Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Vannacht dan toch een update ontvangen (2019.20.x), kennelijk wordt eea per batch mogelijk uitgerold.
Hmm het zou mij niks verbazen als dat 2019.20.2.5 is en je die 2019.2.1 over hebt geslagen. Bij Teslafi zie je ook alleen die installaties vannacht. Misschien dat er in onze later geleverde auto’s dan toch iets anders is dan bij de rest?
Iedereen die namelijk naar 2019.2.1 gaat leek van 2019.16.2 te komen, waar ik (en jij dan denk in ook?) zat op 2019.16.3. En dat zijn ook alleen de versies die vandaag ge-update zijn naar 2019.20.5.

Interessant. En gewoon leuk om dit te over-analyseren
 
Hmm het zou mij niks verbazen als dat 2019.20.2.5 is en je die 2019.2.1 over hebt geslagen. Bij Teslafi zie je ook alleen die installaties vannacht. Misschien dat er in onze later geleverde auto’s dan toch iets anders is dan bij de rest?
Iedereen die namelijk naar 2019.2.1 gaat leek van 2019.16.2 te komen, waar ik (en jij dan denk in ook?) zat op 2019.16.3. En dat zijn ook alleen de versies die vandaag ge-update zijn naar 2019.20.5.

Interessant. En gewoon leuk om dit te over-analyseren

versie 2019.20.2.1 is geinstalleerd. Ik kwam van versie 2019.16.3 af (die bij de oplevering aanwezig was 6 juni j.l)
 
Ja dat heb ik ook. Ik wanneer auto's bewegen is het niet. Ik had me bedacht dat het wellicht moeilijker is om de voor- en achterkant van een voertuig te bepalen als ze stil staan.
En de camera's aan de zijkant hebben minder goed zicht voor dat specifieke doel. Voorop zitten 3 camera's die samen besluiten wat ze zien, met vol zicht over de weg, de zijcamera's werken alleen en zijn laag gericht, dus gewoon minder zekerheid over wat ze hoe moeten interpreteren. Maakt ook niet uit gezien het daar belangrijker is DAT ie ze ziet dan HOE.
 
  • Informative
Reactions: joesgarage
Wow... dat benaderd mijn gemiddelde ervaring wel aardig. Tel gewoon even hoe vaak AP uit/aan gaat en hoe super langzaam de auto door bochten gaat. Phantom brakes, micro brakes, lane change aborts.
Inderdaad, het is niet veel anders dan mijn ervaring. Maar mijn rijstijl is ook iets anders dan de duffe NoA dus zit ik niet 3 kilometer voor de afrit al op het rechtervak voor te sorteren, wat betekent dat ik niet verwacht dat NoA ook goed de afrit zal nemen als ik zelf verkies om me ergens in te voegen waar NoA het niet veilig genoeg vind.

En alle lane change aborts en langzaam door bochten gaan kan je perfect toeschrijven op de UN-regelgeving.

Gisteren reed ik over een knooppunt in Brussel, waar de snelheidslimiet 120 km/u is op een verbindingslus, en ik met mijn eigen wattpedaal ook lekker 110 durf (maar wel goed het stuur vast houdend en beseffen dat dat al stevig jakkeren is) , maar NoA het op 90 houdt. Wel, ik kan je vertellen dat bij druk verkeer (nog niet eens file, gewoon genoeg verkeer om beide rijvakken te vullen) je al blij mag zijn om 70 te halen. En dan vind ik die NoA snelheden niet abnormaal. Een andere 270º-doordraaier na een afrit doe ik zelf rijdend ook aan 80, NoA aan 60 maar ook daar mag je al blij zijn om met 3 auto's voor je 50 te halen. Ik zou dus durven stellen dat de UN-snelheden door bochten eigenlijk nog niet zo gek zijn voor de gemiddelde automobilist.

Mijn punt is: de frustraties die nu in AP zitten, zijn voornamelijk gerelateerd door de UN-regels, en dat NoA nog niet feilloos is. Voor wat AP 4 maanden geleden kon, werkt AP nu even goed of zelfs beter dan 4 maanden geleden. Ja, lane changes waren met 2019.12.x op de Model X en S beter, maar dat lag eerder aan dat er geen timeout op stond, en je dus nooit na 5 seconden terug naar je originele rijvak gekatapulteerd werd. Met die oudere versie zonder timeout kon je de auto zelf nog laten zoeken of het rijvak naast je veilig was, nu moet je het zelf doen.
 
