Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Kansloos dat getoeter als je de auto afsluit. Zullen je buren blij mee zijn als je om 2:00 ‘s nachts thuiskomt.

Niet iedereen woont hutjemutje. Daarnaast, ik zet hem in de garage, dus sowieso niet hoorbaar voor de buren. Vind het een handige functie, ben wel eens teruggelopen omdat ik de auto niet hoorde na parkeren in de stad (waar je die buitenspiegels echt niet meer hoort), had mijn vriendin haar deur niet hard genoeg dichtgegooid.
 
  • Like
Reactions: Frankvr
Ik heb hem ook nog niet inderdaad. Model 3 is een week oud. Nadeel is wel dat ik in een appartementencomplex woon met ondergrondse garage. Dus moet de auto in de avond buiten zetten aan de WiFi en dan hopen dat ik een update krijg.
Vooralsnog heb ik nog niks. Kan ook nog wel even duren ;)

Heb zelf vandaag Tesla gebeld. Ze hebben verteld dat alleen M3's met HW2.5 in de batch zaten en dat er nog geen batch is verstrekt aan M3's met HW3. Ik zou het ook wel lekker vinden morgen kom ik 2x langs Ionity (350KW) in Frankrijk en kon ik het meteen uitproberen.
 
k heb last van een bijzondere "bug" sinds vanmiddag; ik heb alleen basis AP, maar nu zonder verdere software update zijn alle andere AP functies ook opeens beschikbaar gekomen zoals Summon, NoA, automatisch inparkeren, ... Meer mensen hier "last" van?

Zou het kunnen dat je nu de gratis 'uitprobeer' fase hebt voor EAP? Voor de levering in maart dit jaar bood Tesla een proefperiode aan (van ik meen een maand) om zo EAP uit te kunnen proberen. Het lijkt me wel dat je normalerwijze daar bericht van zou moeten krijgen.
 
Ik heb ook geen WiFi voor de deur. Als er een update is maak ik een hotspot en tijdens mijn rit naar de zaak (20 min) is de update gedownload en laat ik de update installeren.
Ah, mooi! Wist niet dat je met WiFi aan kon rijden. Zag steeds als ik de auto in drive zette dat hij terug sprong naar het mobiele netwerk. Nooit geprobeerd dat aan te passen eigenlijk.. Dan ga ik dat morgen dus eens proberen. Thanks!
 
Ah, mooi! Wist niet dat je met WiFi aan kon rijden. Zag steeds als ik de auto in drive zette dat hij terug sprong naar het mobiele netwerk. Nooit geprobeerd dat aan te passen eigenlijk.. Dan ga ik dat morgen dus eens proberen. Thanks!
Ik heb ooit mijn databundel opgebrand in het buitenland toen ik geen verbinding kon maken met 4G. In een week ben je zo 8 Gb kwijt.
 
Zou het kunnen dat je nu de gratis 'uitprobeer' fase hebt voor EAP? Voor de levering in maart dit jaar bood Tesla een proefperiode aan (van ik meen een maand) om zo EAP uit te kunnen proberen. Het lijkt me wel dat je normalerwijze daar bericht van zou moeten krijgen.

Ja zoiets vermoed ik ook inderdaad, verder geen enkele melding in de auto of mail over gehad grappig genoeg. Het is op de dag nauwkeurig 3 maanden geleden dat ik de auto op naam kreeg dus dat is wel erg toevallig. Misschien volgt de melding nog
 
Vandaag ook nog eens NoA getest op mijn vast werk traject en het ging betrekkelijk beter met de 2019.20.1 m3.
Waar gij vroeger de afrit E40 richting Oostende naar E17 goed naam, maar in de fout ging bij de splitsing, naar Antwerpen of Kortrijk nam hij deze vandaag wel perfect. Versie 16 stuurde mij altijd uiterst rechts naar Antwerpen en ging dan in de fout want ik moest richting Kortrijk.

De afrit Vichte/deerlijk nam hij ook perfect. Afrit loopt over in 2 vakken en bij de overgang van NoA naar Ap wist die nooit welke van de 2 te kiezen. Vandaag dus wel en nog de juiste ook. Zelf aan de lichte gaf AP aan om de juiste richting te pakken... naar het niet gesurfd. Wat teveel volk rond mij om even te spelen.

Morgen toch eens proberen op een wat nachtelijker uur
 
In Duitsland heb ik me groen en geel geërgerd aan EAP en TACC. Op het stuk autobahn van Hamburg richting Denemarken zijn blijkbaar de kaarten niet in orde. Om de haverklap vloog de auto vol in de remmen om 70km/u te gaan rijden. Ik vermoed dat de kaart die data bevat (wegwerkzaamheden geweest?). Maar het is echt link, omdat je uit het niets flink in de remmen gaat om niks. Daarna tot de Deense grens geen TACC en EAP meer gebruikt. Het is jammer dat je niet gewoon TACC kunt gebruiken zonder kaartdata.

