Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de eerste keer moet ik aanraden om de 2019.16.x versie niet te accepteren op je Model S of X...

Ben het met @wooter echt eens, dit is geen vooruitgang. Enkel het automatisch nemen van afslagen is leuk.

NoA op de Model S onderdeel van de EAP of moet je daarvoor FSD hebben aangeschaft?

NOA is onderdeel van EAP en FSD maar niet van AP.
 
Tesla Limits Autopilot In Europe Due To New UN/ECE Regulations

Dit beschrijft dus 100% het verschil tussen onze Model 3 (durft geen scherpe bochten nemen, time-out bij het wisselen van rijstrook, niet van rijstrook wisselen buiten de snelweg, om de 30 seconden de melding dat je aan je stuur moet draaien).

Voor de eerste keer moet ik aanraden om de 2019.16.x versie niet te accepteren op je Model S of X...

Jammer net te laat gelezen. Een half uur eerder heb ik net de update aangezet.
 
Zijn de aanpassingen mbt minder scherpe bochten en geen Auto Lane Change meer buiten de snelweg ook van toepassing voor AP1? @Wim S. heb jij er al mee gereden?
Geen idee, heb er nog niet mee gereden. Maar achteraf had ik de update naar 6.1.1. beter aan me voorbij kunnen laten gaan.
De Tesla staat al een week stil, alle ritten met de drie verschillende fietsen die ik heb, kunnen doen.
En fietsen heeft, mits niet verder dan rond 300 km, nog steeds de voorkeur.
 
Tesla Limits Autopilot In Europe Due To New UN/ECE Regulations

Dit beschrijft dus 100% het verschil tussen onze Model 3 (durft geen scherpe bochten nemen, time-out bij het wisselen van rijstrook, niet van rijstrook wisselen buiten de snelweg, om de 30 seconden de melding dat je aan je stuur moet draaien).

Voor de eerste keer moet ik aanraden om de 2019.16.x versie niet te accepteren op je Model S of X...
Dat geen scherpe bochten nemen ken ik ook van de IPace en de ETron. Is dat een trend aan het worden? Die laten je namelijk ook onaangekondigd de bocht uit vliegen. Ik mag aannemen dat Tesla je wel een waarschuwing geeft?
 
Ik heb net een stuk 80km/h weg gereden met daarin oa eenhaakse bocht. Buiten een melding dat de stuurautomaat mogelijk beperkt was, remde de auto automatisch af naar 35km/h en draaide het stuur 90 graden. Voor mijn gevoel iets vloeiender dan eerder. MS2018 AP2.5
Nooit gelukt met mijn M3. Niet met 2019.12.1.2 en zal ook wel niet met nieuwste versie lukken gezien de nerfs. Ik heb update nog niet aangeboden gekregen. Ik zal het voorlopig even weigeren en rustig de berichten afwachten.
 
Tesla Limits Autopilot In Europe Due To New UN/ECE Regulations

Tesla is niet de beperkende factor.....politiek/ambtenaren/Brussel en de lobby (niks nieuws).
Ik las het ook. Dit klinkt niet echt goed:
“Due to new local regulations, the limit of how far the steering wheel can turn while Autosteer is active has been adjusted. This may reduce Autosteer’s ability to complete sharp turns.

Additionally, to initiate Auto Lane Change, the turn signal must be engaged to the first detent (held partially up or down) and the lane change must start within 5 seconds of engaging the turn signal.”
Ik heb 'm binnen, maar nog niet getest. Dit impliceert dat Autosteer niet meer overweg kan met scherpe bochten. Ben benieuwd wat voor effect dat heeft. Zou niet echt veilig zijn als 'ie er ineens halverwege een scherpe bocht mee stopt...
 
Ik las het ook. Dit klinkt niet echt goed:

Ik heb 'm binnen, maar nog niet getest. Dit impliceert dat Autosteer niet meer overweg kan met scherpe bochten. Ben benieuwd wat voor effect dat heeft. Zou niet echt veilig zijn als 'ie er ineens halverwege een scherpe bocht mee stopt...

Heel eerlijk. Ik heb nog niet de nieuwste update. Maar dat kan hij soms ook totaal niet. Sommige klaverbladen staat limiet op 60 km/h automatisch en zakt hij steeds verder tot zelf 40 km/h om een flauw bochtjr te nemen en andere is het limiet 100 km/h wat net niet comfortabel is en vraagt hij in de bocht druk op het stuur uit te oefenen.. klein detail op dat moment rijd hij je letterlijk ook uit de bocht.

Bij Arnhem A50>A12 Ri Utrecht wil hij bij mij op een stuk in de bocht (linker baan) haaks de berm in rijden. Hij nagged dan aan een stuk door wel hand aan stuur. Lijkt alsof deze nag komt als hij te hard zelf moet bijsturen.

Scherpe bochten vind ik vanaf het begin al niet comfortabel met AP. Dus dan liever dat hij nu vooraf aangeeft.. ik ga die bocht niet proberen te nemen voor je.
 
Nooit gelukt met mijn M3. Niet met 2019.12.1.2 en zal ook wel niet met nieuwste versie lukken gezien de nerfs. Ik heb update nog niet aangeboden gekregen. Ik zal het voorlopig even weigeren en rustig de berichten afwachten.
Model 3 is af-fabriek met de limitaties geleverd dus 2019.16.x brengt je op de Model 3 geen nadelen.

Het gaat over de Model S en X die vanaf 2019.16.x dezelfde limieten als de Model 3 krijgt en dus nu alarmpjes gaat laten afgaan als je door een scherpe bocht wilt, en rijstrookwissel buiten de snelweg niet meer ondersteunt, en een korte time-out krijgt als je van rijstrook wil wisselen op de snelweg. In Nederland krijgt de Model S en X dan weer wel Navigate on Autopilot.
 
  • Informative
Reactions: knakworst
Best jammer van de Nerfs, aan de andere kant zal het in de praktijk best mee vallen. Alhoewel ik wel op veel N wegen rij met autopilot aan en dan ook wel eens van rijstrook wil wisselen op een soepele manier. Ik snap sowieso niet waarom Tesla hier niet een mooi systeem voor verzint. Op het moment dat ik zelf ga sturen, stopt de AP abrupt en moet je hem vervolgens weer met de hand activeren. Het zou veel mooier zijn als AP gewoon snapt dat je richtingaanwijzer aangaat, je inhaalt, en zodra je vervolgens weer x seconden tussen twee lijnen rijdt AP weer activeert. Zo werkt lanekeep assist bij andere merken vaak ook gewoon.

Ook snap ik niet zo goed dat Tesla perse het beste jongetje van de klas wilt zijn in deze zin. Als je nu een Kia Optima hebt , met een van de meest brakke lanekeep assistenten die ik ken, krijg je ook niet ineens een over the air update die de boel nerft. Wellicht een terugroep actie van de dealer dan? Of speelt Tesla in deze gewoon heel erg op safe..
 
Het zou veel mooier zijn als AP gewoon snapt dat je richtingaanwijzer aangaat, je inhaalt, en zodra je vervolgens weer x seconden tussen twee lijnen rijdt AP weer activeert. Zo werkt lanekeep assist bij andere merken vaak ook gewoon.

e-niro en kona electric doen dit dus wel, werkt uitstekend. Denk dat Tesla nog wel het nodige zal aanpassen (binnen de "kaders" van de wet). Maar dan aan en uit zetten slaat natuurlijk nergens op.