Inderdaad, het is niet veel anders dan mijn ervaring. Maar mijn rijstijl is ook iets anders dan de duffe NoA dus zit ik niet 3 kilometer voor de afrit al op het rechtervak voor te sorteren, wat betekent dat ik niet verwacht dat NoA ook goed de afrit zal nemen als ik zelf verkies om me ergens in te voegen waar NoA het niet veilig genoeg vind.

En alle lane change aborts en langzaam door bochten gaan kan je perfect toeschrijven op de UN-regelgeving.

Gisteren reed ik over een knooppunt in Brussel, waar de snelheidslimiet 120 km/u is op een verbindingslus, en ik met mijn eigen wattpedaal ook lekker 110 durf (maar wel goed het stuur vast houdend en beseffen dat dat al stevig jakkeren is) , maar NoA het op 90 houdt. Wel, ik kan je vertellen dat bij druk verkeer (nog niet eens file, gewoon genoeg verkeer om beide rijvakken te vullen) je al blij mag zijn om 70 te halen. En dan vind ik die NoA snelheden niet abnormaal. Een andere 270º-doordraaier na een afrit doe ik zelf rijdend ook aan 80, NoA aan 60 maar ook daar mag je al blij zijn om met 3 auto's voor je 50 te halen. Ik zou dus durven stellen dat de UN-snelheden door bochten eigenlijk nog niet zo gek zijn voor de gemiddelde automobilist.

Mijn punt is: de frustraties die nu in AP zitten, zijn voornamelijk gerelateerd door de UN-regels, en dat NoA nog niet feilloos is. Voor wat AP 4 maanden geleden kon, werkt AP nu even goed of zelfs beter dan 4 maanden geleden. Ja, lane changes waren met 2019.12.x op de Model X en S beter, maar dat lag eerder aan dat er geen timeout op stond, en je dus nooit na 5 seconden terug naar je originele rijvak gekatapulteerd werd. Met die oudere versie zonder timeout kon je de auto zelf nog laten zoeken of het rijvak naast je veilig was, nu moet je het zelf doen.

Dit is het voor mij ook denk ik. Mijn stijl vs de stijl van Noa. Ik voeg niet laat in, heb nooit zo'n haast, maar Noa gaat wel erg vroeg. Het is vooral de voorzichtigheid waar ik zelf nog aan moet wennen. Even los van ghost braking natuurlijk. A4 bij aquaviaduct naar beneden en in de bak vol in de ankers... Schrok me een hoedje (zeg maar)
 
Ja, lane changes waren met 2019.12.x op de Model X en S beter, maar dat lag eerder aan dat er geen timeout op stond,

Het probleem voor mij is niet eens de aborts maar het feit dat lane changes niet buiten de 'hoofdrijbanen' werken. Continu AP uit/inschakelen dat ik er gek van wordt.

Ik hoop dat NOA met auto lane change snel wordt uitgerold EN dat lane change assist weer gaat werken op alle wegen.
 
Ik heb met de Model 3 (geleverd 29 maart), firmware 2019.20.1 incidenteel een vreemde bug. Ik beschik over NoA maar heb dit niet altijd aan, zoals afgelopen middag. Ik reed rond 17.00 uur bij Den Bosch en reed met de file die er op de hoofdbaan was, mee op de invoegstrook op de A2 toen de software zelf besloot richting naar links aan te geven. Ik was nog helemaal niet toe aan invoegen want ik reed langzaam op het puntstuk.
Voor de goede orde: NoA was uit, TACC en Autosteer waren wel aan. Dit is de tweede keer dat me dit is overkomen, dat de auto geheel zelf richting aangeeft op een invoegstrook, terwijl NoA uit staat. Is voor mij een teken dat de software bij lange na nog niet uitontwikkeld is.
In plaats van de ghost in the machine lijkt er soms wel een ghost in the car.

Anderen die dit ook ervaren hebben? Een Tesla die zelf richting aangeeft terwijl NoA uit staat?
 
