Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Met daarbij de kanttekening dat ook de 85 kWh packs nooit de snelheden hebben gehaald die hij aangeeft.

Hier een plaatje van de 85 pack:
https://i.ytimg.com/vi/rBfpCnBeX5Q/maxresdefault.jpg

Dit is een grafiekje uit 2016, dus ver voordat de hier aangehaalde update is uitgevoerd.
Ik denk dat ik niet de enige ben die in de tijd dat ik m had vaak 116-117 KwH heb kunnen laden met een MS P85+ (al duurde dat nooit erg lang)
Edit: ik zie nu dat je dat ook niet bestrijdt TOZZ, sorry
 
Als je als enige aan een supercharger paar staat en al even staat te laden en je maar 80kW krijgt, lijkt het me best om een ander paar te proberen. Als dat niet helpt, dan zou ik bellen naar het pechhulpnummer en aangeven dat je problemen met laden aan een supercharger hebt. 80kW met een 100D is enkel logisch als de batterij koud is, als er iemand anders aan het laden is aan hetzelfde supercharger paar of als er een probleem met de supercharger is.
 
Nog wat ervaringen met 28.2 in mijn S.
Het samenvoegen naast Utrecht op A2 gaat toch wel een stuk beter dan met 24. Voltrekt zich een stuk rustiger en zonder vreemde breaks. Ook blijft hij inmiddels weer zeer stabiel midden in de rijstrook. Uitvoegen naar Utrecht naar een dubbele baan ging op de terugweg ook prima. Geen heen en weer gedrag meer daar.
Te scherpe bochten voelen nog steeds zeer amateuristisch aan. Horten en stoten om de snelheid terug te brengen. Vervolgens te langzaam naar mijn smaak door de bocht. Als dit de Europese wet is dan moeten bijna alle human drivers bekeurd worden binnenkort.
Wel verbetering dus. Nog lang niet perfect. Ik blijf hopen en proberen.
Dit is niet de Europese wet. Die schrijft een maximale zijdelingse versnelling van 3 m/s² voor. Ik heb het zowel gemeten als uitgerekend, en Tesla beperkt zich tot 2,2 m/s², waarmee je de meeste automobilisten inhaalt. Als de auto zich tenenkrommend traag door een bocht begeeft, is dat echt de schuld van Tesla.

(En voor zover ik weet geldt die max versnelling niet voor mensen, alleen voor lane keep assist features)

Ik zit dan nog op 20.4.2 maar in Frankrijk toch wel veel gedoe met NoA als er vrachtwagens rijden. ook vindt ik hem op NoA veel te vroef afremmen, zelfs als het knipperlicht al is aangezet voor een inhaal actie.

Overigens op gewone autopilot diverse D weggetjes gereden en afgezien van die domme EU regel doet ie dat wonderbaarlijk goed. Zelfs in blinde bochten!
Geef niet overal de EU blind de schuld van (jaja, ik weet het, je wordt er snel populair mee tegenwoordig :)) (oh, en bovendien, het VN comitee bestaat helemaal uit vertegenwoordigers van onze eigen regeringen, dus geef dan tenminste de Nederlanders of Duitsers of Engelsen of Japanners de schuld), maar de wet zegt niets over maximale stuuruitslag (ik heb het tenminste niet kunnen vinden, iemand mag mij corrigeren als het anders is), echter wel over een maximale zijdelingse versnelling, die dusdanig hoog is dat de meeste automobilisten dat 'sportief' zouden noemen. Dus onze Tesla's kunnen dat soort bochten binnen de wettelijke kaders prima nemen.

Ik ben geen fan van de veelbesproken UN regulering 79, en er zit een aantal hinderlijke beperkingen in, maar het is geen verlaat-de-gevangenis-zonder-betalen-kaart voor Tesla. De autopilot gedraagt zich soms echt als een 83-jarig omaatje op haar eerste rijles.
 