Ook vervelend dat NoA automatisch een afslag nam op basis van verouderde kaartdata. De situatie ter plekke was veranderd en ineens dook die de afslag af. Was dus de verkeerde en leverde 15 min extra reistijd op. Gelukkig betaalde Elon wel de overbodig verbruikte energie. Na een dagje sturen in DLD kun je overigens geen Burger King en McDonalds meer zien. :)

Het vervelende is dat je niet weet wanneer je TACC weer veilig kunt inschakelen. Vanaf de grens geen issues meer gehad en in Denemarken en Noorwegen voldoet TACC en EAP eigenlijk redelijk goed op de doorgaande wegen.
 
Vanmiddag bij fastned op een 350kW (nu nog beperkt tot 175kW) de laadsnelheid van de Model3 met fw 2019.20.1 even getest vanaf ca 10% vol. Maximale snelheid lag bij 147kW en niet de maximale 175kW. Wel een duidelijk snellere laadtijd, aangezien het hogere vermogen langer werd aangehouden dan voorheen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
In Duitsland heb ik me groen en geel geërgerd aan EAP en TACC. Op het stuk autobahn van Hamburg richting Denemarken zijn blijkbaar de kaarten niet in orde. Om de haverklap vloog de auto vol in de remmen om 70km/u te gaan rijden. Ik vermoed dat de kaart die data bevat (wegwerkzaamheden geweest?). Maar het is echt link, omdat je uit het niets flink in de remmen gaat om niks. Daarna tot de Deense grens geen TACC en EAP meer gebruikt. Het is jammer dat je niet gewoon TACC kunt gebruiken zonder kaartdata.

Ook vervelend dat NoA automatisch een afslag nam op basis van verouderde kaartdata. De situatie ter plekke was veranderd en ineens dook die de afslag af. Was dus de verkeerde en leverde 15 min extra reistijd op. Gelukkig betaalde Elon wel de overbodig verbruikte energie. Na een dagje sturen in DLD kun je overigens geen Burger King en McDonalds meer zien. :)

Het vervelende is dat je niet weet wanneer je TACC weer veilig kunt inschakelen. Vanaf de grens geen issues meer gehad en in Denemarken en Noorwegen voldoet TACC en EAP eigenlijk redelijk goed op de doorgaande wegen.
AP werkt alleen nog als je zelf de snelheid regelt met je powerpedaal. Iedere auto van 10 jaar oud met ACC doet het beter. Ik vindt het echt treurig dit vast te moeten stellen.
 
  • Like
Reactions: ramonneke and sybo
Waar ik nog steeds niet achter ben is waarom hij op NOA de ene keer wel zelf de afslag neemt en de andere keer moet ik hem bevestigen.
Dat ik moet bevestigen vind ik opzich niet erg, beter dan dat hij ongevraagd een afslag wil nemen die verkeerd, gevaarlijk of onhandig is.

Het klopt idd dat in DE de EAP, TACC of NOA totaal onbruikbaar zijn geworden.

Overigens is het ook voor in NL volledig onacceptabel dat je bij een snelweg bocht met een VMax en adviessnelheid van 100km/u op de AP terug gaat naar 69km/u. Vooral omdat een veilige bochtsnelheid daar ver boven de VMax ligt.
Ook als je dan de AP er even afgehaald en op TACC wilt verder rijden dan is het bezopen dat ook de CC ineens zeer zwaar afremd voor deze bochten.

De TACC is ook zwaar irritant op buitenwegen. Juist daar wil je niet ongemerkt te hard rijden en toch wil je goed op het verkeer kunnen letten.
Met auto's met een gewone CC zet je deze op de VMax en hoe je alleen zelf te sturen en te vertragen als de situatie daar om vraagt. De TACC echter gaat bij iedere tegenligger onnodig volledig ballistic en vol in de ankers. De enige optie is om volledig zelf te rijden en ook dan gaat FCW regelmatig door het lint. Dat is uiteraard erg a-relaxed rijden en is de moderne techniek alleen een paar grote stappen achteruit.
 
  • Like
Reactions: sybo
Niet iedereen woont hutjemutje. Daarnaast, ik zet hem in de garage, dus sowieso niet hoorbaar voor de buren. Vind het een handige functie, ben wel eens teruggelopen omdat ik de auto niet hoorde na parkeren in de stad (waar je die buitenspiegels echt niet meer hoort), had mijn vriendin haar deur niet hard genoeg dichtgegooid.

Zo zijn er altijd wel (Eerste wereld) problemen te verzinnen. Er zou wat mij betreft een landelijk verbod moeten komen op scooters en auto's die toeteren bij het afsluiten/openen. :p
 
  • Like
Reactions: PieterH and RobsEV