Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Meeste auto’s die ik ooit had hebben wielbouten maar Tesla’s hebben allemaal wielmoeren. Zal m in het wielformaat zitten. 19 inch is een heel gewicht om te positioneren.
In het Engels : wheelnuts (i.t.t. bolts)
Ik rij met de X met 22 inch en met de S met 21 inch. In beide auto's heb ik setjes met bouten liggen, en dus geen moeren, voor de wintersets. (ja ze zijn nog niet gewisseld). Ik heb zeker geen moeren in mijn auto's liggen.......
 
Dan heeft de MX schijnbaar wielbouten en de MS wielmoeren. Vreemd want ik lees toch links en rechts “nuts” maar jij als eigenaar van en X zult t echt wel weten, net zoals ik 100% zeker ben dat de MS moeren heeft (ik heb er laatst 20 voor de winterbanden gepakt en daarna 20 voor de zomerbanden in een zakje gedaan)
 
  • Informative
Reactions: job-lek
is er iemand die de Maggi Trak 4x4 en SUV LT51 (de door tesla geadviseerde kettingen), voor mij te leen/huur heeft?
Ik ga voor het eerst met onze X op skivakantie. Ik vermoed dat ik ze helemaal niet nodig ga hebben, maar wil dat eerst een keer op het bergweggetje van ons onderkomen testen, voordat ik die dure jongens aanschaf...
gaat om de carnavalsweek 1 tot 9 maart a.s.
 
Een bout heeft een cilinder uiteinde waaromheen een schroefdraad zit. Een moer is hol waarbinnen een schroefdraad zit Eenmaal vastgeschroefd zie je geen verschil (althans bij wielen) want je kijkt naar de zeskant (waar een afdekkapje op kan)
De sop is de kool op zich niet waard maar bij zoveel eigenwijsheid word ik principieel. Zonder het overigens persoonlijk op te vatten hoor @is3. De moer past op de bout. (Ingeval van auto: op het draadeind) De bout (het draadeinde)weer in de moer. basta.
 
3 weken geleden heb ik de Tesla kettingen besteld van mijn referral tegoed.
Daarmee dacht ik mooi op tijd te zijn voor de wintersport in de 2e week van feb. Zojuist eens na gebeld hoe we ervoor staan.

Het is allemaal heel moeilijk. Ze niet op voorraad en levering voor de de vakantie is heel onzeker. Sterker nog, bij Tesla durven er geen uitspraak over te doen wanneer ze deze binnen krijgen.

Dus mocht je een vakantie op de planning hebben staan hou er rekening mee, ik zou een alternatief zoeken!
(Ik wacht het nog even af en kom wellicht terug hier met een verzoek of ik een setje kan lenen :) of met een positief bericht dat ze weer binnen zijn)
 
Even een korte vraag:

Iemand ervaring met/mening over dit soort "old skool" variant sneeuwketting: Sneeuwketting 16 mm 245/45R19

Ik heb in alle jaren skivakantie pas 1x mijn sneeuwkettingen moeten gebruiken en dat was met mijn achterwiel aangedreven BMW. Om nu een setje sneeuwkettingen van 300 euro te kopen die waarschijnlijk nooit om de banden heen komen aan te schaffen knaagt aan mijn geweten.
 
Ik heb zojuist de maggi trak sport217 kettingen ontvangen, maar de 21mm bussen zitten er niet bij (alleen 17 en 19).

Heeft iemand in het midden of zuiden van het land 21mm bussen te leen? Leverancier gaat er achter gaan, maar geen idee hoe lang dat duurt.
 
Ik ben op zoek naar een set sneeuwkettingen voor mijn tesla model s. Kopen / huren / lenen voor de periode 11-2 tot en met 17-2. Als iemand mij kan helpen heb je ook heel snel iemand blij gemaakt. Het betreft de 19 inch velgen ....
 
Last edited: