Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik probeerde dit weekend de ruitenwissers te vervangen. De service stand van de ruitenwissers doet echter helemaal niets. Ik ben benieuwd of het een update gevalletje is.Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Staan de ruitenwissers nog in de stand "auto"? -> uitschakelen. Dat is meen ik een voorwaarde net als de P-stand.

Waarschijnlijk een veiligheidsdingetje om te voorkomen dat de ruitenwisser automatisch aan gaat als je per ongelijk kwijlt tijdens het vervangen ;).
 
Nu voor t eerst dankzij HW3 upgrade en 36.11 FSD features actief. Toch wel best supersonisch moet ik zeggen, hij stopt gewoon écht voor verkeerslichten :) Het beta-gehalte ligt ook een stuk lager dan ik verwacht had, hij ziet t eea behoorlijk vlot en behoorlijk foutloos. Afremmen gaat soepel en t bevestigen via de stalk is niet al te irritant. Very nice, echt wel weer een significante stap vooruit!
 
  • Like
Reactions: wooter and fabian
Na een reset is dit weg. Ook de verkeersbord herkenning werkt dan (3 zonder FSD). Zelfs snelheid op de rijbaan zelf (30) wordt getoond en aangepast.

.11 onderweg binnen gehaald, vanavond kijken wat het verschil is.
Heb al twee keer een reset gedaan, maar nog steeds bij iedere inschakeling van AP een kilometer eraf. En die vervelende acceleratie naar Vmax plus marge als je toch effe iets langzamer wilde rijden vanwege de drukte. Verkeersborden worden prima herkend, en sinds de tweede reset ook op de snelweg.

verkeerslichten komen prima in beeld, maar nog geen enkele waarschuwing of signalering gehad. Ik heb ook nergens in mijn menu de knopjes gevonden die ik hierboven heb gezien voor mensen die FSD hebben.
 
Heb al twee keer een reset gedaan, maar nog steeds bij iedere inschakeling van AP een kilometer eraf. En die vervelende acceleratie naar Vmax plus marge als je toch effe iets langzamer wilde rijden vanwege de drukte. Verkeersborden worden prima herkend, en sinds de tweede reset ook op de snelweg.

verkeerslichten komen prima in beeld, maar nog geen enkele waarschuwing of signalering gehad. Ik heb ook nergens in mijn menu de knopjes gevonden die ik hierboven heb gezien voor mensen die FSD hebben.
Stoplichten, stopborden en al dat soort zaken zijn FSD only.
 
Tjeeezzz..... Op HW3.0 is de 36.10 een DRAMA .... Je kan gewoon AP niet meer gebruiken! Als hij ergens een snelheidsbord op parallel-weg heeft gezien, of juist een bord gemist hebt, blijft hij gewoon 50 of 80 ofzo max aanhouden, en je kan het niet hoger zetten in de AP.

De *eerste* keer dat ik blij ben dat mijn eigen auto nog HW2.5 heeft, dus zonder "poging tot borden-herkenning", hahaha ;)
Daar heb ik 36.11 op gekregen en had ik maar 1 feature in de release-notes, iets onduidelijks over de cruise-control, maar volgens mij wilt hij nu ineens altijd naar de full-speed toe als je hem aanzet ipv de huidige snelheid over te nemen?

Tip voor Tesla: maak de bord-herkenning niet in de eerste versie meteen overruling op de map-speeds, jammer van die wegwerkzaamheden bordjes enzo, probeer het eerst maar betrouwbaar te krijgen.. nu heb je de hele fleet naar de donder geholpen ;-)
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Bas, dit is nieuw voor mij. Wat mij altijd opvalt is dat de Tesla juist geheel niet op richtingaanwijzers anticipeert en ik hem ontzettend domme acties vind uithalen terwijl je ziet dat het helemaal niet kan omdat auto al richting aangeeft en gaat.
Heeft iemand een linkje waarin deze functionaliteit beschreven staat?
Zomer 2019 was dit 100% zo. Tesla’s werden zelfs gepest door andere automobilisten.
Tesla's met Autopilot remmen nu ook voor jou - Autoblog.nl
 
Gisteren 2020.36.11 geïnstalleerd en zojuist de eerste km's gemaakt, ik zie nu verkeerslichten in mijn cockpit.
Eerder was dit een streep welke verkleurde naar de kleur van het verkeerslicht.
MCU1 heeft dus blijkbaar nu ook deze visualisatie, zijn er meer mensen wie dit ook is opgevallen?
 
Gisteren 2020.36.11 geïnstalleerd en zojuist de eerste km's gemaakt, ik zie nu verkeerslichten in mijn cockpit.
Eerder was dit een streep welke verkleurde naar de kleur van het verkeerslicht.
MCU1 heeft dus blijkbaar nu ook deze visualisatie, zijn er meer mensen wie dit ook is opgevallen?

Ja is mij ook opgevallen. Gisteren had ik ook .11 geinstalleerd en kreeg de stoplichten, inclusief de twee bekende menu opties onder "Autopilot" erbij.