Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.20.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend wil ik wegrijden: grote scherm op zwart. Kleine scherm wel beeld, maar gaf aan dat de auto niet wilde starten (exacte melding heb ik niet meer paraat).
Reset op grote scherm uitgevoerd, met ingedrukte rem.
Na enige tijd kwam het grote scherm ook op en kon ik wegrijden.
Echter: volgens de streepjes de bovenzijde van het grote scherm had ik een goede LTE-verbinding, maar bij TuneIn verscheen het bericht "No connection".
Nog niet eerder gehad. 2020.20.1 bugje?
 
Vanochtend wil ik wegrijden: grote scherm op zwart. Kleine scherm wel beeld, maar gaf aan dat de auto niet wilde starten (exacte melding heb ik niet meer paraat).
Reset op grote scherm uitgevoerd, met ingedrukte rem.
Na enige tijd kwam het grote scherm ook op en kon ik wegrijden.
Echter: volgens de streepjes de bovenzijde van het grote scherm had ik een goede LTE-verbinding, maar bij TuneIn verscheen het bericht "No connection".
Nog niet eerder gehad. 2020.20.1 bugje?
Ik had iets vergelijkbaar, maar moest de 12V batterij loskoppelen.

Hele relaas:
Vermoedelijk niets te maken met eMMC, maar ik merkte deze middag dat TeslaMate zei dat mijn 2017 Model X al van vannacht offline was.

Toch maar even kijken of ie nog in de garage staat.

Hij stond er, maar het center display bleef zwart, airco bleef uit en enkel het dashboard scherm stond aan, met de melding "auto staat uit".

Met geen enkele combinatie van vingers op knoppen en rempedaal kreeg ik de schermen herstart. Dan maar naar Tesla Service bellen en van daaruit konden ze ook niets zien, behalve dat ie dus 14 uren geleden offline ging en dat de auto best afgesleept kon worden naar een Service Center.

Wat wel interessant was, was dat ie in de logs geen sporen kon vinden van een eMMC probleem. Blijkbaar laat een auto dat in de logs weten of/wanneer eMMC dus een probleem wordt. Ik hou vaag met eMMC rekening omdat sinds de laatste updates lijkt alsof de dashcams genoeg 12V vragen zodat de auto nooit gaat slapen.

Gelukkig heb je bij de X en S nog de keyfob, dus moest ik niet gaan zoeken naar 2 draadjes in de bumper om de frunk te openen. Daarna de cover eraf gehaald, de zekeringkast geopend en de +12V voor 30s losgekoppeld. Daarna terug aangekoppeld en de auto, inclusief het center display, werden weer wakker.

Dan even terug gebeld naar de Tesla Service, om de logs even na te lezen om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Gaat verder afgehandeld worden door het nabije SeC.
 
Vanochtend wil ik wegrijden: grote scherm op zwart. Kleine scherm wel beeld, maar gaf aan dat de auto niet wilde starten (exacte melding heb ik niet meer paraat).
Reset op grote scherm uitgevoerd, met ingedrukte rem.
Na enige tijd kwam het grote scherm ook op en kon ik wegrijden.
Echter: volgens de streepjes de bovenzijde van het grote scherm had ik een goede LTE-verbinding, maar bij TuneIn verscheen het bericht "No connection".
Nog niet eerder gehad. 2020.20.1 bugje?
Bij mij ook eerst grote scherm zwart, wel daarna opgestart. En vandaag kleine scherm. Duurde erg lang voor deze wel ging opstarten.
 
Bij mij ook een zwart touch screen na het installeren van de 2020.20 update. Onderstaand de melding op het kleine scherm.

IMG_20200607_105247.jpg

Toen deze melding wegging kon rijden niet, want Pin to drive beveiliging staat aan, maar je kunt geen pin intoetsen op het zwarte scherm.

Na reset met de 2 stuurknopjes, zonder rempedaal, was alles okay.
 
Bij mij ook een zwart touch screen na het installeren van de 2020.20 update. Onderstaand de melding op het kleine scherm.

View attachment 549313

Toen deze melding wegging kon rijden niet, want Pin to drive beveiliging staat aan, maar je kunt geen pin intoetsen op het zwarte scherm.

Na reset met de 2 stuurknopjes, zonder rempedaal, was alles okay.

Juist. Dat was ook de melding die ik had op het kleine scherm.
Alleen werkte na de reset bij mij zowel 's ochtends als 's middags TuneIn niet meer.
Ben benieuwd of dat morgen anders is.
Toen ik 2020.20.1 net had, werkte TuneIn nog prima.
 
Er is een slechte batch geweest. Mijne is ook opnieuw gewisseld. De verschijnselen zijn erg als een storende eMMC. Ik heb zelf ook de 20.1 versie en gebruik de auto veel, maar nog nooit een zwart scherm gehad met de nieuwe chip, ook niet met de foute batch versie trouwens.
 
Gisteren de eerste snelweg kilometers gemaakt en aangenaam verrast door update 2020.20.1.

Rijdt echt heel soepel inhalen en terug invoegen ging zonder problemen, heb veel ingevoegd naast vrachtwagens aangezien dit altijd mis ging maar nu echt zonder problemen. Je ziet in het display bij je stuur nu ook dat de vrachtwagen niet meer in de baan komt waar je naar invoegt, eerder nog een baan (vluchtstrook) er naast.
Ook het telkens aanpassen van de snelheid is nu niet meer aan de orde.

Wel blijft hij lang een ingehaalde auto tonen waardoor invoegen later dan gewenst is omdat hij wacht tot de auto volledig uit beeld is.
Gezien het snelheidsverschil zou ik zeggen dat dit sneller moet kunnen....

Al met al dus heel positief en een grote stap in de goede richting.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Vanmorgen is 2020.20.16 geïnstalleerd. Ook hier alleen GPS-update, Fallout Shelter en wat andere theater dingen. Vanmiddag weer eens op weg, dus kijken wat er nog meer is aangepast.

Opmerkelijk ander punt (zoals hiervoor ook gelezen): Voor upgrade 348km range en nu 376km.......en nee, hij hangt al paar dagen niet aan de lader....(ga er vanuit dat dit een klein bugje is)