pati07
Member
Voor mij geen bijzonderheden in 26.8 alleen ‘kleine aanpassingen’Nu wordt 2023.26.8 as I type geinstalleerd...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voor mij geen bijzonderheden in 26.8 alleen ‘kleine aanpassingen’Nu wordt 2023.26.8 as I type geinstalleerd...
Nu wordt 2023.26.8 as I type geinstalleerd...
Zo goed alsWij zitten dan ook op dezelfde "zendmast" hé...
Inderdaad erg betuttelend. Alternatief: bij de eerstvolgende veilige gelegenheid auto aan de kant. Even aan en uit en je kunt weer door. Duurt een paar seconden maar dan heb je ook wat. Blijft ergerlijk……
Waar ik mij nog steeds aan stoor is het volgende: als je in de avond met autopilot op 140 even een beetje gas bijgeeft om iemand ruimte te geven, je luid piepend autopilot voor de rest van de rit wordt afgenomen. Best vermoeiend als je meer dan 150 km alles zelf moet doen.
Even in "park" zetten is voldoende, als je dat bedoelt met aan en uit .Inderdaad erg betuttelend. Alternatief: bij de eerstvolgende veilige gelegenheid auto aan de kant. Even aan en uit en je kunt weer door. Duurt een paar seconden maar dan heb je ook wat. Blijft ergerlijk…
Dus de P staat voor Park? Dacht dat het “Power off” was…Even in "park" zetten is voldoende, als je dat bedoelt met aan en uit .
Weer wat geleerd, ik stapte ook steeds snel uit en in!Even in "park" zetten is voldoende, als je dat bedoelt met aan en uit .
Waarom zou je die dan uit willen zetten?Gisteren 26.7, vandaag 26.8
Automatic Emergency Braking kun je in 26.7 niet meer tijdens het rijden uitzetten, alleen bij stilstand. Dat kon voorheen wel tijdens het rijden.
Vandaag toch weer in dezelfde val gereden. Wel bleef cruise control actief, autosteer werd me alleen afgenomen. Gele kaart voor kleinere overtreding? Of feature van 2023.26.7?Inderdaad erg betuttelend. Alternatief: bij de eerstvolgende veilige gelegenheid auto aan de kant. Even aan en uit en je kunt weer door. Duurt een paar seconden maar dan heb je ook wat. Blijft ergerlijk…
Volgens mij was dat altijd al zo, wel TACC maar geen AP.Vandaag toch weer in dezelfde val gereden. Wel bleef cruise control actief, autosteer werd me alleen afgenomen. Gele kaart voor kleinere overtreding? Of feature van 2023.26.7?
Omdat je op smalle wegen (zoals vaak in het buitengebied, 60km zone) onnodige ingrepen krijgt. Gewoon elke dag. Of je moet helemaal de berm in maar dan begint de rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen weer te piepen.Waarom zou je die dan uit willen zetten?
Rijstrook overschrijding is toch anders dan de Automatic Emergency Braking waar je het over had…..Omdat je op smalle wegen (zoals vaak in het buitengebied, 60km zone) onnodige ingrepen krijgt. Gewoon elke dag. Of je moet helemaal de berm in maar dan begint de rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen weer te piepen.
Natuurlijk is dat een andere assistent, die krijg je als je te ver de berm in gaat. Maar als ik niet de berm in ga dan vindt de AEB het niet goed.Rijstrook overschrijding is toch anders dan de Automatic Emergency Braking waar je het over had…..
Ik heb overigens pas één keer een ingreep van Automatic Emergency Braking gehad en dat was toen ik niet goed aan het opletten was…..
Op secundaire wegen verlang ik vaak een “domme” cruise control: gewoon de snelheid behouden, ik zal wel remmen en sturen.Natuurlijk is dat een andere assistent, die krijg je als je te ver de berm in gaat. Maar als ik niet de berm in ga dan vindt de AEB het niet goed.
Om het duidelijk te maken: als ik niet ver genoeg de berm in ga dan doet hij een automatische remactie omdat hij vindt dat ik tegen de tegenligger opbots (AEB), als ik wel ver genoeg de berm in ga krijg ik een ingreep omdat hij vindt dat ik van de weg af ga (ROiN).
Ja, meestal kan ik de auto zo positioneren dat beide "assistenten" het goed vinden, maar elke rit is er wel een keer eentje die het er niet mee eens is. En met een vrachtauto eigenlijk altijd. En eerlijk gezegd vind ik dat veel en veel te veel. Ik wil niet elke rit een ingreep krijgen terwijl ik precies weet wat ik doe. De enige optie is dan om zonder TACC te rijden, maar dan kun je weer de snelheid niet goed vasthouden.
Het is gewoon heel erg vervelend.
En met een vrachtauto eigenlijk altijd.