Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag weer positief verrast door SeC Den Haag.

Service call gemaakt voor camera's voor die bij kou beslaan.
Blijkt inderdaad dat verwarmingsdraadjes tegen de voorruit die camera ontwasemen niet werken. Tijdelijk gemaakt, moet wel nieuwe voorruit in. Alles onder garantie.


Maar als bonus: Nieuw (yoke) stuurwiel ingezet vanwege slijtage linksonder. Zomaar. Dank mannen en natuurlijk: dames!

Overigens ook geleerd dat je "PIN to drive" niet hoeft uit te zetten als service afspraak van toepassing is en je binnen hun wifi bereik bent.

Gewoon auto neerzetten en koffie nemen. Bijna eng. En nog aan de oplader ook na bericht in de app dat service is voltooid.

Voorsprong door techniek?
 
Vandaag weer positief verrast door SeC Den Haag.

Service call gemaakt voor camera's voor die bij kou beslaan.
Blijkt inderdaad dat verwarmingsdraadjes tegen de voorruit die camera ontwasemen niet werken. Tijdelijk gemaakt, moet wel nieuwe voorruit in. Alles onder garantie.


Maar als bonus: Nieuw (yoke) stuurwiel ingezet vanwege slijtage linksonder. Zomaar. Dank mannen en natuurlijk: dames!

Overigens ook geleerd dat je "PIN to drive" niet hoeft uit te zetten als service afspraak van toepassing is en je binnen hun wifi bereik bent.

Gewoon auto neerzetten en koffie nemen. Bijna eng. En nog aan de oplader ook na bericht in de app dat service is voltooid.

Voorsprong door techniek?
Ik ben ook erg tevreden over de service in Den Haag. Had een lijstje met garantiewerkzaamheden die netjes opgelost zijn, met als kers op de taart ongevraagd pro-actief het oplossen van een probleem waarvan ik niet eens wist dat ik er last van had. Het hele drop off proces werkt inmiddels ook super fijn. Voorsprong door techniek inderdaad :)
 
Ha forumleden,

Een kennis van me kreeg ivm een APK keuring voor een oude S de volgende prijsopgave voor reparatie (niet bij Tesla zelf)
- 2 x Parking remklauwen achter incl arbeid: 1350 euro
- 2 x Draagarmen GB voorzijde compleet inc arbeid: 1590 euro

Zijn dat redelijke prijzen volgens jullie?
 
Ha forumleden,

Een kennis van me kreeg ivm een APK keuring voor een oude S de volgende prijsopgave voor reparatie (niet bij Tesla zelf)
- 2 x Parking remklauwen achter incl arbeid: 1350 euro
- 2 x Draagarmen GB voorzijde compleet inc arbeid: 1590 euro

Zijn dat redelijke prijzen volgens jullie?
Parkeerrem vind ik prijzig. Die kosten 500 euro per stuk en zijn eenvoudig te vervangen.
Draagarmen valt mee als dat incl stabilisatiestangen.

Al met al prijzig, maar binnen de marge
 
Ha forumleden,

Een kennis van me kreeg ivm een APK keuring voor een oude S de volgende prijsopgave voor reparatie (niet bij Tesla zelf)
- 2 x Parking remklauwen achter incl arbeid: 1350 euro
- 2 x Draagarmen GB voorzijde compleet inc arbeid: 1590 euro

Zijn dat redelijke prijzen volgens jullie?

Handrem klauwen zijn op een andere manier te herstellen dan enkel compleet vervangen (nieuwe remblokken, revisiesetje en nieuwe parkeermotors)

Draagarmen, zijn dit alle draagarmen aan de voorkant? Het komt niet zo vaak voor dat ze allemaal zo ver versleten zijn dat apk onmogelijk is ik verwacht meer dat dat een advies is om te doen.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Ik ben ook erg tevreden over de service in Den Haag. Had een lijstje met garantiewerkzaamheden die netjes opgelost zijn, met als kers op de taart ongevraagd pro-actief het oplossen van een probleem waarvan ik niet eens wist dat ik er last van had. Het hele drop off proces werkt inmiddels ook super fijn. Voorsprong door techniek inderdaad :)
Zullen we voortaan zeggen dat SeC Den Haag heel slecht is?

Straks gaat iedereen daarheen.

😳
 
Ik vind die contactloze service (Den Haag) echt een drama. Met de techneuten en het werk dat ze daar doen is niets mis. Maar menselijk contact in het hele proces is noodzakelijk en in vele gevallen effectiever. Maar het belangrijkste is dat wij als mensen dit gewoon nodig hebben om onze vragen, onzekerheden, emoties (en dan bedoel ik niet alle negativiteit) kwijt te kunnen. We zijn geen machines.
Als het gaat om klantcontact zijn we met heel veel bedrijven in NL op de verkeerde weg en Tesla in extreme mate….
 
Ik vind die contactloze service (Den Haag) echt een drama. Met de techneuten en het werk dat ze daar doen is niets mis. Maar menselijk contact in het hele proces is noodzakelijk en in vele gevallen effectiever. Maar het belangrijkste is dat wij als mensen dit gewoon nodig hebben om onze vragen, onzekerheden, emoties (en dan bedoel ik niet alle negativiteit) kwijt te kunnen. We zijn geen machines.
Als het gaat om klantcontact zijn we met heel veel bedrijven in NL op de verkeerde weg en Tesla in extreme mate….
You're showing your age 😁
Er zijn tegenwoordig hele volksstammen die bellen of iemand fysiek aanspreken bijna onmogelijk vinden. Maar goed ik ben het op zich met je eens.
 
You're showing your age 😁
Er zijn tegenwoordig hele volksstammen die bellen of iemand fysiek aanspreken bijna onmogelijk vinden. Maar goed ik ben het op zich met je eens.
Wat betreft het spreken van een autoverkoper, eens liever niet spreken en helemaal niet fysiek . ;)
Wat betreft issues met de auto, is het wel handig om iemand te spreken en vooral iemand met kennis van zaken. Die laatste is wel lastig omdat die personen het al gauw druk hebben.
 
Ik vind die contactloze service (Den Haag) echt een drama. Met de techneuten en het werk dat ze daar doen is niets mis. Maar menselijk contact in het hele proces is noodzakelijk en in vele gevallen effectiever. Maar het belangrijkste is dat wij als mensen dit gewoon nodig hebben om onze vragen, onzekerheden, emoties (en dan bedoel ik niet alle negativiteit) kwijt te kunnen. We zijn geen machines.
Als het gaat om klantcontact zijn we met heel veel bedrijven in NL op de verkeerde weg en Tesla in extreme mate….
Het enige waarvoor ik ze hoef te spreken is voor het overhandigen van de sleutels van de uitstekende gratis leenfiets. Voor inhoudelijke communicatie kan het voor 80 procent van de tijd prima via de app. Het is even wennen maar het werkt goed, snel en effectief.

Bij mercedes kan je nog gewoon je emoties kwijt bij een man in een overhemd die een naamkaartje op heeft met de rol van service advisor eronder. Daar mocht ik deze week 800 euro achterlaten voor een 1e servicebeurt a en het verversen van de olie van de automatische versnellingsbak van mijn sprinter. Goed dat hij er was, want het voertuig uit 2022 lekt motorolie na 25000 kilometer op de teller en het hele motorblok moet gedemonteerd worden wat twee dagen kost om het op te lossen. Kon de monteur dat mooi doorgeven aan hem en hij dat weer aan mij. Maargoed, we dwalen beetje af :)