Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
En worden bochten soms zo ruim genomen dat de auto de stoep opknalt als ik niet ingrijp. Vroeger echt niet.
De huidige software is niet bedoeld voor het rijden tussen stoepranden, alleen op de snelweg. Dus alles wat je krijgt is meegenomen, maar in feite probeer jij de auto te gebruiken waarvoor hij (nog) niet klaar is. Daarbij komt dat het 'uit de bocht vliegen' ook wordt bevorderd door UN/ECE R79.
Ik maak me zorgen: het lijkt alsof de software ontwikkeling ze boven het hoofd is gegroeid.
Als programmeur heb ik dat bij andere bedrijven (waar ik mee moest samenwerken) ook gezien: Dat het corrigeren van een verkeerd stuk software de fout oplostte, maar er 2 nieuwe fouten voor terugkwamen. Die bij oplossen ervan weer nieuwe fouten gaven, etc.
Radicaal de boel verlaten, en opnieuw goed opzetten, is dan de oplossing. Je gaat door een diep dal, maar bouwt iets dat voor de toekomst stevig staat. Beter dan het oude in leven houden, met zijn lapwerk en ondoorzichtigheid.

Als ik het zo lees is Elon daar ook mee bezig. Stukjes lees ik over het samenvoegen van al die informatie uit de verschillende cameras, radar, ultrasoon-sensors tot een geintegreerd beeld, als nieuwe aanpak. Ook beter geschikt om met een neurale netwerk methode verder te kunnen gaan. Gaat wel even duren.
Ik hoop dat in de tussentijd het lapwerk voldoende aandacht krijgt. Dat ik weer met stembediening kan bellen en navigeren. Dat de auto weer net zo veilig rijdt, als eerder.
Grote pats-boem nieuwbouw is ook niet alles. Hoeveel projecten zijn gewoon te groot om door stervelingen gemanaged te worden? Het aantal slachtoffers van die aanpak is groot. De huidige wijsheid is die van een geleidelijke aanpak, steeds een stukje. Beter te managen, kortere feedback-loop vanuit de praktijk. En levert niet iets op waarvan men 3 jaar geleden dacht het nodig te hebben.

Ik zag ergens een gerucht dat de grote rewrite waar Elon het over had ergens in april klaar is en dat op 1 mei de FSD preview uitgerold wordt naar een select gezelschap. Tot die tijd zullen we idd tevreden moeten zijn met wat minimaal lapwerk. Moeilijke tijden voor ons software-update-verslaafden.

Ik maak me geen zorgen. Wat de verschillende productiehellen hebben laten zien van Tesla: "When the going gets tough, the tough get going".
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Niet alleen de neus tegen de voorruit, maar ze hebben geen ruimte voor hun benen omdat de stoel helemaal naar voren staat en de ellebogen langs hun lichaam. Dan kan je toch ook niet eens meer sturen en de auto onder controle houden, puur omdat de fysieke houding het je belemmert. Daar zou ik zenuwachtig van worden. Bovendien rijden ze vaak ook nog langzamer dan de max toegestane snelheid. En omdat je geleerd wordt om bijna altijd tegen die snelheid aan te zitten vormt die groep een gevaar op de weg, omdat anderen wel doen wat hen is aangeleerd.

Wat een onzin!! Ik wil jou wel eens zien rijden als je dik in de 80 bent met fysieke ongemakken en een auto de enige manier is om onder de mensen te komen.

Mooi dat het straks 100 wordt, dan kan ik rustig met 100 op de linkerbaan lekker langzaam iemand inhalen die 90 rijdt, want ja, je moet tovch tegen de max. toegestane snelheid rijden. BTW, dan is 90 ook hard zat eigenlijk ... Ik verheug me er nu al op.
 
