppen als ik de verhalen soms zo lees want ik ben eigenlijk heel erg content met m'n S100D 2018 :) MET opendakje die ik met elk zonnetje open zet.
Hier ook. Nauwelijks wat gehad, kapotte dagverlichting en een stoel die niet meer wilde. Of wij hebben geluk gehad of de anderen hebben pech gehad.
 
Raap je de losgelaten deur dan op en hang je hem er weer in? :rolleyes:
Deurpanelen. Klinkt bekend. Mobile service heeft dit meerdere keren geprobeerd op te lossen. Met bijrijders die waarschijnlijk zelf een Lada rijden komt het rechterdeurpaneel bijna door de stoel heen. Zou je dat met een goede camera filmen zus je dag het paneel ongeveer een centimeter naar binnen komt en zich hopelijk daarna weer op de juiste plek bevindt. Blijft toch wel jammer dit soort dingen voor een auto die zoveel dingen beter doet als de concurrentie. En daar betaalde ik in 2018 €160.000,- voor. Blijkens enig telwerk heb ik ongeveer 10 keer per jaar service nodig.
 
Vorige vrijdag heb ik door een onoplettendheid van mijn kant, een ranger factuur een tweede keer betaald.
Dit weekend heb ik een service afspraak gemaakt in de app om terugbetaling te vragen (er is geen ‘officiële’ andere weg meer om Tesla te contacteren). Afspraak werd meteen bevestigd voor 27/10.
Maandag feedback per mail met extra vragen en zoals verwacht de annulatie van de afspraak.
Dinsdag bevestiging via mail dat het bedrag teruggestort zou worden.
Vandaag staat het op mijn rekening.
Perfecte service.
 
Zojuist mobile service langs geweest. M'n linkerdeurbekleding laat af en toe los bij het dichtdoen. Ook even m'n spiegeltjes gesmeerd.

Bleek dat een pin totaal afwezig was in m'n deur en andere wat beschadigd.

Leuke vent, vlotte babbel, oud ANWB monteur. Blijkt dat die gasten gewoon vanaf huis werken en hun inventaris ook thuis wordt aangevuld. Dat doet Tesla als werkgever voor die lui van mobile service toch ook echt top.

Thuis aan het werk en kost me geheel geen tijd. Echt top dat mobile service!

Issues tot nu toe, leeftijd 2 jaar::

- Levering: Lakschade , stoel leder bij bestuurders stoel niet fraai, vlek op rechter A-stilj bij levering, perfect verholpen binnen een maand
- Verwarming camera huis achter achteruitkijkspiegel (lang lopend issues, ik kwam er achter toen ik zag dat er condens in zat en ik met een warmtecamera de gloeidraden niet zag terwijl de spiegels en achteruit duidelijk zichtbaar waren).
- Storing AP system, 1 van de cameras bij de knipperlichten vervangen
- 2x afstellen rubbers/deuren/ramen ivm. windgeruis
- 1x afstellen verlichting
- Retrofit HW3
- 2x UV behandling ivm verkleuren MCU2 scherm
- Linker bestuurdersdeur laat af en toe los bij dichtdoen

Ik moet afkloppen als ik de verhalen soms zo lees want ik ben eigenlijk heel erg content met m'n S100D 2018 :) MET opendakje die ik met elk zonnetje open zet.

dan leg je volgens mij de lat voor tevredenheid wel heel erg laag voor een auto van 2 jaar. Ik vind dat het uitgangspunt is dat een auto binnen 2 jaar eigenlijk helemaal niets mag mankeren.

Zelfs een wasmachine van 700 mag binnen 5 jaar niet kapotgaan.
 
dan leg je volgens mij de lat voor tevredenheid wel heel erg laag voor een auto van 2 jaar. Ik vind dat het uitgangspunt is dat een auto binnen 2 jaar eigenlijk helemaal niets mag mankeren.

Ik ben niet tevreden over de klachten. Ik ben tevreden over de service ervaring, dat is immers het topic. Die is tot nu toe bij mij top notch geweest bij SeC Rotterdam.

Verder is dit echt allemaal klein werk. Met voorgaande auto's heb ik vaker bij de dealer gestaan voor losse spat schermen waardoor ik niet verder kon rijden en ongeplande service beurten omdat het storingslampje ging branden. Gelukkig zulke onzin met m'n Tesla niet meegemaakt. Niks in mijn lijstje zorgde dat ik niet kon verder rijden.

Ik vind dat het uitgangspunt is dat een auto binnen 2 jaar eigenlijk helemaal niets mag mankeren.

Daarom heb je toch ook garantie? Die is zelfs 4 jaar dus Tesla is het met je eens :)
 
  • Love
Reactions: job-lek
Dat heb je als oud bent, Bas, dan denk je dat service een manier is om klanten te binden, geen direct maar een indirect verdienmodel.
Misschien is dit gewoon terug te voeren op een Anglicisme. Vroeger was een service inderdaad een extraatje dat bedrijven deden om hun goede naam hoog te houden en om klanten te binden, noem het een gratis dienst. Maar langzamerhand heeft het meer de betekenis van het Engelse woord gekregen: een dienst en dat is een veel breder begrip inclusief de betaalde dienst.
 
Misschien is dit gewoon terug te voeren op een Anglicisme. Vroeger was een service inderdaad een extraatje dat bedrijven deden om hun goede naam hoog te houden en om klanten te binden, noem het een gratis dienst. Maar langzamerhand heeft het meer de betekenis van het Engelse woord gekregen: een dienst en dat is een veel breder begrip inclusief de betaalde dienst.
Als Francofoon moet ik hier toch ernstig bezwaar tegen maken. Het woord service is geenszins afkomstig uit het Engels maar natuurlijk uit de mooie taal van Baudelaire.
 
  • Funny
Reactions: job-lek and Maarten