Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Tjeeezzz..... Op HW3.0 is de 36.10 een DRAMA .... Je kan gewoon AP niet meer gebruiken! Als hij ergens een snelheidsbord op parallel-weg heeft gezien, of juist een bord gemist hebt, blijft hij gewoon 50 of 80 ofzo max aanhouden, en je kan het niet hoger zetten in de AP.

De *eerste* keer dat ik blij ben dat mijn eigen auto nog HW2.5 heeft, dus zonder "poging tot borden-herkenning", hahaha ;)
Daar heb ik 36.11 op gekregen en had ik maar 1 feature in de release-notes, iets onduidelijks over de cruise-control, maar volgens mij wilt hij nu ineens altijd naar de full-speed toe als je hem aanzet ipv de huidige snelheid over te nemen?

Tip voor Tesla: maak de bord-herkenning niet in de eerste versie meteen overruling op de map-speeds, jammer van die wegwerkzaamheden bordjes enzo, probeer het eerst maar betrouwbaar te krijgen.. nu heb je de hele fleet naar de donder geholpen ;-)
Sterker, nog niet actieve borden voor tegenliggers die omgedraaid langs de weg staan worden ook herkend en als maximum ingezet. Let wel, dat zijn dus borden die aan de linkerkant van de weg staan en dus sowieso nooit zouden moeten gelden. Heb hierdoor op een 80 km/u weg een heel stuk op 30 km/u gezeten.

Hebben ze eigenlijk wel testers bij Tesla of zijn die ook wegbezuinigd om de kwartaalcijfers op te poetsen? Het is wachten op een oekaze van de RDW dat de AP functionaliteit moet worden uitgezet in Nederland.
 
Lijkt me een glitch, Aangezien Tesla het ook echt niet als feature aanbiedt zonder FSD. Zelfs toen ik Enhanced Autopilot had (waar dit vroeger als feature werd beloofd) had dit niet totdat ik bijbetaalde voor FSD en HW3 heb gekregen. Heeft me al met al dan ook ruim 5k gekost, dus het mag ook wel een keer wat gaan toevoegen.
Zeker weten? Ik dacht hierboven gelezen te hebben dat anderen zonder FSD wel de waarschuwing krijgen.
 
Ik heb inmiddels ook 2020.36.11 binnengekregen in mijn SR+ met HW3, alleen is de optie om stopbord/stoplicht herkenning aan te zetten grijs in mijn autopilot settings met de tekst dat ik niet de laatste versie van de navigatie heb. Ik heb gister versie 2019.21 binnen gekregen en gedownload, maar helaas is dit nog steeds het geval. Kan ik het dan pas gebruiken als ik navigatie 2020 heb?

p.s. Ik heb al eens een hard-reset (2 stuurknoppen + rem) geprobeerd, helaas geen effect.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Zomer 2019 was dit 100% zo. Tesla’s werden zelfs gepest door andere automobilisten.
Tesla's met Autopilot remmen nu ook voor jou - Autoblog.nl
Ik heb nog nooit gemerkt dat Autopilot rekening houdt met richtingaanwijzers en vind de post in Autoblog niet erg overtuigend. De links brengen je niet naar het filmpje dat alles zou moeten bewijzen. Is er bewijs dat Autopilot anticipeert op richtingaanwijzers van andere weggebruikers?
 
Kleine update: Tesla heeft even lekker geslapen en na het wakker maken (na ~ 4 uur) was de optie beschikbaar! Wat een heerlijke functie, m'n mondhoeken gingen er spontaan van omhoog. De mensen bij het zebrapad moeten wel gedacht hebben 'Wat een rare vogel'!
 
