Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 6.2 en eerste rit

This site may earn commission on affiliate links.
De mogelijkheid om een bestemming te kiezen via de map werkt prima in 6.2 (werd ook wel tijd met zo'n scherm aan boord). Het zoeken naar een doel door iets bovenaan in te tikken lijkt meer resultaten te leveren.
Het resetten van valet mode via de app werkt helaas nog niet. Ik zit nu ook voorlopig met 1234 en ik ben niet de enige lees ik hier.
Ik heb vandaag geprobeerd in valet mode een soort van eco mode te krijgen, maar dat werkte averechts. Met rustig rijden kwam ik hoogstens in de buurt van mijn langdurig gemiddelde.
De data afscherming in valet mode (de knop PLACES is uitgeschakeld) is niet compleet. Er is rechtsboven namelijk een lijst bijgekomen met bezochte laadpunten. Die is niet afgeschermd, maar daar staan bijvoorbeeld wel het thuisadres e.d. in. Bugje.
 
Dat is lastig. Tesla zet er zelf de titel Home bij.
En dan hebben ze dat straks netjes dichtgetimmerd zodat er niemand kan achterhalen waar je woont, laat je je autopapieren/plastic in de auto slingeren... of je visitekaartjes (ouderwets) of iets anders... Dat terwijl je bij de uitspanning waar je de auto achterlaat ook je volle creditcard gegevens etc. achterlaat, aan mensen die niet beter betaald worden dan die valet...
 
Grappig, met te weinig lading en naast de SUC geeft de tripplanner aan dat ik de bestemming niet haal -8%. Als ik een verre bestemming kies zegt hij wel graag laden bij SUC anders haal ik het niet. Schoonheidsfoutjes ?

Ha - viel mij vandaag ook op. Vanochtend van Amsterdam naar Apeldoorn zou ik net niet kunnen redden (-4%). De melding van deze strekking kwam keurig in beeld, maar de suggestie om even te laden niet. Niet bij SuC, noch bij andere laadplekken in de buurt waar ik eerder was geweest.
 
20825a78e3451a90c5fe67c5d8389abd.jpg


Nou, interessant. 118 kilometer te rijden. 210 beschikbaar. En de Navi bleef tot aan Utrecht beweren dat ik naar de supercharger moest om 25 minuten te laden??? Kwam thuis met 80km radius aan....
 
Toen ik 2 uur geleden wakker werd en met suf hoofd naar mijn telefoon keek zag ik dat er een update klaar stond voor de S. Ik dacht, eindelijk ben ik een keer een van de eerste en spring op om naar de auto te gaan maar toen pas besefte ik dat ik in China zit..... :(
Nooit gedacht dat een auto zo invloed op je kan hebben.....

Ik zit daar ook, maar in Nanning nog geen Tesla's gezien (Shenzhen daarentegen wel)
Ik vroeg me af, als je niet bij de auto kan, doet die dan ook de update op het standaard ingestelde uur? of moet dit ter plaatse bevestig worden?
 
Ik denk het ook.

Trouwens meerdere mensen ervaren dat de stuurbekrachtiging bij lage snelheden (voornamelijk inparkeren) veel beter werkt? Voorheen moest ik nog redelijk aan het stuur sleuren als ik stilstond en moest draaien, maar nu kan ik het echt met 1 vingertje doen.
 
Ik denk het ook.

Trouwens meerdere mensen ervaren dat de stuurbekrachtiging bij lage snelheden (voornamelijk inparkeren) veel beter werkt? Voorheen moest ik nog redelijk aan het stuur sleuren als ik stilstond en moest draaien, maar nu kan ik het echt met 1 vingertje doen.
Ja zeker opgevallen, vooral omdat ik hem altijd in Sport stand heb. Bij de eerste keer achteruit insteken dacht ik ook dat hij niet meer in Sport stand stond. :)