Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me af wat ze als bron gebruiken voor de laadpunten, bij mij in de buurt staan er namelijk een paar Ecotap palen waarvan er 1 in geen enkele app te vinden is, zelfs niet in de app van Ecotap, maar Tesla vind 'm wel... ik vermoed dat Tesla de gegevens dan zelf verzameld op basis van waar we onze wagens aansluiten.
 
  • Informative
Reactions: Johan4444
Zijn jullie in 't Nederlands aan 't klappen met jullie wagens? Als spraakherkenning nu niet louter meer met 20e-eeuwse programmatie te maken heeft, maar ook met AI en machine-learning, dan kan ik me toch voorstellen dat commando's in 't Engels nu al tienmaal, en binnenkort duizendmaal beter zullen werken. De Siri op de iPhone van mijn vrouw staat op Frans ingesteld en die is alvast veel vaker naast de kwestie (of zegt dat ze er niets van weet) dan mijn "Engelstalige" Siri.
Vanavond nog een Canadees Engelstalige Youtuber een filmpje zien uploaden, waarin hij klaagt dat Engelstalige commando's ook helemaal niet werken. En omdat het over de hele wereld zo is, is het wel een behoorlijk vervelende Bug die Tesla blijkbaar nog niet heeft kunnen traceren.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ik vraag me af wat ze als bron gebruiken voor de laadpunten, bij mij in de buurt staan er namelijk een paar Ecotap palen waarvan er 1 in geen enkele app te vinden is, zelfs niet in de app van Ecotap, maar Tesla vind 'm wel... ik vermoed dat Tesla de gegevens dan zelf verzameld op basis van waar we onze wagens aansluiten.
Dat denk ik ook. Mijn eigen TWC staat dan wel in mijn geschiedenis maar evenwel is hij bekend. Ik weet (hoop) alleen niet voor derden.
 
Vanavond nog een Canadees Engelstalige Youtuber een filmpje zien uploaden, waarin hij klaagt dat Engelstalige commando's ook helemaal niet werken. En omdat het over de hele wereld zo is, is het wel een behoorlijk vervelende Bug die Tesla blijkbaar nog niet heeft kunnen traceren.
Dat is toch krankzinnig. De vorige versies waren perfect alleen konden we toen geen temperatuur en dashboardkastje bedienen.
 
  • Like
Reactions: Niek
Ik blijf al die ophef over voice commands niet zo snappen. Dat gebruikt toch echt niemand? Net als die siri rommel, bugt al 10 jaar de pan uit
Moet zeggen dat ik het voor 2 dingen gebruikte, nl navigatiedoel ingeven of contactpersoon bellen. Beide functies werken voor geen meter meer. Wat ben ik er mee om het handschoenkastje te openen met m’n stem? Van mij mogen ze terug naar hoe het was.
 
Ik blijf al die ophef over voice commands niet zo snappen. Dat gebruikt toch echt niemand? Net als die siri rommel, bugt al 10 jaar de pan uit
Nou..........voor mij is het best wel handig. Ik ben enigzinds gehandicapt aan mijn rechterhand/ arm en kan daardoor kleine en detail dingen niet doen (zo ook piano spelen). Dan is het lastig als je een klein plekje op het scherm moet aanraken om iets te doen wat je wilt. Ik zit er geregeld naast. En doe het dan maar met mijn linkerhand. Niet echt aan te raden als je moet opletten.
 
Ik snap dit niet met icoon rechts onderaan . Ik zie alleen in app nu ook destination chargers. Tijdens rijden alleen niet geupdate. Op scherm in auto is niks veranderd.

Heb je al wel de melding in de berichtenbox van je app gekregen?
Rechts onderaan je navigatiescherm heb je in elk geval de 3 icons. Als je op de onderste klikt krijg je de superchargers in beeld en ook de andere laadstations.
Links bovenin kun je vervolgens scrollen door de superchargers en als je verder naar beneden scrolled krijg je ook de overige laadstations te zien. Vanuit de app heb ik het nog niet getest.
 
  • Like
Reactions: M3rik
Dat denk ik ook. Mijn eigen TWC staat dan wel in mijn geschiedenis maar evenwel is hij bekend. Ik weet (hoop) alleen niet voor derden.
Mijn TWC zit ook in de geschiedenis. Ook als hij voor derden zichtbaar is, dan hebben anderen er nog niets aan, want als ik weg ben hangt de kabel incl plug over de TWC in de afgesloten fietsenhok en zet ik de schakelaar in de meterkast uit.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Heb je al wel de melding in de berichtenbox van je app gekregen?
Rechts onderaan je navigatiescherm heb je in elk geval de 3 icons. Als je op de onderste klikt krijg je de superchargers in beeld en ook de andere laadstations.
Links bovenin kun je vervolgens scrollen door de superchargers en als je verder naar beneden scrolled krijg je ook de overige laadstations te zien. Vanuit de app heb ik het nog niet getest.
Soms zie je de drie iconen, wo het laadicoon wel, soms zie je het niet op het scherm. Oplossing. Op het scherm tikken totdat je het icoontje ziet verschijnen. Maar wat ik dan niet snap nadat je een route hebt ingepland......hoe je dan naast de Superchargers, de andere laadpalen en Destinationchargers op die specifieke route moet vinden. Moet je dan nogmaals op het laadicoontje drukken? Want ik krijg maar alleen de laadpalen en destinationchargers bij mij in de buurt te zien. Zelfs die niet eens op de route liggen. (En ik heb wel het berichtje gekregen in de app.)
 
Ik blijf al die ophef over voice commands niet zo snappen. Dat gebruikt toch echt niemand? Net als die siri rommel, bugt al 10 jaar de pan uit
Ik gebruikte dat ook niet, tot ik in december merkte dat de toenmalige versie dat heel goed deed en ik zowat overal waar ik naar toe wou gewoon kon toeroepen. Dat ging veel vlotter dan al rijdende een naam of adres in te typen.
 
Ik blijf al die ophef over voice commands niet zo snappen. Dat gebruikt toch echt niemand? Net als die siri rommel, bugt al 10 jaar de pan uit

Ik gebruikte de voice commands om te bellen en te navigeren. En Siri gebruik ik probleemloos om te bellen, timers/alarmen in te schakelen, verlichting thuis aan/uit te doen,... Heel handig eens je dit gewoon bent.
 
  • Like
Reactions: Bas. and Karel
Gisteren plots ook uit het niets vol in de remmen.
Een fietser die zijn fluo hestje rond zijn rugzak had gewikkeld was de oorzaak.
Hij reed netjes op het fietspad die niet te dicht tegen de rijbaan loopt en toch ging hij vol op de remmen.