Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren op de A4 naar Amsterdam werd ik afgesneden door een bestelbus. Dat was bewust, want busje zat al een tijdje op slechts kus-afstand van mijn achterbumper. Toen ik zelf naar rechts kon en 'm ruimte gaf om in te halen, ging mijn nieuwe vriend eerst naast mij half op mijn baan rijden (10cm naast mijn auto) en sneed mij vervolgens af zodat ik vol in de ankers moest (overigens: geen ingreep van de AP!!).
Vorig jaar zat een Renault ook zo te duwen op de A2 Amsterdam-Utrecht, en op de middenstrook een Mercedes die aan het jojo-en was qua snelheid tussen de 95 en 105 dus ik geraakte er ook niet snel langs. Net na de tunnel in Utrecht er dan toch langs, en de Renault kwam op mijn rijvak een noodstop uitvoeren. AP remde netjes af voor de 2 remtesten, en het resultaat was wel hilarisch want de pogingen van de Renault rijder om me een bepaald lesje te leren* waren dus nutteloos :)

*= dat ik harder dan 100 moet rijden? Aan de kant moet voor hem? Wat moet ik tov hem doen?!
 
  • Love
Reactions: Leense
Met de fix voor dog mode. Let op, tot deze fix werkte dog mode niet als je op een warme dag de fan speed handmatig laag had gezet!
Ik hoop dat dit ook de 'bug' (feature?) fixt dat hetzelfde gebeurt bij voorkoelen (voorverwarmen heb ik nog niet kunnen testen). De Zoe en Leaf gebruikten dan altijd 'auto', ongeacht wat je had ingesteld. Erg slim.
 
Vorig jaar zat een Renault ook zo te duwen op de A2 Amsterdam-Utrecht, en op de middenstrook een Mercedes die aan het jojo-en was qua snelheid tussen de 95 en 105 dus ik geraakte er ook niet snel langs. Net na de tunnel in Utrecht er dan toch langs, en de Renault kwam op mijn rijvak een noodstop uitvoeren. AP remde netjes af voor de 2 remtesten, en het resultaat was wel hilarisch want de pogingen van de Renault rijder om me een bepaald lesje te leren* waren dus nutteloos :)

*= dat ik harder dan 100 moet rijden? Aan de kant moet voor hem? Wat moet ik tov hem doen?![/QUOT]

dashcam save drukken en naar politie sturen in beide gevallen? Vraag me af of ze er iets mee doen
 
iemand een idee of ik een bepaalde reset uit kan voeren om een update waarvan de download niet meer doorgaat te hervatten? Of toch de SEC gaan bellen, als je er ooit doorheen komt :-(
IMG_2499.jpg
 
iemand een idee of ik een bepaalde reset uit kan voeren om een update waarvan de download niet meer doorgaat te hervatten? Of toch de SEC gaan bellen, als je er ooit doorheen komt :-(
Er is een kans dat de bijna voltooide download bestond uit versie 2019.28.1. Die versie bevat een bug in ‘dog mode’ en is zeer snel vervangen door 2019.28.2. Lees hier: https://electrek.co/2019/08/02/tesla-pushing-fix-dog-mode/

Mogelijk wacht je auto nu tot die aan de beurt is voor de verbeterde update (28.2) i.p.v. door te gaan met de download en installatie van de stoofpotversie (28.1).
 
  • Informative
  • Funny
Reactions: MaH and pvh
iemand een idee of ik een bepaalde reset uit kan voeren om een update waarvan de download niet meer doorgaat te hervatten? Of toch de SEC gaan bellen, als je er ooit doorheen komt :-(
View attachment 437625

Heb ik ook. Al twee weken. Heb nu een service afspraak gemaakt. Interessant hoe meer transparantie (vroeger zag je dit downloaden niet) meer onduidelijkheid en ontevredenheid creëert. Stap achteruit dus. Ik wacht af. Ik hoef niet perse te updaten (ik heb al een schaakspel), het lijkt me gewoon een storing. Resetten helpt niet.
 
Ik kan me dat niet voorstellen in het geval van een update die blijft hangen. Dit moet toch gewoon onder garantie vallen?

Zou volgens mij inderdaad onder verantwoordelijkheid leverancier vallen, bij een gesloten systeem waar derden geen software op kunnen installeren. Maar zolang er geen juridische stappen volgen kan Tesla en elke leverancier er een eigen draai aan geven.
 
Bellen kan niet meer! Je kan in app service verzoek aanmaken, maar ik heb ook al gelezen dat ze 69 euro rekenen voor firmware push tegenwoordig (belachelijk)
Vind het nogal terecht eigenlijk. Al die mensen die onnodig servicemedewerkers van het werk houden omdat ze geen week kunnen wachten tot ze op een normale manier een nieuwe firmware krijgen, en vervolgens wel op alle forums steen en been klagen dat de service centers onbereikbaar en traag zijn.

Doet me denken aan eind jaren 90 toen UPC ineens 10 cent per minuut ging vragen voor de helpdesk. Iedereen schreeuwde schand omdat service gratis moest zijn, maar tegelijk stortten de gemiddelde wachttijden in van 4 uur naar letterlijk 5 minuten omdat iedereen ineens 2 keer nadacht voor ie de ISP ging bellen omdat de printer stuk was.

Stap 1 naar een efficiënte klantenservice - elimineer het misbruik zodat je meer tijd en aandacht hebt voor echte problemen.
 
Vind het nogal terecht eigenlijk. Al die mensen die onnodig servicemedewerkers van het werk houden omdat ze geen week kunnen wachten tot ze op een normale manier een nieuwe firmware krijgen, en vervolgens wel op alle forums steen en been klagen dat de service centers onbereikbaar en traag zijn.

Doet me denken aan eind jaren 90 toen UPC ineens 10 cent per minuut ging vragen voor de helpdesk. Iedereen schreeuwde schand omdat service gratis moest zijn, maar tegelijk stortten de gemiddelde wachttijden in van 4 uur naar letterlijk 5 minuten omdat iedereen ineens 2 keer nadacht voor ie de ISP ging bellen omdat de printer stuk was.

Stap 1 naar een efficiënte klantenservice - elimineer het misbruik zodat je meer tijd en aandacht hebt voor echte problemen.

Eens dat het onzin is om een firmware update te vragen. Hij komt vanzelf wel. Ze zouden het moeten ondervangen door een knop in softwareinfo scherm te maken door 'forced' de laatst vrijgegeven update te installeren, heb je meteen al dat gezeur niet meer.
Tesla maakt het zichzelf ook moeilijk op dat punt.

Maar 69 euro voor 1 knopje indrukken vind ik geen service voor een auto van die prijs, dat is de andere kant van het verhaal.
 
Denk dat ze het knopje niet geven omdat ze dan geen controle meer hebben op wie welke firmware in welke volgorde krijgt. Het "geavanceerd" knopje is een vrijwillige aanmelding maar nog steeds geen garanties, en je ziet nu ook weer dat 2019.28 pas bij 4% van de M3's zit. Ik snap best dat dat ze iets waard is om in de vingers te houden.

Vwb de prijs tja, natuurlijk is het duur maar voor 2.50 was het vast niet afschrikwekkend genoeg hehe.
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Maar 69 euro voor 1 knopje indrukken vind ik geen service voor een auto van die prijs, dat is de andere kant van het verhaal.

Ik denk dat die prijs alleen berekend gaat worden voor 'onnodige' fw updates. Overal waar iets fout ging en een update echt nodig is, zal het *denk ik* coulance (gratis) blijven....

Ik weet dat de term coulance niet geheel juist is :rolleyes: