Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vertrek over 2 weken naar Ischgl en mijn eerste keer met de S90D. Gezien de aandrijving op de 4 wielen; heb ik voor én achter sneeuwkettingen nodig? Of gewoon enkel achteraan?

Enkel achteraan, zie p165 (in dit geval voor MX):

"Gebruik van sneeuwkettingen

Tesla heeft de Maggie Group Trak Special LT51-sneeuwkettingen getest en goedgekeurd voor betere grip bij sneeuw. Deze kettingen mogen alleen om 19 of 20" achterbanden worden gelegd. Gebruik geen kettingen om 22" banden of om voorbanden. De goedgekeurde sneeuwkettingen zijn verkrijgbaar bij Tesla."
 
Ik vertrek over 2 weken naar Ischgl en mijn eerste keer met de S90D. Gezien de aandrijving op de 4 wielen; heb ik voor én achter sneeuwkettingen nodig? Of gewoon enkel achteraan?

Om eerlijk te zijn denk ik dat je ze nooit nodig zult hebben. Zie mijn filmpje in het wintersportdraadje. Ik heb ze ook niet. En in die gebieden is men erg snel bij het vrij maken van de weg. Als ik in de winter bijv. diep Roemenië in zou gaan zou het anders zijn.
 
Om eerlijk te zijn denk ik dat je ze nooit nodig zult hebben. Zie mijn filmpje in het wintersportdraadje. Ik heb ze ook niet. En in die gebieden is men erg snel bij het vrij maken van de weg. Als ik in de winter bijv. diep Roemenië in zou gaan zou het anders zijn.
Ik rij inmiddels meer dan 17 jaar met 4 wiel aangedreven auto's (wel met winterbanden) naar wintersport. Heb nog nooit kettingen nodig gehad. Ben nu in Oostenrijk en heb ze ook niet meegenomen. Woensdag en donderdag schijnt er flink wat sneeuw te komen. Dan ga ik het zeker even proberen.
 
Ik rij inmiddels meer dan 17 jaar met 4 wiel aangedreven auto's (wel met winterbanden) naar wintersport. Heb nog nooit kettingen nodig gehad. Ben nu in Oostenrijk en heb ze ook niet meegenomen. Woensdag en donderdag schijnt er flink wat sneeuw te komen. Dan ga ik het zeker even proberen.
Maak ook ff zo'n mooi filmpje als Hans. Ben wel benieuwd hoe steil en hoog de Tesla komt. Nog mooier zou zijn een Audi of BMW ernaast met 4wd. Kijken wie er het verste komt:).
 
  • Like
Reactions: BartJ
Enkel achteraan, zie p165 (in dit geval voor MX):

"Gebruik van sneeuwkettingen

Tesla heeft de Maggie Group Trak Special LT51-sneeuwkettingen getest en goedgekeurd voor betere grip bij sneeuw. Deze kettingen mogen alleen om 19 of 20" achterbanden worden gelegd. Gebruik geen kettingen om 22" banden of om voorbanden. De goedgekeurde sneeuwkettingen zijn verkrijgbaar bij Tesla."
Mmm... bijzonder. Ik heb ook even de maten opgezocht op de website van Maggi zelf (http://www.maggigroup.com/pdf/gb_LR.pdf) en daar staat voor de bandmaat van de 19" (265x50x19) inderdaad de LT51 aanbevolen, maar voor de bandmaat van de 20" achter (275x45x20) staat de LT52 aanbevolen.

snip_20170103105540.png


Suggesties, iemand?
 
Om eerlijk te zijn denk ik dat je ze nooit nodig zult hebben. Zie mijn filmpje in het wintersportdraadje. Ik heb ze ook niet. En in die gebieden is men erg snel bij het vrij maken van de weg. Als ik in de winter bijv. diep Roemenië in zou gaan zou het anders zijn.
@maarteneekels Met jouw D zul je (hoogstwaarschijnlijk) nooit kettingen nodig hebben. Zie ook het bovenstaande commentaar van @Hans Noordsij. Just in case en om aan de wettelijke eisen te voldoen, ligt er straks bij mij een goedkope set in de koffer (v/a). Easy on easy off voor ca. €100,-
 
@maarteneekels Met jouw D zul je (hoogstwaarschijnlijk) nooit kettingen nodig hebben. Zie ook het bovenstaande commentaar van @Hans Noordsij. Just in case en om aan de wettelijke eisen te voldoen, ligt er straks bij mij een goedkope set in de koffer (v/a). Easy on easy off voor ca. €100,-
Mwah... heb toch al twee keer meegemaakt in Oostenrijk dat de politie bij de weg omhoog staat te controleren of iedereen zijn sneeuwkettingen wel omdoet, anders mag je er niet door. En dat was met een Audi Quattro. Ze lieten me niet door zonder kettingen om.
 
Ik bestelde de maggi trak sport 217 via bandenleader.be
Vandaag geleverd, helaas kreeg ik de 214, die niet passen op de banden 245/45 R19.
Bij bandenleader is nergens een tel nr of een mail adres te vinden.
De leverancier was summa-tyre uit Barneveld en die sturen me terug naar bandenleader :mad:.
Iemand een suggestie en wie kan een setje sneeuwkettingen missen van 04/02 tem 14/02 mocht ik de mijne niet op tijd krijgen ?
Voor de gemoedsrust vertrek ik niet graag zonder;)
 
Ik bestelde de maggi trak sport 217 via bandenleader.be
Vandaag geleverd, helaas kreeg ik de 214, die niet passen op de banden 245/45 R19.
Bij bandenleader is nergens een tel nr of een mail adres te vinden.
De leverancier was summa-tyre uit Barneveld en die sturen me terug naar bandenleader :mad:.
Iemand een suggestie en wie kan een setje sneeuwkettingen missen van 04/02 tem 14/02 mocht ik de mijne niet op tijd krijgen ?
Voor de gemoedsrust vertrek ik niet graag zonder;)
Op site staat een contact email adres
Neem contact op met de commerciële of after-sales teams - Banden Leader
 
Bedankt , maar het is geen rechtsreeks mail adres.
ik kan enkel een ticket aanmaken en dat had ik al gedaan om te vragen waar de levering bleef.
Ik kan geen nieuw aanmaken.
Als ik inlog via bandenleader.nl krijg ik de boodschap dat ik nog geen bestelling heb geplaatst en kan ik ook geen ticket aanmaken.
Slimme jongens daar in ieder geval :confused:
Schermafbeelding 2017-01-16 om 17.35.19.png
 
Ik bestelde de maggi trak sport 217 via bandenleader.be
Vandaag geleverd, helaas kreeg ik de 214, die niet passen op de banden 245/45 R19.
Bij bandenleader is nergens een tel nr of een mail adres te vinden.
De leverancier was summa-tyre uit Barneveld en die sturen me terug naar bandenleader :mad:.
Iemand een suggestie en wie kan een setje sneeuwkettingen missen van 04/02 tem 14/02 mocht ik de mijne niet op tijd krijgen ?
Voor de gemoedsrust vertrek ik niet graag zonder;)

O oh, ik bestelde daar ook een zelfde set sneeuwkettingen afgelopen zondag. Ik hoop dat ze mij dan wel de goede sturen.
Op de bon staat het volgende bedrijf:
CP Reifen Trading GmbH
Lebacher Str. 4
66113 Saarbrücken

Op de volgende site vond ik dit telefoonnummer: 0681 95264012 (Duitsland)
CP ReifenTrading GmbH - Saarbrücken