  • Like
Reactions: Superendo
is niet de Europese wet. Die schrijft een maximale zijdelingse versnelling van 3 m/s² voor. Ik heb het zowel gemeten als uitgerekend, en Tesla beperkt zich tot 2,2 m/s², w

Hier op vakantie in Frankrijk merk je pas echt hoe slecht AP bochten benaderd. Veel B wegen in de bergen/heuvels. AP remt veel te laat af bij blinde bochten en bochten die knijpen. Elke menselijke bestuurder had als eerder het gas losgelaten. De oplossing is de snelheid lager te zetten en AP enkel te laten sturen en zelf het gas te besturen. Op die manier merk je dat het sturen best goed gaat maar scherpe bochten moet toch echt opletten want AP kan dan zomaar besluiten het op te geven en dan ga je gewoon rechtdoor!

Haarspeldbochten gaat ook niet, de aanvang snelheid is veel en veel te hoog. Aangezien de minimale snelheid 30km/u is kan ik niet testen of bij een gepaste snelheid de bocht wel gemaakt kon worden.

Maar jeetje, zoveel AP ingrepen moeten maken. Uitstekende takken over de rijstrook die om ramkoers liggen, diepe putten in het wegdek, wegversmalling, fietsers, tegenliggers, smalle bruggen, DREMPELS en dan vooral de max snelheid. Bijna alle Fransen rijden echt veel te hard en AP houd zich netjes aan de 50 en 30 km/u zones. Gevold een hele stoet achter je aan.
 
Hier op vakantie in Frankrijk merk je pas echt hoe slecht AP bochten benaderd. Veel B wegen in de bergen/heuvels. AP remt veel te laat af bij blinde bochten en bochten die knijpen. Elke menselijke bestuurder had als eerder het gas losgelaten. De oplossing is de snelheid lager te zetten en AP enkel te laten sturen en zelf het gas te besturen. Op die manier merk je dat het sturen best goed gaat maar scherpe bochten moet toch echt opletten want AP kan dan zomaar besluiten het op te geven en dan ga je gewoon rechtdoor!

Haarspeldbochten gaat ook niet, de aanvang snelheid is veel en veel te hoog. Aangezien de minimale snelheid 30km/u is kan ik niet testen of bij een gepaste snelheid de bocht wel gemaakt kon worden.

Maar jeetje, zoveel AP ingrepen moeten maken. Uitstekende takken over de rijstrook die om ramkoers liggen, diepe putten in het wegdek, wegversmalling, fietsers, tegenliggers, smalle bruggen, DREMPELS en dan vooral de max snelheid. Bijna alle Fransen rijden echt veel te hard en AP houd zich netjes aan de 50 en 30 km/u zones. Gevold een hele stoet achter je aan.
Ik vind het ook verre van perfect, maar ik moet zeggen dat 2019.28.2 het veel beter doet dan de voorgaande versies. Op de kustweg in Kroatië rijdt de auto goed en stuurt ook redelijk. Zelf anticipeer ik meer, maar het blijft voor mij een assistentie en dat doet het heel aardig. Vervelend is alleen het aan/uit karakter. Dat maakt het onrustig. Ben wel redelijk tevreden zo met EAP. Is nog lang geen FSD, maar dat belooft het ook niet.
 
Ik loop voor de eerste keer achter en zelfs met 2 updates. In Italië is er eentje blijven hangen. Met dank aan @Tozz gechat. Het eerste meisje bleef maar aandringen op verbinding maken met een sterke Wi-Fi, het tweede meisje na een paar uur wederom vruchteloos aan mijn Wi-Fi gehangen te hebben las zich in en liet me terugbellen. Men vraagt Amerika de updates terug te trekken en opnieuw aan te bieden.
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Is er iemand met een model s die sinds update 2019.24 last heeft van veel tragere supercharging snelheden ??

Ik kon tot voor die update chargen aan 117kw tot ongeveer 57% en dan had ik aan 70% nog 90kw.. nu heb ik aan 40% nog maar 90kw en het wordt dan verder alleen maar minder!

Al verschillende keren ‘getest’

Normaal had ik geen update uitgevoerd maar spotify werkte niet meer en men had mij gezegd dat die een bug was.. niet dus..

