Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren even langs SeC Den Haag gereden. Ze hebben alles genoteerd en vragen de logs op. Wordt vervolgd.
Vanmiddag kreeg ik een service SMS. Ze gaan de camera en bekabeling van de B-stijl rechts vervangen.
Jammer genoeg kan ik vanuit Frankrijk geen afspraak inschieten omdat de SeC selectie blijkbaar op basis van geolocation gaat en bij mij in de buurt is geen SeC in de wijde omstreek te vinden.
 
De waypoint-navigatie werkt nog steeds voor geen hol voor wat betreft laadbeurten
.
Vanmorgen vertrokken met 95% SOC. Eindbestemming ingegeven alsook de terugrit (rit vanuit Vlaams-Brabant naar Arnhem, 200 km enkel).
In Eindhoven gaf de wagen aan dat ik in Uden tijdens de heenrit moest stoppen aan de SUC om van 65-70% op te laden tot 85%
Ik heb dan maar gewoon verder gereden met alleen Arnhem als bestemming, en daar zou ik volgens het navigatiesysteem aankomen met 55% (wat ook klopte). En ik kon ook zonder probleem gewoon terug naar huis ( aangekomen met 12% SOC)
 
Jammer genoeg kan ik vanuit Frankrijk geen afspraak inschieten omdat de SeC selectie blijkbaar op basis van geolocation gaat en bij mij in de buurt is geen SeC in de wijde omstreek te vinden.
Je kan in de app toch een adres opgeven, en dan krijg je een lijst van SeC's in de buurt van dat adres? Ik kan zo een afspraak plannen nabij Hamburg, maar ben absoluut niet nabij Hamburg.

86659EEB-5DC5-4FA2-8DF4-FDC5FE674C08.png
 
De waypoint-navigatie werkt nog steeds voor geen hol voor wat betreft laadbeurten
.
Vanmorgen vertrokken met 95% SOC. Eindbestemming ingegeven alsook de terugrit (rit vanuit Vlaams-Brabant naar Arnhem, 200 km enkel).
In Eindhoven gaf de wagen aan dat ik in Uden tijdens de heenrit moest stoppen aan de SUC om van 65-70% op te laden tot 85%
Ik heb dan maar gewoon verder gereden met alleen Arnhem als bestemming, en daar zou ik volgens het navigatiesysteem aankomen met 55% (wat ook klopte). En ik kon ook zonder probleem gewoon terug naar huis ( aangekomen met 12% SOC)
Ja ik was gisteren onderweg en heen ging prima en terug zegt ie dat je het niet haalt maar geen enkele suggestie voor een oplaad paal.. En je komt er vanaf Alkmaar naar het zuiden toch genoeg tegen... Blijft ook apart dat ie alle oplaadpunten langs de A2 niet ziet en dan bedoel ik de fastneds langs de A2
 
Ja, via de app kan je dan ook niet meer ‘meekijken’. Verkeersinformatie is verdwenen. Heel flauw allemaal.
Tsja, dit kost dan ook bij zowat alle merken geld. Prijs is ook redelijk vind ik. Alleen klote dat ze geen '4 jaar premium connect' optie toevoegen die je als leaser kan aanvinken op de bestelbon, zoals bvb BMW
En helemaal een drama: bij mijn vorige wagen (BMW) werd ik een maand op voorhand verwittigd dat mijn abonnement ten einde liep, zodat ik alle tijd had om dat bij te bestellen.
Bij Tesla stopt dat gewoon zonder waarschuwing, om dan 3 weken later een mail te krijgen om aan te geven dat de service betalend wordt.
 
Telkens ik na het rijden mijn auto in P zet krijg ik een melding dat een sensor links voor niet goed werkt en ik een service afspraak moet maken.
Die melding komt er kort op en verdwijnt dan terug.
Tijdens het rijden heb ik er geen last van en krijg ik ook geen melding.
Gisteren wel tijdens het rijden plots mijn scherm zwart en een reboot uit zichzelf.
Is dit een bug na de laatste update of maak ik toch beter een service afspraak?
 
Bij ons van de week de camera aan de achterkant die het niet deed. Na 500km en diverse herstarts nog steeds niet. De volgende ochtend deed hij het gewoon weer. Was overigens nog met 2022.12.3.1
Heb ik vroeger ook al eens gehad. Geen idee, een goed nachtje slaap en alles was opgelost.
Geen idee maar misschien kan je de auto manueel via het menu ook eens uitzetten.
Ik hing over laatst met support aan de lijn en dat was het eerste wat men vroeg te doen, daarna een gewone reset.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Heb ik vroeger ook al eens gehad. Geen idee, een goed nachtje slaap en alles was opgelost.
Geen idee maar misschien kan je de auto manueel via het menu ook eens uitzetten.
Ik hing over laatst met support aan de lijn en dat was het eerste wat men vroeg te doen, daarna een gewone reset.
Je gelooft het niet, maar dat is de kunstmatige intelligentie he.... 🤣
 
  • Funny
Reactions: JanG007
Telkens ik na het rijden mijn auto in P zet krijg ik een melding dat een sensor links voor niet goed werkt en ik een service afspraak moet maken.
Die melding komt er kort op en verdwijnt dan terug.
Tijdens het rijden heb ik er geen last van en krijg ik ook geen melding.
Gisteren wel tijdens het rijden plots mijn scherm zwart en een reboot uit zichzelf.
Is dit een bug na de laatste update of maak ik toch beter een service afspraak?
Als je gewoon kan rijden: rustig wachten op een volgende update.
 
Een paar dagen geleden heb ik 2022.12.3.6 gekregen en beeld ik het me in of is de auto lane change procedure iets vlotter geworden?
Wel een random reboot gekregen toen ik geparkeerd stond en me klaar aan het maken was om te vertrekken. Ineens een gekke vertikale witte streep op het scherm en daarna een reboot.
 
Lijkt mij een kapotte parkeersensor. Die schakelen uit als je sneller dan 10km/u rijdt. Daardoor verdwijnt ook de melding. Ik had het ooit ook na een herstelling bij de Buck in Gent. Teruggeweest en de carrossier daar kon met zijn vinger voelen welke het was. Ik voelde niets. Ieder zijn specialiteit zeker.
Bij mij zei hij wel enkel dat ‘een’ sensor het niet deed. Hij zei niet welke.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Sinds afgelopen vrijdag klinkt er af en toe een krakend geluid in het midden/hoog gebied door de speakers links voor. Een paar dagen daarvoor is de auto geupgrade naar 2022.12.3.2. Na de upgrade een aantal dagen geen probleem gehad, maar sinds afgelopen vrijdag is de vervorming te horen. Eerst dacht ik dat het aan de geluidsinstallatie zou zitten, maar hetzelfde hoor ik in de andere auto. Is er iemand met hetzelfde probleem?