Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er mensen die serieus Summon hebben geprobeerd? Op wintersport leek me dit even handig om te gebruiken omdat m'n portieren vastgevroren zaten en ik m'n auto enkel een paar meter achteruit wilde hebben om ruimte te maken. Serieus connectivity issues en wel 5x een summon aborted. Dit terwijl netwerk verbinding prima was. Uiteindelijk niet gelukt omdat summon teveel weerstand voelde door het kleine laagje sneeuw......


Ja, heb het een eeuwigheid geleden al gepost... .
Met Summon buiten rijden uit de garage lukt perfect, maar er terug in gaat niet. Telkens een Abort door het drempeltje van een 3-tal cm die hij moet oprijden, hij blijft tegen het drempeltje staan en stopt. Zelfs met een "aanloop" doet ie het niet. :(
 
Heb ik iets gemist? Is de laadsnelheid niet meer de gemiddelde snelheid vd laadbeurt?
C3A3EF98-F7F6-4C64-97A0-CCC149997FE6.jpeg

Na 44 min 277km bij geladen. Terwijl de app 189km/hr aangeeft.
7AEDA16E-5315-4831-854F-B3C53985D75D.png
 

Attachments

  • 54D21EF8-2BB6-4BD2-AB40-175FBE99CA2C.jpeg
    54D21EF8-2BB6-4BD2-AB40-175FBE99CA2C.jpeg
    44 KB · Views: 31
Heb ik iets gemist? Is de laadsnelheid niet meer de gemiddelde snelheid vd laadbeurt?
View attachment 370205
Na 44 min 277km bij geladen. Terwijl de app 189km/hr aangeeft.

Ja. Daar kwam ik eind vorig jaar ook achter...

Weet niet eens zeker of dit een aanpassing van V9 is.
Ik ben gewend dat de auto bij het superchargen op % i.p.v. km staat en kijk eigenlijk alleen maar naar het vermogen in kW om de laadsnelheid te weten. Er stond wel altijd een snelheid in km/h, maar dat was een bedriegelijke waarde, omdat het een gemiddelde laadsnelheid over de hele laadsessie was. Dat heb ik altijd onverstandig gevonden, omdat de argeloze SuC gebruiker dan langer blijft 'hangen’, gegeven een nog aanzienlijk lijkende toename van het bereik.

Zag vandaag ineens bij de Tesla leenauto (waar ik al twee weken in rijd) dat dit aangepast is. Je ziet nu een waarde in km/h die met een constante waarde wordt omgerekend vanuit het laadvermogen in kW. De omrekenfactor is ~184 Wh/km voor een S 85D uit April 2016.

Blijkbaar werkte de frisse blik van een toevallig passerende stagiair hier erg goed. ;)

Inmiddels weet ik dat een S P85+ uit 2013 rekent met ~200 Wh/km
 
Zo ver ik weet:

- als de auto in P staat, schakelt wifi in. Als er een 'bekend' AP in de buurt is, zal geprobeerd worden daar verbinding mee te maken, Zo niet dan 3G/4G;

- zodra de auto rijdt, wordt er automatisch geschakeld naar 3G/4G. Dat kan je handmatig voor de desbetreffende rit veranderen, maar na een stop (in P mode) zal hij weer terugschakelen.

Reboot kan nooit kwaad.
 
Zo ver ik weet:

- als de auto in P staat, schakelt wifi in. Als er een 'bekend' AP in de buurt is, zal geprobeerd worden daar verbinding mee te maken, Zo niet dan 3G/4G;

- zodra de auto rijdt, wordt er automatisch geschakeld naar 3G/4G. Dat kan je handmatig voor de desbetreffende rit veranderen, maar na een stop (in P mode) zal hij weer terugschakelen.

Reboot kan nooit kwaad.
Beste met reboot bedoel je een factory reset?
 
Hier ook de update, merk dat Tunein niet meer "hakkelt" dit lijkt verleden tijd. Kreeg wel de vraag in een apart scherm voor toestemming te geven voor het delen van data e.d.
Spotify werkt nog steeds niet met de Tesla account, krijg de melding dat deze niet beschikbaar is.
 
Heb ik iets gemist? Is de laadsnelheid niet meer de gemiddelde snelheid vd laadbeurt?
View attachment 370205
Na 44 min 277km bij geladen. Terwijl de app 189km/hr aangeeft.
View attachment 370207

Die 189 km/hr is toch de actuele laadsnelheid, niet de gemiddelde? En die loopt geleidelijk terug hoe voller je accu wordt. Ik heb daar altijd de actuele laadsnelheid zien staan.

Je hebt 277 km opgeladen in drie kwartier, dus een met gemiddelde snelheid van zo'n 360 km per uur. In het begin, met een veel legere accu, zal dat met een snelheid van 500 km per uur zijn gegaan en nu nog maar met 189 km uur.
 
Heb ik iets gemist? Is de laadsnelheid niet meer de gemiddelde snelheid vd laadbeurt?
View attachment 370205
Na 44 min 277km bij geladen. Terwijl de app 189km/hr aangeeft.
View attachment 370207

De app geeft de actuele laadsnelheid aan in km/h en in kW.
Precies zoals dat ook in je dashboard wordt weergegeven.

Was dat eerst anders dan?
Bij mijn weten is dat sinds dat ik de auto heb gekregen in juni 2018 al zo. Maar goed ik ben dan ook een relatief nieuwkomer...

Een gemiddelde laadsnelheid erbij zou ook wel prettig zijn ter informatie, dat dan weer wel.
 
Tesla Sentry Mode coming soon for all cars with Enhanced Autopilot

Zal denk ik weer auto's met HW2.5 worden.. Aan de andere kant HW2.0 moet toch lukken als de auto stil staat?
Elon is een beetje onduidelijk. In zijn tweet had hij het over AP2+ hardware. Dat interpreteer ik ook als HW2.0. Maar het is wellicht logischer dat hij eigenlijk >2.0 bedoelt, dus 2.5. Net als TeslaCam. Ik neem immers aan dat de beelden op de usb-stick bewaard worden. Bij een bumperbotsing is dat nuttig, maar bij een inbraak zullen ze dan de usb-stick ook meteen meenemen als ze slim zijn. Een cloudoplossing zou ideaal zijn.
 
Sinds V9.0 werkt bij mij scheduled charging niet meer. Ik plug m in dan zegt hij netjes 'charging wil start at 01.30AM', maar daarna krijg ik op het eerstvolgende hele uur een bericht dat het laden is gestart (soms gevolgd door nog 90x dat bericht).
Meer mensen met dit euvel?
 
Sinds V9.0 werkt bij mij scheduled charging niet meer. Ik plug m in dan zegt hij netjes 'charging wil start at 01.30AM', maar daarna krijg ik op het eerstvolgende hele uur een bericht dat het laden is gestart (soms gevolgd door nog 90x dat bericht).
Meer mensen met dit euvel?

Klinkt als een systeem alla Jedlix of een andere "slim laadsysteem" dat het laden zelf wil sturen.

Gebruik je toevallig Jedlix?