Ach ik heb het zo stilletjes aan gehad met TSLA

Lijkt op dit verhaal, vanwege recente spontane ontbrandingen van accu's van bepaalde modellen heeft Tesla softwarematig de range aangepast en de laadsnelheid verminderd:

Tesla owner who saw range slashed by software update filed class action lawsuit - Electrek
 
Ik loop voor de eerste keer achter en zelfs met 2 updates. In Italië is er eentje blijven hangen. Met dank aan @Tozz gechat. Het eerste meisje bleef maar aandringen op verbinding maken met een sterke Wi-Fi, het tweede meisje na een paar uur wederom vruchteloos aan mijn Wi-Fi gehangen te hebben las zich in en liet me terugbellen. Men vraagt Amerika de updates terug te trekken en opnieuw aan te bieden.

Ik vraag mij toch af of dit via USA gaat. Ieder Sec kan een update aanbieden zover ik weet. Rangers kunnen het ook. Terugtrekken van updates kan ik mij overigens ook weinig bij voorstellen om het probleem te verhelpen.... Maar hoop voor jou dat het binnen redelijke tijd lukt.

NB Ik troost mijzelf altijd maar dat als ik deze update niet krijg in de grote golf, ik misschien volgende keer dan weer vooraan sta :) Dus wacht met 24.4 geduldig af. Wordt het niet 28.3 dan wel een volgende...
 
Ik vraag mij toch af of dit via USA gaat. Ieder Sec kan een update aanbieden zover ik weet. Rangers kunnen het ook. Terugtrekken van updates kan ik mij overigens ook weinig bij voorstellen om het probleem te verhelpen.... Maar hoop voor jou dat het binnen redelijke tijd lukt.

NB Ik troost mijzelf altijd maar dat als ik deze update niet krijg in de grote golf, ik misschien volgende keer dan weer vooraan sta :) Dus wacht met 24.4 geduldig af. Wordt het niet 28.3 dan wel een volgende...
Dat laatste dacht ik ook maar als er al 2 zijn mislukt dan ligt het voor de hand dat de 3e ook niet komt.
En waarom de USA weet ik ook niet. Moest ca. 2 dagen wachten. Ik meld me wel weer hier.
 
Ik vraag mij toch af of dit via USA gaat. Ieder Sec kan een update aanbieden zover ik weet. Rangers kunnen het ook. Terugtrekken van updates kan ik mij overigens ook weinig bij voorstellen om het probleem te verhelpen.... Maar hoop voor jou dat het binnen redelijke tijd lukt.

NB Ik troost mijzelf altijd maar dat als ik deze update niet krijg in de grote golf, ik misschien volgende keer dan weer vooraan sta :) Dus wacht met 24.4 geduldig af. Wordt het niet 28.3 dan wel een volgende...

Wat ik heb begrepen is er slechts een klein team in de USA dat op de auto's direct kan inloggen,wat blijkbaar soms nodig is als er iets niet lekker loopt op het voertuig. Uiteindelijk is het wel de auto die moet kijken of er updates zijn, die update downloaden installeren.

Support kan alleen een update 'klaarzetten', zodat de auto die kan ophalen de volgende keer dat hij kijkt of er updates zijn.
 
  • Helpful
Reactions: WalterNL
Vandaag een rit van 300 km richting Friesland met de M3 met 2019.28.3
Veel met FSD gereden wat met deze versie iets beter gaat. Vanaf Emmeloord een N weg wat met de FSD ook goed ging.
Mooie ontwikkeling.

Waar ik mij aan blijf ergeren is:
Ik haal een auto in met 125kmh. (Noa)
Bij baanwissel naar rechts blijft de snelheid inzakken 2-5 kmh. Voor de auto die je net hebt ingehaald met 5km verschil is het even schrikken.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Als je een auto lane change doet en de auto die je aan het inhalen bent remt af dan breekt hij de lane change af en klapt hij als je niet zelf ingrijpt achter op deze auto.
Hij stuurt dan juist weer richting het gevaar i.p.v. dat hij gewoon de lane change blijft volgen en van het gevaar wegrijdt.
Nu al een paar keer gehad en is echt idioot.
 
  • Informative
Reactions: arne-nl