@Tezlaowner

upload_2020-2-19_22-32-13.png


Inderdaad, hier ook met 2020.4.1 Navigeer naar... én Open Dashboardkastje én ook Speel de Beatles doen het ineens allemaal. Zonder één tot twee oktaven lager te moeten gaan praten om überhaupt enige repons te krijgen... :rolleyes:

Aan de Engelstalige lijst van
Spraakherkenning na 2019.40.50.1 help mee!
een kolom ingevoegd met identieke werkende Nederlandstalige commando's.

upload_2020-2-19_22-32-13.png
 

Attachments

  • Uk.Nl.Voice.Cmds.pdf
    87.1 KB · Views: 61
  • Informative
Reactions: Larss
Wat een onzin!! Ik wil jou wel eens zien rijden als je dik in de 80 bent met fysieke ongemakken en een auto de enige manier is om onder de mensen te komen.

Mooi dat het straks 100 wordt, dan kan ik rustig met 100 op de linkerbaan lekker langzaam iemand inhalen die 90 rijdt, want ja, je moet tovch tegen de max. toegestane snelheid rijden. BTW, dan is 90 ook hard zat eigenlijk ... Ik verheug me er nu al op.
Ik heb het niet over mensen die dik in de 80 zijn en ken er zelfs een paar die sportiever en harder rijden dan jij en ik en lichamelijke klachten hebben. Maar over mensen die in de 40 of 50 zijn zonder lichamelijke ongemakken en zo bang zijn in/ voor het verkeer en die zelfs doodsbang zijn om een ongeluk te veroorzaken of te krijgen dat ze 70 op de snelweg rijden of 25 tot 30 rijden waar 50 tot 80 de limiet is en dat ze door hun rijgedrag een gevaar op de weg vormen. Mensen die door de Politie van de weg worden gehaald. Mensen die verkeersgedrag begeleiding nodig hebben om van hun angst af te komen en dan daarna ontspannen achter het stuur kunnen kruipen, Want het gedrag is niet alleen gevaarlijk voor anderen , maar voor henzelf ook heel vervelend en vermoeiend.
 
Last edited:
Ik heb niet alle 176 pagina's van dit draadje gelezen, ik dnek wel bijna de helft vandaar wellicht een vraag die miscchien al eens gesteld is.

Ziet er iemand die andere laders wel in zijn navigatie staan onder het charge symbool?
Bij mij is enkel een allego lader zichtbaar. Fastned niet. Iemand al andere ervaringen?
 
Ik heb niet alle 176 pagina's van dit draadje gelezen, ik dnek wel bijna de helft vandaar wellicht een vraag die miscchien al eens gesteld is.

Ziet er iemand die andere laders wel in zijn navigatie staan onder het charge symbool?
Bij mij is enkel een allego lader zichtbaar. Fastned niet. Iemand al andere ervaringen?

Ik heb dezelfde auto/configuratie en deze week even gekeken -> onder charge symbool zie je eerst de Tesla laders en verder scrollend kom je vervolgens andere laders tegen. Dat is overigens nog niet zo lang zo en wordt een beetje gefaseerd uitgerold naar ik begreep. Sinds mijn spraakcommando's het weer doen zie ik ook de laders op het scherm (ik weet niet of daar een verband tussen zit :))
 
Ik heb dezelfde auto/configuratie en deze week even gekeken -> onder charge symbool zie je eerst de Tesla laders en verder scrollend kom je vervolgens andere laders tegen. Dat is overigens nog niet zo lang zo en wordt een beetje gefaseerd uitgerold naar ik begreep. Sinds mijn spraakcommando's het weer doen zie ik ook de laders op het scherm (ik weet niet of daar een verband tussen zit :))


Ja daar heb ik gisteren nog gekeken maar geen fastned laders gevonden, enkel 1 allego lader terwijl er in mijn omgeving meerde allego laders zijn en ook meerdere fastned stations
 
Iets anders, phantom breaks, hebben jullie ooit op de fleet speed gelet? Als ik in Belgie van de e34 naar de e313 richting antwerpen rijd, remt hij altijd op exact hetzelfde moment, zelfs als de baan helemaal leeg is. Ik merk dan dat de fleet speed naar 90 gezakt is. Ik vermoed dat dit niet kwalificeert als een phantom break maar eerder als een ramp (oprit) wordt beschouwd....wel vervelend...