Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.36.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ook vind ik de ruitenwissers in .36 weer wat minder geworden. Ik klik weer geregeld bij om zicht te houden. Heb ook wel eens gewacht waar het veilig was, en dat was tot wel 10 seconden te laat.

Heeft wellicht met de tijd van het jaar te maken?
Bij donker weer werkt het minder perfect dan tijdens daglicht is mijn ervaring.
Vooral combinatie "miezer" en "donker" is af en toe nog even helpen met knopje op linker stengel :rolleyes:
 
nog wel wat werk aan de winkel:
- gaat spontaan naar 30/40 op 80 wegen
- houdt het vorige bord vast..... was 50, nieuwe stuk is 80, maar geen bord (of gemis)...... krijg je niet terug
- en 60kmh, maar na 250m (bord eronder): gelijk naar 60..... hallo... lezen ....
- En de MOOISTE: kliko met 30kmh sticker...... hoppa, we gaan naar 30 !

From usefull to useless.......
 
  • Informative
Reactions: Woek
Ik zou niet zonder autopilot meer willen.

Ook heel veel rust. Je zet het ding aan en het ding rijdt vanzelf. Beetje vanuit je zetel in het oog houden, wat aan het stuur hangen...

Vandaag overigens .11 ontvangen en is het nu toeval of is er niets veranderd aan HomeLink? Tot voor kort had ik regelmatig problemen met HomeLink, en ik verweet een raspberry pi die ook in de garage, kort bij de ontvangstantenne, bevestigd is om via HomeKit mijn garages te openen en te sluiten. Maar vandaag kon ik 3 van de 4 keren succesvol HomeLink gebruiken.
 
Ik zou niet zonder autopilot meer willen.

Ook heel veel rust. Je zet het ding aan en het ding rijdt vanzelf. Beetje vanuit je zetel in het oog houden, wat aan het stuur hangen...

Helemaal mee eens. Ik kreeg gisteren een oude Tesla S mee met alleen cruise control daarop. Wat een drama is dat zeg. Voortdurend sturen, opletten, van de cc af, dan weer aanzetten, met de hand versnellen, dan weer langzamer zetten. Waardeloos. En trouwens een waardeloze auto, met uitzondering van de vering. Die was wel lekker 'Amerikaans'. Ik was dolblij dat ik mijn Model 3 met FSD weer terughad vanochtend. Heerlijk ontspannen rijden.
 
nog wel wat werk aan de winkel:
- gaat spontaan naar 30/40 op 80 wegen
- houdt het vorige bord vast..... was 50, nieuwe stuk is 80, maar geen bord (of gemis)...... krijg je niet terug
- en 60kmh, maar na 250m (bord eronder): gelijk naar 60..... hallo... lezen ....
- En de MOOISTE: kliko met 30kmh sticker...... hoppa, we gaan naar 30 !

From usefull to useless.......
Die eerste 2 zijn inderdaad mega irritant, op de wegen waar ik rij (wat met Corona nog maar weinig is), heb ik dit nog niet meegemaakt.

De onderste 2 zijn wel redelijke edge cases. Zo'n onderbord is erg lastig te interpreteren en die sticker op een kliko zal als het op een echt bord lijkt ook zo geïnterpreteerd worden. Lijkt me erg lastig dat goed aan te leren.
 
Ik ben toch wel een geluksvogel. Geen hw3.0, geen FSD. Wat een rust.....(en zo'n €6400 á €7500 minder uitgegeven). Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat spul alsnog aan te schaffen.

Nou ik kan je zeggen het fileparkeren doet ie sneller dan de gemiddelde bestuurder, haaks gaat wat langzamer. Daarnaast denk ik dat er in de komende 2 jaar grote sprongen gemaakt zullen worden. .11 is een kleine inkijk in wat de toekomst in petto heeft.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Nou ik kan je zeggen het fileparkeren doet ie sneller dan de gemiddelde bestuurder, haaks gaat wat langzamer. Daarnaast denk ik dat er in de komende 2 jaar grote sprongen gemaakt zullen worden. .11 is een kleine inkijk in wat de toekomst in petto heeft.

