You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok, ik snap dat het in deze situaties fout gaat, maar ik vraag mij dan wel af of het verstandig is om op dit soort wegen of in dit soort situaties met TACC te rijden. Niet zozeer vanwege het mogelijk ingrijpen van de auto maar meer gezien de verkeerssituatie die het niet toelaat. Met een andere auto zou ik in dat geval ook niet op acc rijden.Natuurlijk is dat een andere assistent, die krijg je als je te ver de berm in gaat. Maar als ik niet de berm in ga dan vindt de AEB het niet goed.
Om het duidelijk te maken: als ik niet ver genoeg de berm in ga dan doet hij een automatische remactie omdat hij vindt dat ik tegen de tegenligger opbots (AEB), als ik wel ver genoeg de berm in ga krijg ik een ingreep omdat hij vindt dat ik van de weg af ga (ROiN).
Ja, meestal kan ik de auto zo positioneren dat beide "assistenten" het goed vinden, maar elke rit is er wel een keer eentje die het er niet mee eens is. En met een vrachtauto eigenlijk altijd. En eerlijk gezegd vind ik dat veel en veel te veel. Ik wil niet elke rit een ingreep krijgen terwijl ik precies weet wat ik doe. De enige optie is dan om zonder TACC te rijden, maar dan kun je weer de snelheid niet goed vasthouden.
Het is gewoon heel erg vervelend.
Ik heb ook zo’n weg in de buurt waar dit fenomeen zich voordoet.Natuurlijk is dat een andere assistent, die krijg je als je te ver de berm in gaat. Maar als ik niet de berm in ga dan vindt de AEB het niet goed.
Om het duidelijk te maken: als ik niet ver genoeg de berm in ga dan doet hij een automatische remactie omdat hij vindt dat ik tegen de tegenligger opbots (AEB), als ik wel ver genoeg de berm in ga krijg ik een ingreep omdat hij vindt dat ik van de weg af ga (ROiN).
Ja, meestal kan ik de auto zo positioneren dat beide "assistenten" het goed vinden, maar elke rit is er wel een keer eentje die het er niet mee eens is. En met een vrachtauto eigenlijk altijd. En eerlijk gezegd vind ik dat veel en veel te veel. Ik wil niet elke rit een ingreep krijgen terwijl ik precies weet wat ik doe. De enige optie is dan om zonder TACC te rijden, maar dan kun je weer de snelheid niet goed vasthouden.
Het is gewoon heel erg vervelend.
Persoonlijk zou ik op dit soort wegen nooit op TACC rijden als er een tegenligger aankomt.Ik heb ook zo’n weg in de buurt waar dit fenomeen zich voordoet.
Ik merk echter wel, als er een tegenligger is, dan laat de rijstrook assistent wel toe dat de berm in ga. Wanneer ik dit doe zonder tegenligger (of te vroeg, tegenligger nog te ver weg) dan klaagt hij zodra ik dichter ga dan een 20tal cm van de rand van de weg.
Dit is een weg zonder markeringen waar twee vrachtwagens mekaar net kunnen kruise
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Ook mijn beeld. Alleen is limiet met vision only van 150 naar 140 gezakt.Volgens mij was dat altijd al zo, wel TACC maar geen AP.
hij geeft hier de waarschuwingen met en zonder TACC.Persoonlijk zou ik op dit soort wegen nooit op TACC rijden als er een tegenligger aankomt.
Dat is dan weer vreemd, als ik niet op TACC rijd krijg ik geen meldingen op dit soort wegen.hij geeft hier de waarschuwingen met en zonder TACC.
Gewone cruise control met lane assist was nooit een probleem op deze weg met mijn vorige wagens…
Ik denk dat ik dat wel kan. Ik vind het namelijk ook een vreemde reactie. Het lijkt wel alsof jij nooit op andere wegen dan autosnelwegen komt.@Koifim: Kan je ook toelichten met wat je niet akkoord gaat?