Zeker weten? Ik dacht hierboven gelezen te hebben dat anderen zonder FSD wel de waarschuwing krijgen.
Ik krijg ze ook niet te zien/horen met een M3 LR AWD zonder FSD. Er is ook geen setting om het aan of uit te zetten.
Eens moet de eerste keer zijn, dat er een bug in de release notes zit :)

Ik neem aan dat het een bug is in de release notes is, omdat je nu bij het huidige onderscheid tussen EAP en FSD ziet dat de stoplichten-dingus alleen bij FSD zit.
 
Ik neem aan dat het een bug is in de release notes is, omdat je nu bij het huidige onderscheid tussen EAP en FSD ziet dat de stoplichten-dingus alleen bij FSD zit.

Ik las volgens mij op electrec.co dat dat inderdaad het geval was. Daar was nogal verbazing over, aangezien de 'Chime' bij groen licht alleen werkt als je AP uit hebt staan. En dus niets met FSD heeft te maken.
 
Doe het niet... gewoon thuis doen... De kans is klein dat het mis gaat maar als het mis gaat...... Niet goed voor de WAF :)
Haha ik heb afgelopen zomer de auto gereset én een software update uitgevoerd op vakantie :D

Ook al 2 keer al rijdende in het buitenland mijn hotspot van mijn telefoon aangezet om toch maar te downloaden :D
 
Geen vooruitgang. Op wegen waar ik eerst met AP gewoon reed nu opeens 30kmh of 40kmh en gelijk afremmen. Geen bord te zien. Hoger zetten wil die niet, dus harder rijden en op snelheid tikken en nog geen minuut later, hop weer 40kmh. Kansloos.

Nu moet je eigenlijk constant zelf gas geven op AP. Zal wel weer update voor komen.
 
Vandaag een apart nieuw dingetje toen ik op de A44 reed. Er verscheen in het midden van het dashboard een soort waarschuwing met 80 km/h en een gele driehoek. Geen idee wat het betekent want een toelichting zijn ze vergeten.

En dit doet overigens ook pijn aan mijn ogen. En dan heb ik het niet over het laagje stof op het display.
20200923_120819.jpg
 
  • Like
Reactions: SR89
Vandaag even stuk snelweg gereden: 2x kleine 100km. EAP (HW2.5) heeft het foutloos gedaan! Mag ook gezegd worden.

Ben wel bang voor de upgrade van vrijdag as naar HW3. Onbegrijpelijk dat je de 'gelezen' snelheid niet kan aanpassen. Je zou sowieso denken dat juist het afwijken van de snelheid door bestuurders Tesla voorziet van input over deze functie!

Voor de duidelijkheid: kan je deze functie ook uit zetten?
 
Ben wel bang voor de upgrade van vrijdag as naar HW3. Onbegrijpelijk dat je de 'gelezen' snelheid niet kan aanpassen. Je zou sowieso denken dat juist het afwijken van de snelheid door bestuurders Tesla voorziet van input over deze functie!

Voor de duidelijkheid: kan je deze functie ook uit zetten?

Nee dus ;-( Als laatste bord niet klopte kan je niet op autopilot meer rijden totdat je weer een bord tegenkomt die wel goede snelheid geeft.
Tenminste, het KAN wel, met 50 van een parallel weggetje op de snelweg ofzo ;) niet aan te raden.

Ik heb nog geen oproep gehad voor mijn HW2.5 auto, maar ik hoop dat het nog even duurt totdat de nieuwe autopilot code rewrite released is. Nog 1 maand zei Elon met Battery-day, dus dat zal rond januari zijn dan ongeveer.(bron Elon Time » Calculates the real time )
 
Vandaag een apart nieuw dingetje toen ik op de A44 reed. Er verscheen in het midden van het dashboard een soort waarschuwing met 80 km/h en een gele driehoek. Geen idee wat het betekent want een toelichting zijn ze vergeten.

En dit doet overigens ook pijn aan mijn ogen. En dan heb ik het niet over het laagje stof op het display.
View attachment 591368
worden de verkeersborden altijd zo klein weergegeven? Daar moet ik dan eerst mijn leesbril voor opzetten o_O