Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Wie is de gelukkige?

upload_2021-2-5_13-8-57.png


Note Deze had ik dus even moeten posten in Software 2020.48.x Excuses
 
Release lijkt te zijn gericht op MCU1 S/X gebruikers, animaties zijn versimpeld/weggehaald om de UI sneller te maken.

Speciaal voor jullie vanmorgen al geïnstalleerd en getest. Om de verwachting qua mcu1-snelheid wat te temperen: De snelheid van mcu1 was niks, is met deze update ook niks en is vermoedelijk nog trager bij de volgende update. Vermoedelijk bouwt Tesla wat extra wachtlussen in de menu's zodat mensen uit pure frustratie mcu2 kopen. Kan Tesla nog wat besparen op eMMC garantieclaims.
 
Model s v10.2 2020.48.37 geinstalleerd. Gisteren hardware upgrade gehad. Auto herkent nu verkeersborden en optie voor stoplicht herkenning, benieuwd! Vooralsnog erg lang nodig voor downloaden navigatiegegevens en kaarten behorende bij de update.
 
Last edited:
Ik reed zaterdag over de péage terug naar NL, zo veel mogelijk op AP. Dat was niet echt een succes omdat het mistig was, met zo'n 100 meter zicht. Elke paar minuten raakte AP in paniek en moest ik het zelf maar uitzoeken terwijl die auto een prachtige radar heeft die geen last zou moeten hebben van de mist. Level 5 is nog heeeel ver weg.
Die prachtige radar kan natuurlijk geen belijning zien.

Wat mij frustreert is dat als de radar of de camera uitvallen, je helemaal geen CC kan activeren. Kan je zeggen dat bij slecht weer je maar niet zo hard moet rijden, maar ik ken ook mezelf en als ik zelf moet gassen vind ik het frustrerend om zelf de snelheid aan te willen houden. In dat ene geval heb ik graag terug een standaard CC...
 
Last edited:
Die prachtige radar kan natuurlijk geen belijning zien.

Wat mij frustreert is dat als de radar of de camera uitvallen, je helemaal geen CC kan activeren. Kan je zeggen dat bij slecht weer je maar niet zo hard moet rijden, maar ik ken ook mezelf en als ik zelf moet gassen vind ik het frustrerend om zelf de snelheid aan te willen houden. In dat ene geval heb ik graag terug een standaard CC...

En die optie zit er gewoon op! Ik heb m’n model 3 gekocht toen AP nog een optie was en eerste 6 maanden ofzo geen AP aangeschaft, was in sommige gevallen perfect, gewoon simpele ouderwetse cruise control :)
 
Kan je zeggen dat bij slecht weer je maar niet zo hard moet rijden, maar ik ken ook mezelf en als ik zelf moet gassen vind ik het frustrerend om zelf de snelheid aan te willen houden. In dat ene geval heb ik graag terug een standaard CC...
Iets wat ik al een tijdje aangeef. Ik vind de adaptive CC ook redelijk waardeloos in een stadsomgeving, waar de wagen steevast vertraagt voor wagens die aan de kant van de weg geparkeerd staan.
Ik heb de gewoonte om echt altijd met CC te rijden, bij de Tesla is dat knap lastig om sommige plekken
 
Waarom niet een soort van auto-tune? Dus dat ie op 10, 15, 20, 25, 30, etc blijft "hangen". Of natuurlijk 12, 17, 22, etc voor de +2-mensen hier :) En boven de 50 met stapjes van 10.

Dan met de hendeltjes die snelheid vastklikken.
 
Als ik in de M3 de hendel 1 keer omlaag haal ipv 2 keer, dan heb ik gewoon CC ipv autopilot, dat zal op de x ook ongeveer zo werken?
Je hebt dan ACC, ofwel 'adaptive cruise control'. Je M3 zal nog steeds remmen als er een langzamere verkeersdeelnemer voor je rijdt.

Een echt simpele CC remt nergens voor en knalt gewoon door tot jij 'm uitzet of zelf op de rem trapt.

Ik denk dat een simpele CC binnen afzienbare tijd verboden zal worden op nieuwe wagens. Er gebeuren regelmatig ongelukken mee, vandaar dat je ook steeds vaker gele borden ziet bij wegwerkzaamheden met 'cruise control uit!', met name in België heb ik die regelmatig gezien meen ik.