Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

SpaceX (en aanverwante ruimte avonturen)

This site may earn commission on affiliate links.
Prachtige vlucht naar 12,5(?) km hoogte. Motoren (3 stuks) stuk voor stuk uitgezet.
Belly flop en vliegen op de vleugels. Motoren weer aangezet tijdens de glijvlucht.
Landing verticaal perfect, op precies de goede plaats. Alleen veel te hard op de grond terechtgekomen. Enorme vuurbal.
Al met al geslaagde test voor 95%.

Plaatje van vrij vliegende SN8:
upload_2020-12-10_0-4-5.png


Commentaar van Elon:
 

Attachments

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    15.4 KB · Views: 44
Last edited:
De opvolgen van SN8, komt wat later dan eerst gedacht.
Het platform waarop SN9 staat is aan een kant ingezakt, waardoor SN9 omviel tegen de wand van de hal (high bay) en daar bleef hangen.

Met een hijskraan is de boel weer rechtop gekomen, maar de neus, de voorvleugel (canard) en de achtervleugel zijn beschadigd.
Aan de hal is niets te zien.

Voorvleugel gekraakt, deuken in de neus
Temp2.png


Achtervleugel verfrommeld
Temp3.png
 
SpaceX schiet nu zo vaak een raket de lucht in, dat het bijna niet meer is bij te houden.
En het wordt daardoor ook wat meer 'gewoon weer eentje', tot er weer ècht iets nieuws wordt gedaan.
Onvoorstelbaar hoe snel dit bedrijf zich ontwikkelt. :cool:
 
SpaceX schiet nu zo vaak een raket de lucht in, dat het bijna niet meer is bij te houden.
En het wordt daardoor ook wat meer 'gewoon weer eentje', tot er weer ècht iets nieuws wordt gedaan.
Onvoorstelbaar hoe snel dit bedrijf zich ontwikkelt. :cool:

Gisteren hebben ze er weer een geland op een droneship.Dezelfde booster al voor de 7de keer.
Bij de landing werd er door SpaceX personeel niet eens meer geklapt :confused:
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Mooi gemaakt! Ook even met koptelefoon op of met goede speakers afspelen voor het beste geluid.
Ik heb het zojuist afgespeeld op mijn nieuwe IPad Pro voor mijn neus.
Geen idee hoe ze het voor elkaar hebben gekregen, maar de ruimtelijkheid van het geluid is inderdaad onvoorstelbaar mooi.
Misschien met speciale kunsthoofd-microfoons in de oren opgenomen?
 
  • Like
Reactions: robertvg