Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
FSD Beta is (momenteel nog) uitgesloten voor NL
Ik heb bij 2023.20.7 in release notes staan -> "bevat kleine aanpassingen en verbeteringen"
Het kan toeval zijn maar ik was aanzienlijk langer aan het downloaden dan anders.
Bleef niet hangen op een bepaald percentage maar liep gewoon erg langzaam op in %.

Stiekem hoop je op een foutje waardoor de FSD Beta er door glipt bij in NL bij een reguliere Tesla. Vanmiddag rond 13:30 ga ik rijden/kijken.... Dromen mag 😇
 
  • Funny
Reactions: Emphyrio
Zoals ik het heb begrepen worden de beta en de reguliere ineengeschoven. Dat zie je ook al een beetje aan de versienummering.

In de versie wordt dan met switches aangegeven wat waar actief mag zijn. En echte FSD functies staan in NL (en heel Europa) nog op NEE.

Wat wel op JA staat is extra functionaliteit die Tesla nodig heeft om FSD voor buiten de USA geschikt te maken. Extra logging ed.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
In Nederland, nee.
In amerika, Level 2 autonomy is bijna daar.
Ik ben en blijf een optimist. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen gebeuren. Wel met vertraging in vergelijking met USA, maar toch. Sowieso snelwegen lijken mij qua functionaliteit niet echt verschillend. Stadsverkeer San Fransico en New York is ook geen sinecure, maar daar zullen de verschillen wel iets groter zijn.

Ik hoop op een aanzienlijke verbetering nog dit jaar voor snelweg rijden....
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik ben en blijf een optimist. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen gebeuren. Wel met vertraging in vergelijking met USA, maar toch. Sowieso snelwegen lijken mij qua functionaliteit niet echt verschillend. Stadsverkeer San Fransico en New York is ook geen sinecure, maar daar zullen de verschillen wel iets groter zijn.

Ik hoop op een aanzienlijke verbetering nog dit jaar voor snelweg rijden....
I have the 2023 Model Y. No USS. I cannot even have Summon, Smart Summon or self Parking. I am not very hopeful of FSD for my hardware.
 
FSD is here boys!!
1688121624093.jpeg
 
hahahahahaha

FSD gaat er nooit komen.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Hangt misschien nog wat af van wat voor definitie je aan FSD hangt.

Full Self Drive ==> nope
Flawed Self Drive ==> got it already
Full Supported Drive ==> ??
Flawed Steering Device ==> nope no Yoke yet :)
Featured Sustainable Device ==> being electric yes I guess so
Freaky Sudden Directionalchange ==> mmm
Franse Stijl Doorrijden ==> check :)
....
 
  • Funny
Reactions: pvkeep
Ik heb het altijd uit gehad, en dit is de eerste keer dat ze er om vroegen. Dus dit is best wel iets - eindelijk gaan ze de data van Tesla's uit de EU verwerken! Waar ik eerst elke "FSD in EU komt sneller dan je verwacht" sinds 2020 met een korreltje zout nam, word ik nu wel hoopvoller.

( Ik ben geen lekker wijf, dus het zou veilig moeten zijn om data te delen... Special Report: Tesla workers shared sensitive images recorded by customer cars )
 
  • Funny
Reactions: mnno and Hbrink
Ja! Hier ook. Contact met service. Ze hebben me aangeraden om even af te melden en opnieuw aan te melden. Ook een reset door de twee scrollwieltjes ingedrukt te houden werd aangeraden. Geen succes tot nu toe…
Update: heel minutieus tijdstippen van problemen doorgegeven. Service las de data van die tijdstippen uit en kon geen abnormale zaken vinden. Connectiviteit varieerde tussen 2 en 4 cellbars ontvangst. Service heeft spotify verwijderd van mijn wagen en opnieuw geïnstalleerd, het probleem blijft. Ik heb 20.4.1 opnieuw aangeboden gekregen en geïnstalleerd. Er werd ook voorgesteld om ter plaatse diagnostics uit te voeren.

Ik heb overigens nog twee problemen ( al langer dan 20.4.1)

De wagen geeft soms aan dat er rechtsachter geen gordel gedragen wordt wanneer mijn kind in de autostoel zit. De autostoel zit vast via het isofix systeem. Het is ook lang niet altijd het geval: de ene rit quasi constant, de andere rit nauwelijks terwijl er niks gewijzigd is aan de stoel. Wanneer het probleem zich voordoet is het vooral in bochten naar rechts of bij remmen.

Op 1 bepaald kruispunt gaat de richtingaanwijzer vaak uit wanneer ik aangeef naar links te willen rijden. Ik geef ruim op voorhand aan naar links te gaan, maar vlak voor ik stop gaat de richtingaanwijzer uit. Dit bij zowel een zachte tik op de hendel als bij harder doorduwen. Het gebeurt ongeveer 1 op de 2 keer. Dit is ook de enige plaats waar het voorvalt, wel vervelend gezien het zo dicht bij mijn woonplaats is en daar dus meerdere keren per dag voorbij kom
 
De wagen geeft soms aan dat er rechtsachter geen gordel gedragen wordt wanneer mijn kind in de autostoel zit. De autostoel zit vast via het isofix systeem. Het is ook lang niet altijd het geval: de ene rit quasi constant, de andere rit nauwelijks terwijl er niks gewijzigd is aan de stoel. Wanneer het probleem zich voordoet is het vooral in bochten naar rechts of bij remmen.
En is de gordel ingestoken? Indien niet, dan heeft de druk van de autostoel een valse (?) indicatie dat er een passagier op de stoel zit en krijg je een waarschuwing dat die geen gordel draagt. Gebeurt ook als je bv een zware doos op de zetel zet.
 
  • Like
Reactions: Niek