Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.26.*

This site may earn commission on affiliate links.
Bij regen schakel ik regelmatig zelf de verlichting in (tijdens het rijden van "automatisch" naar "aan"). Voorheen schakelde de verlichting automatisch terug naar de stand "auto" wanneer ik de auto parkeerde. Sinds de laatste (?) update is dat niet meer het geval. Meer mensen die dat is opgevallen? P.S. Het gaat dus expliciet niet om de follow-me-home functie of het inschakelen van de verlichting in P-stand.

Eigenlijk begrijp ik niet dat deze update (in sommige landen schakelt de verlichting automatisch in bij regen) niet voor NL geldt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsA and OttoR
Ik sta sinds vorige week op 26.8. Gisteren eerste keer lang gereden en zie toch een aantal positieve zaken:
- de visuals van het verkeer zijn terug iets actiever aanwezig, er wordt meer getoond
- AP voelde op de autosnelweg iets natuurlijker aan, rustiger vertragen als je achter trager verkeer aangereden komt.
- AP remde rustiger af als er iemand in hetzelfde vak wil invoegen
 
Ik heb 26.6 en krijg nu 26.9 aangeboden, zal het ook eens proberen.

Even off-topic aan Lookedpeter, ik las dat je naar zuid Spanje rijdt. Wij willen in februari naar Denia rijden. Ik vraag me alleen af wat te doen met winterbanden in Frankrijk. Het lijkt erop dat de route du soleil buiten de verplichte gebieden loopt, maar als ik via Parijs en Clermont-Ferrand rijd dan winterbanden om of kettingen/sokken mee. Ik gebruik normaal nooit winterbanden in NL. Zou dit nodig zijn op de Franse snelwegen?
 
Ik heb 26.6 en krijg nu 26.9 aangeboden, zal het ook eens proberen.

Even off-topic aan Lookedpeter, ik las dat je naar zuid Spanje rijdt. Wij willen in februari naar Denia rijden. Ik vraag me alleen af wat te doen met winterbanden in Frankrijk. Het lijkt erop dat de route du soleil buiten de verplichte gebieden loopt, maar als ik via Parijs en Clermont-Ferrand rijd dan winterbanden om of kettingen/sokken mee. Ik gebruik normaal nooit winterbanden in NL. Zou dit nodig zijn op de Franse snelwegen?
 
Ik heb 26.6 en krijg nu 26.9 aangeboden, zal het ook eens proberen.

Even off-topic aan Lookedpeter, ik las dat je naar zuid Spanje rijdt. Wij willen in februari naar Denia rijden. Ik vraag me alleen af wat te doen met winterbanden in Frankrijk. Het lijkt erop dat de route du soleil buiten de verplichte gebieden loopt, maar als ik via Parijs en Clermont-Ferrand rijd dan winterbanden om of kettingen/sokken mee. Ik gebruik normaal nooit winterbanden in NL. Zou dit nodig zijn op de Franse snelwegen?
Ik heb die rit over Clermont-Ferrand in januari gedaan. Ik heb ook geen winterbanden. Er lag op de hoogvlaktes veel sneeuw langs de weg en het vroor daar behoorlijk. Ik heb daarom besloten om a.s. Januari via de route-soleil te gaan.
 
Ik heb die rit over Clermont-Ferrand in januari gedaan. Ik heb ook geen winterbanden. Er lag op de hoogvlaktes veel sneeuw langs de weg en het vroor daar behoorlijk. Ik heb daarom besloten om a.s. Januari via de route-soleil te gaan.
Ja dankjewel, dat idee had ik ook.

De ANWB legt het duidelijk uit, of winterbanden of kettingen/sokken. Heb je geen winterbanden dan moet je de kettingen/sokken omleggen als de borden dat aangeven. Je moet ze dus sowieso bij je hebben. Echter er geldt een max snelheid van 50 km/h dan, je kunt ook niet harder met kettingen om. Dus het moet wel behoorlijk sneeuwweer zijn wil dat verplicht zijn, als de snelwegen goed zijn dan heb je daar waarschijnlijk geen last van.

Maar goed om te horen dat de hoogvlaktes toch sneeuwcondities kennen, dan is het minder veilig om daar met zomerbanden te rijden. Route du Soleil kost wat meer tol maar als dat veiliger is op zomerbanden dan lijkt mij dat een prima optie.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Net weer. Stap in de afgesloten auto, rij hem 1 meter naar voren, stap uit. Pak de fiets en airco begint te loeien, krijg hem niet dicht via de app. Lukt alleen door deur te openen en te sluiten. Ik zal vast de enige niet zijn???