Nou de .11 niet hoor .. De hele code-rewrite voor het interpreteren van bewegende beelden van meerdere cameras ('3d view') ipv de platte foto's analyseren, wat eraan komt .Dat is wat de toekomst in petto heeft....
(en duurt ook nog wel even voor die release echt komt)
 
Ok, omdat ik dus langs geen kanten snap wat er nu wel of niet werkt ZONDER FSD:

* stopborden op scherm : ja
* snelheidsborden op scherm: nee
* snelheidsborden detectie : geen idee, snelheidsindicator wijzigt soms maar kan niet zeggen of komt door het
detecteren van daadwerkelijke borden of map data
* extra opties in het menu : nee
* remmen of waarschuwen voor rood licht: nee

voor mij dus geen waarneembare veranderingen sinds .10 en .11
 
  • Love
Reactions: HilnoIce
Die eerste 2 zijn inderdaad mega irritant, op de wegen waar ik rij (wat met Corona nog maar weinig is), heb ik dit nog niet meegemaakt.

De onderste 2 zijn wel redelijke edge cases. Zo'n onderbord is erg lastig te interpreteren en die sticker op een kliko zal als het op een echt bord lijkt ook zo geïnterpreteerd worden. Lijkt me erg lastig dat goed aan te leren.

Zal toch moeten anders heb je er niks aan. Uiteindelijk zal die het wel leren, maar momenteel uiterst irritant.
WIj hebben borden op een paal, maar ook boven de weg en op de kleine bordjes in de berm, wellicht nog wat......
Dan staat er niet altijd een bord (bv van 50 weg naar 80 weg). Wat dan ? Kaartsnelheid ? (ja graag) Of handmatig aanpassen ? (ja graag)

Onderbord...... gewoon lezen, kunnen wij ook. Hij wil toch naar volledig autonoom, dan moeten Tesla's nog wel meer gaan lezen (bv. matrix borden in buitenland).

Maar nu wil ik:
- Het uit kunnen zetten.
- Of als ik tik op de snelheid --> dan betekend dat: "ik wil die snelheid rijden" --> dus niet eigenwijs zijn en terugzetten, doen wat ik wil
 
  • Like
Reactions: Hbrink
borden komen op het scherm zelfs 30 stickers die ze hier in de wijk op lantaarnpalen hebben geplakt.
Of ie er wat mee doet in AP/Taccs ben ik ook nog niet achter. Mijn woon werk is 533m vd 115km geen snelweg op dit moment. En daar rij ik natuurlijk netjes 100.

Breek nu m'n klomp! Ik stap net in de wagen en ik word overstelpt met snelheidsborden op het 3D scherm :D:D
Na 2 updates en enkele resets …. snap er niets meer van.
 
  • Like
Reactions: Los Mollos
Jammer, sinds deze? update kun je autopilot niet meer tijdens de rit inschakelen.

Er staat nu dat de auto in P moet staan om autopilot in te schakelen. Hiervoor kan dat gewoon via het navigatievenster.
Lijkt me eerder dat je in de settings NoA of autopilot ofzo expliciet hebt uitgezet toen je geparkeerd stond, en dan al rijdende probeert het terug aan te zetten. Dat heeft volgens mij nooit gewerkt.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Zal toch moeten anders heb je er niks aan. Uiteindelijk zal die het wel leren, maar momenteel uiterst irritant.
WIj hebben borden op een paal, maar ook boven de weg en op de kleine bordjes in de berm, wellicht nog wat......
Dan staat er niet altijd een bord (bv van 50 weg naar 80 weg). Wat dan ? Kaartsnelheid ? (ja graag) Of handmatig aanpassen ? (ja graag)

Onderbord...... gewoon lezen, kunnen wij ook. Hij wil toch naar volledig autonoom, dan moeten Tesla's nog wel meer gaan lezen (bv. matrix borden in buitenland).

Maar nu wil ik:
- Het uit kunnen zetten.
- Of als ik tik op de snelheid --> dan betekend dat: "ik wil die snelheid rijden" --> dus niet eigenwijs zijn en terugzetten, doen wat ik wil
Mee eens, ik zet nu snelheidsborden uit vanwege dit probleem. Het zou geen issue zijn als ze gewoon een user override zouden toelaten.