Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb al langer het idee dat EAP/NOA beter wordt als ik langer met een update rijd. Is dat een placebo effect of moet het neurale netwerk leren bij elke update? 20.1 begon met veel schokken en abrupt remmen, maar dat leek steeds minder te worden. Benieuwd naar 20.2.1
 
Dank je voor het testen. Goed om te weten dat het blijkbaar tot de software behoort en geen storing in mijn auto is.
Ik heb vanaf gisteravond een M3 demo gehad. Thuis niet op WiFi aangemeld en vanmorgen melding dat er nieuwe features beschikbaar zijn. Heeft hij blijkbaar uit eigen beweging een update geïnstalleerd. Is hiermee de veronderstelling dat hij dit eerder via WiFi doet van de baan?
 
Zojuist een rit gemaakt met 2019.20.2.1.

FSD en NoA geen directe verschillen kunnen ontdekken.
NoA wordt nu vanaf Rotterdam naar Utrecht rond Utrecht uitgeschakeld als je op de Parallelweg bent.
Scherm wordt nu in automatisch mode erg donker 12%. Is bijna niet leesbaar in donker.
 
Zojuist een rit gemaakt met 2019.20.2.1.

FSD en NoA geen directe verschillen kunnen ontdekken.
NoA wordt nu vanaf Rotterdam naar Utrecht rond Utrecht uitgeschakeld als je op de Parallelweg bent.
Scherm wordt nu in automatisch mode erg donker 12%. Is bijna niet leesbaar in donker.
Gisterenavond en vanmorgen met een M3P demo gereden. Mij valt op dat AP veel soepeler vertraagd en versneld dan in mijn MSP100DL. Ook bij direct vol intrappen van het powerpedaal lijkt de software van de 3 het scherpe er af te halen. Overigens wil ik opmerken dat je als je altijd alleen onderweg bent de M3 een zeer dynamische auto is die mij ook qua geluid niets is tegengevallen. Ik begrijp nu wel dat de norm hierdoor wel naar een hoger level is gegaan en de concurrentie echt aan het werk moest/ moet.
 
Ik heb al langer het idee dat EAP/NOA beter wordt als ik langer met een update rijd. Is dat een placebo effect of moet het neurale netwerk leren bij elke update? 20.1 begon met veel schokken en abrupt remmen, maar dat leek steeds minder te worden. Benieuwd naar 20.2.1
Dat zal eerder aan je gewenning / verbeterde anticipatie liggen. Het neurale netwerk model dat Tesla gebruikt is zeer snel in executie (geen zeer dure hardware nodig). Daar staat tegenover dat het trainen van het netwerk veel rekenkracht en tijd kost. Dat gebeurt dus extern. Je Tesla leert zelf dus niet bij (uitgezonderd b.v. een calibratie van sensoren, maar dat staat los van het netwerk). Wel wordt data gedeeld met Tesla van elke ingreep die je doet op de AP: dat ziet Tesla als een 'fout' van het neurale netwerk.
Overigens is het een misverstand dat de gehele aansturing van het rijden onder AP door het neurale net gebeurt. Het neurale net is voor de herkenning / opbouwen van het wereldbeeld. De stuur/gas/rem instructies worden door 'gewone' programmatuur aangestuurd, vergelijk met 'als... dan... anders....'.
 
Afgelopen nacht ook de 20.2.1 gepushed gekregen. Het verschil is nihil met de 20.1 naar mijn idee.
Met je voet op het e-pedaal rijdt de AP,TACC,NOA redelijk gelijkmatige snelheid. Wanneer je hem zelf zijn gang laat gaan blijft het met horten en stoten. Wel lijkt hij nu niet zomaar meer uit de bocht te vliegen als je in een bocht vermogen bij geeft om een fatsoenlijke snelheid te behouden.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke and Bas.
Ik heb vanaf gisteravond een M3 demo gehad. Thuis niet op WiFi aangemeld en vanmorgen melding dat er nieuwe features beschikbaar zijn. Heeft hij blijkbaar uit eigen beweging een update geïnstalleerd. Is hiermee de veronderstelling dat hij dit eerder via WiFi doet van de baan?

Denk ik niet, maar Tesla pushed security updates wel over 't mobiele netwerk. De destijds (ik meen 2018.19) update die de nieuwe autopilot nag tijden verergerde is ook overal over mobiel gepushed.

Als 2019.20.2.1 de update is die voorkomt dat Autopilot niet meer werkt met een volle Sentry USB schijf kan het zijn dat ze die ook als security update pushen.
 
Als 2019.20.2.1 de update is die voorkomt dat Autopilot niet meer werkt met een volle Sentry USB schijf kan het zijn dat ze die ook als security update pushen.

Ook zonder volle USB schijf werkt de AP niet (altijd) bij de 20.1. als Sentry aanstaat.
Volgens Tesla was het probleem dat het ingeplugd hebben van een USB drive als het probleem kon veroorzaken.

Ik heb overigens al vaker kleinere updates via LTE binnen gekregen en grotere als ze door het SeC gepushed werden.
 
Denk ik niet, maar Tesla pushed security updates wel over 't mobiele netwerk. De destijds (ik meen 2018.19) update die de nieuwe autopilot nag tijden verergerde is ook overal over mobiel gepushed.

Denk ik niet, maar Tesla pushed security updates wel over 't mobiele netwerk. De destijds (ik meen 2018.19) update die de nieuwe autopilot nag tijden verergerde is ook overal over mobiel gepushed.

Aan de release notes te zien was het 2019.20.2 die natuurlijk ook via de mobile app gestart kan zijn. Een demo zit bij alle verkopers van een vestiging in de app dus dat is niet onmogelijk.