Vandaag weer ellende met TACC. Bij elke tegemoetkomende vrachtwagen vol in de ankers. Gewoon een brede 80km/u weg (zonder lijnen). Op het scherm zie ik dat ik teveel naar links rij (op de streep). Meer naar rechts scheer je langs de vangrail en vrachtwagen kan ruim passeren. Erg irritant.

Ook vreemd is dat als je de vrachtwagen half voorbij bent de wagen nog een keer vol in de ankers gaat (je hoort hem ratelen). Wederom TACC weer uitgezet. EAP was sowieso geen optie, vanwege de vele bochten waar de auto nu vol in de.eemmen gaat (max stuuruitslag).
 
Ik heb met de Model 3 (geleverd 29 maart), firmware 2019.20.1 incidenteel een vreemde bug. Ik beschik over NoA maar heb dit niet altijd aan, zoals afgelopen middag. Ik reed rond 17.00 uur bij Den Bosch en reed met de file die er op de hoofdbaan was, mee op de invoegstrook op de A2 toen de software zelf besloot richting naar links aan te geven. Ik was nog helemaal niet toe aan invoegen want ik reed langzaam op het puntstuk.
Voor de goede orde: NoA was uit, TACC en Autosteer waren wel aan. Dit is de tweede keer dat me dit is overkomen, dat de auto geheel zelf richting aangeeft op een invoegstrook, terwijl NoA uit staat. Is voor mij een teken dat de software bij lange na nog niet uitontwikkeld is.
In plaats van de ghost in the machine lijkt er soms wel een ghost in the car.

Anderen die dit ook ervaren hebben? Een Tesla die zelf richting aangeeft terwijl NoA uit staat?
Heb je de navigatie wel aan staan? Bij mij in de buurt is ook een plek waar hij uit zichzelf naar links knippert met NoA aan, dus ik kan het eens proberen met NoA uit.
 
Ik weet zo niet of het hier thuis hoort maar mij viel het volgende op.
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?
 
Ik vermoed dat je nog de oude MCU hebt? Met de nieuwe MCU gaat het al veel sneller, maar vermoedelijk heb je ook file informatie aan staan op je kaart, die ook nog eens een hoop vertraagt.

M'n MX werd geleverd in 2017-12 dus 'k zou het niet weten eerlijk gezegd. Op momenten da'k de browser probeer sta ik meestal stil en probeer ik inderdaad de meeste zaken waarvan ik vermoed dat ze geheugen verslinden zoals verkeersinformatie uit te zetten...

'k Begin er me stilletjesaan bij neer te leggen dat m'n enthousiasme niet erg snel meer naar z'n oorspronkelijke niveau zal terugkeren met de huidige gang van zaken :(

Vandaag alleen al bijvoorbeeld:

* Drie phantom brakes waarvan ene letterlijk alles dicht (ik reed met m'n ramen open en kon m'n banden horen schuiven)
* Radio valt bij momenten gewoon weg. Switchen naar Spotify, die wil niet laden. TuneIn wel, maar ook daar nu en dan eens twee of drie seconden waar alles weg valt.
* Rammelende zonneklep aan passagierskant heeft inderdaad een maand niet gerammeld na servicebeurt. It's back.
* Ik reed op 't eerste vak rustig (met aanhangwagen) toen er een bestelwagen naast me kwam hangen. Ik kijk wat ie wil en ie doet teken naar m'n linkervoorwiel. 'k Stop (na een "thanks!"-gebaar) daar waar het mag, stap uit, en die plastic die op je koetswerk geklikt rond de wielkasten zit, hing er gewoon naast. Al een chance da'k het niet verloren was. Niet geruststellend naar de nabije toekomst.
* WAAROM HOUDT AUTOPILOT TOCH STEEDS IN, VOORDAT IE EEN WAGEN INHAALT?!!! Zelfs zonder een achterop komende auto in 't vak waar je naartoe wil. Krijg er de wubbes van. Doet me denken aan m'n vriendin en hoe ze invoegt op autosnelwegen. "Ow, maar, ow, oei, ai ai ai, remmen dan maar" :rolleyes:

Oh goddammit, verplaats maar naar het "Klagen over tekortkomingen"-draadje. 'k Was bezig en 't kwam er plots allemaal uit! That's how I got my daughters too... :D

(Stressvolle periode, sorry)
 
  • Like
Reactions: Karel
Er is een navigatie update op komst!
navupdate2.jpg


navupdate1.jpg