Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
MCU 1 ondersteunt geen nieuwe visualisaties. Al bij een aantal updates niet meer. Het is dus ook niet mogelijk om de nieuwe mogelijkheden (zoals stoppen voor stoplicht) aan te zetten in de opties. Althans, bij mijn mX met MCU1 is dat (nog) niet mogelijk.

overigens denk ik dat het een niet zonder het ander kan werken. Dus functionaliteiten zonder visualisatie lijkt mij niet mogelijk.
 
Last edited:
Hi, mijn model S, Hw3 en uiteraard MCU op 2020.36.1 net ff snel getest:
- Verkeersbord herkenning werkt
- Zie stoplichten, letop: nieuwe visualisaties, in mijn cockpit
- Met autosteer aan: auto stopt voor stoplicht (indien deze op rood staat) en vraagt om bevestiging als deze op groen staat.


Mijn conclusie op basis van een snelle test: werkt probleemloos op een S met MCU1 en HW3
 
Hi, mijn model S, Hw3 en uiteraard MCU op 2020.36.1 net ff snel getest:
- Verkeersbord herkenning werkt
- Zie stoplichten, letop: nieuwe visualisaties, in mijn cockpit
- Met autosteer aan: auto stopt voor stoplicht (indien deze op rood staat) en vraagt om bevestiging als deze op groen staat.


Mijn conclusie op basis van een snelle test: werkt probleemloos op een S met MCU1 en HW3
Maar werkt het lezen snelheidsborden ook?
 
Ik heb ook alle features in mijn release notes staan (MCU1); ik moet toevallig toch de weg op, will report later.
Snelheidsborden detectie heb ik niet kunnen testen, geen afwijkingen gezien... maar stoplichtdetectie werkt perfect; hij tekent ze ook op het MCU1 scherm, met pijltjes erin en alles, remt keurig een beetje af voor groen (tot je het pedaal aantikt), stopt voor rood etc.

Dus inderdaad, een gratis MCU2 zit er niet in. Maar het lijkt erop dat alle features ook met MCU1 prima werken!

Last but not least: lane changes zijn lekker zeker & snappy in deze release.
 
  • Informative
Reactions: Woek and Hbrink
Vanmorgen 2020.36.10 gekregen.
Stoppen voor stoplichten en stopborden in AP nog niet getest.
Snelheidsborden worden inderdaad soms herkend en getoond.
Matrixborden niet.
Stoplichten kleuren veel feller en duidelijker.
Piepje bij groen licht werkt tot nu toe iedere keer. Grappig wel. Laat ik aan staan. Relaxter wachten voor een stoplicht. Piep and go.
Afslag nemen ging iets vlotter maar ook wat schokkerig. Niet gecheckt nog hoe de rest van de afrit ging.
150 km gereden Utrecht - Zuid-Laren. Geen vreemde rem-acties meegemaakt.
 
Vanmorgen 2020.36.10 gekregen.
Stoppen voor stoplichten en stopborden in AP nog niet getest.
Snelheidsborden worden inderdaad soms herkend en getoond.
Matrixborden niet.
Stoplichten kleuren veel feller en duidelijker.
Piepje bij groen licht werkt tot nu toe iedere keer. Grappig wel. Laat ik aan staan. Relaxter wachten voor een stoplicht. Piep and go.
Afslag nemen ging iets vlotter maar ook wat schokkerig. Niet gecheckt nog hoe de rest van de afrit ging.
150 km gereden Utrecht - Zuid-Laren. Geen vreemde rem-acties meegemaakt.
MCU1 ?
 
Paar ritjes gedaan om te testen en het werkt best intuitief. Ook zelfs een paar keer DING bij groenlicht terecht gehad dus ik vind het wel een zinvolle feature. Eindelijk eens iets wat aan de rijervaring toevoegd.

Deze versie heeft alweer andere gedrag bij snelheidsborden dan de vorige. De GPS info lijkt op sommige stukken nu wel genegeerd door het gedetecteerde bord. Eigenlijk wat je dus mag verwachten. Wel valt me op dat de maximum snelheid in de bebouwde kon van gedetecteerde borden niet automatisch wordt toegepast.

Maar... de grootste verbetering is in AP rijgedrag het benaderen van T splitsingen en rotondes. AP mindert snelheid ruim voor de 'kruising' waar voorheen je zelf AP al relatief vroeg moet overnemen.

Rotondes worden nog steeds niet genomen maar ik vind het stukken prettiger rijden.

Zoals @TheoSchijf aangeeft zijn de 3D modellen voor stoplichten verbeterd. Wel verspringt nog steeds vaak de stoplicht kleur tussen oranje en rood en tussen generiek en links/rechts.