Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen 2020.36.10 gekregen.
Stoppen voor stoplichten en stopborden in AP nog niet getest.
Snelheidsborden worden inderdaad soms herkend en getoond.
Matrixborden niet.
Stoplichten kleuren veel feller en duidelijker.
Piepje bij groen licht werkt tot nu toe iedere keer. Grappig wel. Laat ik aan staan. Relaxter wachten voor een stoplicht. Piep and go.
Afslag nemen ging iets vlotter maar ook wat schokkerig. Niet gecheckt nog hoe de rest van de afrit ging.
150 km gereden Utrecht - Zuid-Laren. Geen vreemde rem-acties meegemaakt.
Het stoplicht boven en/of naast de rijbaan waar FSD en de Green Light Chime op reageren kleurt feller dan de overige stoplichten. Zo kun je ook checken of de auto reageert op de juiste lichten.
 
  • Like
Reactions: TheoSchijf
Net naar 2020.36.10 gegaan. Eerste bevindingen: Eindelijk extra nuttige functies toegevoegd. (Stoppen voor verkeerslichten). “Ziet” deze ook veel beter. Auto houdt ook weer wat natuurlijker in bij wegversmalling/eiland en aankomend rond punt. Wat mij betreft geen 2 maar 5 stappen vooruit in de Processie van Echternach. Ik hoop dat ze deze nu weer niet verkl**en in een volgende update.
 
Vanmorgen getest en t werkt idd. Grappig om te zien. De nieuwe visualisatie “ziet” de verkeerslichten ook eerder.
Ook voorrangswegen met haaientanden of stop borden worden weergeven. Met autopilot aan wordt er nu ook daarwerkelijk geremd
Ook opvallend:
Veel snelheidsborden worden goed herkend.

Verboden voor fietsers werd een keer als 70 km bord herkend helaas. In een klein dorpje.

Op heel veel kleine wegen was het ontbreken van een middellijn geen issue meer, er werd toch netjes rechts gehouden.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Hier na eerste rit nog wat terughoudendheid:
  • Bij wegwerkzaamheden keurig 30 bord herkend, maar daarna niet meer van 30 af te krijgen (maar moet de handleiding nog lezen)
  • Bij een oranje knipperend verkeerslicht via pedaal go gegeven, rijdt door, dan toch in de ankers. Interpreteerde het kennelijk als oranje onderweg naar rood.
  • Stevige phantom break op nagenoeg lege snelweg. Die snap ik tegenwoordig vaak niet meer.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Hier na eerste rit nog wat terughoudendheid:
  • Bij wegwerkzaamheden keurig 30 bord herkend, maar daarna niet meer van 30 af te krijgen (maar moet de handleiding nog lezen)
  • Bij een oranje knipperend verkeerslicht via pedaal go gegeven, rijdt door, dan toch in de ankers. Interpreteerde het kennelijk als oranje onderweg naar rood.
  • Stevige phantom break op nagenoeg lege snelweg. Die snap ik tegenwoordig vaak niet meer.
Ook meegemaakt. 30 km wel herkend, einde 30 niet herkend. Dat bord stond ook iets weggedraaid, dus begrijpelijk. Tjonge we kunnen er toch niet omheen dat als AP straks normaler wordt, de wegwerkers ook secuurder moeten worden. Nu gaan er eindelijk nette AP drivers komen die zich wel aan de adviessnelheden gaan houden, dan moeten die wel netjes doorgegeven gaan worden in de toekomst. De AI zal voorlopig geen eigenwijze menselijke trekken gaan krijgen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Hier na eerste rit nog wat terughoudendheid:
  • Bij wegwerkzaamheden keurig 30 bord herkend, maar daarna niet meer van 30 af te krijgen (maar moet de handleiding nog lezen)
  • Bij een oranje knipperend verkeerslicht via pedaal go gegeven, rijdt door, dan toch in de ankers. Interpreteerde het kennelijk als oranje onderweg naar rood.
  • Stevige phantom break op nagenoeg lege snelweg. Die snap ik tegenwoordig vaak niet meer.
Ook leuk: licht groen, we gaan weer rijden en direct aan de overkant remt-ie weer af omdat-ie een oversteekplaats voor fietsers ziet (die natuurlijk rood hebben). Dat-doet-ie-anders-nooit. Bleef bij 1x. En leuk als-ie op de snelweg iets ziet waarvan hij denkt "was dat een stopbord?". Denk dat ik het feature maar even uit moet zetten als er iemand naast me zit.

In de on-board handleiding staat trouwens vrij uitgebreide uitleg (met 6000 voorbehouden), goed om dat even te bestuderen. Heb nog geen actuele handleiding op internet gevonden.