Met mijn vorige auto (Toyota Prius) reed ik zonder enig probleem op de cruisecontrol op zulke wegen en haalde ik hem er ook niet van af. Als ik vond dat het nodig was (of als ik echt de berm in moest) dan natuurlijk wel, maar ik zie echt geen reden waarom ik dat ik bij naderend verkeer standaard de cruisecontrol zou moeten uitzetten. Het is pas met de Tesla dat ik een auto heb die daar problemen mee heeft. Terwijl ik toch al 20-25 jaar op dergelijke wegen rij. Sorry, maar dat ligt dan niet aan mij of de weg, dat ligt aan de auto.Ok, ik snap dat het in deze situaties fout gaat, maar ik vraag mij dan wel af of het verstandig is om op dit soort wegen of in dit soort situaties met TACC te rijden. Niet zozeer vanwege het mogelijk ingrijpen van de auto maar meer gezien de verkeerssituatie die het niet toelaat. Met een andere auto zou ik in dat geval ook niet op acc rijden.
Je Prius had dan ook absoluut geen systeem om tegenliggers te herkennen, of als ze herkend werden werden ze eruit gefilterd want je wil niet dat je auto voor elke tegenligger een noodstop doet.Met mijn vorige auto (Toyota Prius) reed ik zonder enig probleem op de cruisecontrol op zulke wegen en haalde ik hem er ook niet van af. Als ik vond dat het nodig was (of als ik echt de berm in moest) dan natuurlijk wel, maar ik zie echt geen reden waarom ik dat ik bij naderend verkeer standaard de cruisecontrol zou moeten uitzetten. Het is pas met de Tesla dat ik een auto heb die daar problemen mee heeft. Terwijl ik toch al 20-25 jaar op dergelijke wegen rij. Sorry, maar dat ligt dan niet aan mij of de weg, dat ligt aan de auto.
Da's natuurlijk de volgende fase van TACC: CC die ook rekening gaat houden met tegenliggers die van hun baanvak afwijken.Overigens krijg je ook ingrepen en alarmen als je NIET met TACC rijdt. Want die rijstrookoverschrijdingsassistent die werkt niet alleen als je TACC aan hebt. Die grijpt gewoon in als je van de weg af gaat.
Tenminste, niet altijd. Dat is misschien nog wel het meest vervelende eraan, soms doe je (volgens mij dan tenminste) precies dezelfde actie en is het geen probleem, een andere keer krijg je wel een ingreep. Je kunt er geen peil op trekken.
Ik denk dat ik dat wel kan.
Dan hebben we in elk geval een definitie van een smalle weg vastgelegd. Als twee vrachtwagens elkaar kunnen passeren is het geen smalle weg, maar als je de berm in moet is het wel een smalle weg.Woon je samen met Koifim? Kennen jullie elkaar zo goed?
Laat hem anders zelf eens antwoorden, want hij alleen weet waarom...
Mijn stelling is dat een "smalle weg" waar twee vrachtwagens elkaar kunnen kruisen geen smalle weg is. Met een smiley zeg ik dat wij (belgen) dat een autosnelweg noemen.
Ik weet nog steeds niet wat hier verkeerd mee is.
Als het systeem zo eenzijdig is: mij de mogelijkheid geven om het uit te zetten. En dit moet wel opgelost zijn als FSD naar Nederland komt. Of het is geen FSD.Maar zoals gezegd: volgens de computer is er maar 1 baanvak, en daar komt tegenliggend verkeer op je af. Wat moet ie dan doen?
De rijstrookoverschrijdingspreventie is afhankelijk van je rijsnelheid (tussen 64 en 145 km/h volgens de manual) en zal daarom niet altijd ingrijpen. Iets snelheid minderen bij een tegenligger op een smalle weg zal dit dus al oplossen.….Want die rijstrookoverschrijdingsassistent die werkt niet alleen als je TACC aan hebt. Die grijpt gewoon in als je van de weg af gaat.
Tenminste, niet altijd. Dat is misschien nog wel het meest vervelende eraan, soms doe je (volgens mij dan tenminste) precies dezelfde actie en is het geen probleem, een andere keer krijg je wel een ingreep. Je kunt er geen peil op trekken.
Het probleem is dat je quasi geen auto zonder TACC meer gaat vinden, met enkel maar CC.Als het systeem zo eenzijdig is: mij de mogelijkheid geven om het uit te zetten. En dit moet wel opgelost zijn als FSD naar Nederland komt. Of het is geen FSD.