Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Spotify issues

This site may earn commission on affiliate links.
ik heb al geruime tijd problemen met spotify ( in de model s ) soms kan je een liedje laten spelen en stopt het na een minuut. Soms kan je helemaal niets laten afspelen... raar of zelden werkt het zoals het ooit heeft gedaan.. goed dus.

Bij tesla zegden ze dit is een bug.. ondertussen heb ik de laatste firmware staan en er is niets aan veranderd..

Kent er iemand dit probleem ? Zou het iets te maken kunnen hebben met de LTE verbinding ?
 
Vroeger wel last van gehad, maar laatste jaar niet of nauwelijks. Het kan zeker verband houden met de LTE verbinding! Je zou eens kunnen testen door je auto aan de wifi te hangen en kijken of het dan wel werkt.
 
Ik heb hetzelfde gehad met MS classic, 2018 MS en 2019 M3. Het is inderdaad een bug en een bug die al 5 jaar bestaat. Na een reset werkt het weer.

Overigens ligt het volgens mij deels aan een niet goede dataconnectie. Maar het is ook soms gewoon dat het niet werkt terwijl bv tune in wel gewoon werkt.
 
Ik heb alleen problemen met Spotify als de dataverbinding (LTE) slecht is of wegvalt. Ik gebruik mijn eigen Spotify account in de Tesla 3 en niet die van Tesla, weet niet of dat verschil maakt.
Verder werkt Spotify bij mij prima, alleen jammer dat als je wisselt naar een andere geluidsbron, Spotify niet 'onthoudt' waar je bent gebleven in de afspeellijst en standaard weer met het eerste nummer begint.

Het lijkt wel of Spotify in de Model 3 (iets) beter werkt dan in de andere Tesla-modellen?
 
Ik ben spotify premium abonnee en heb account in Tesla aangemeld. Het probleem dat bij mij speelt, is de synchronisatie tussen mijn account en de M3. Wanneer ik een album toevoeg in M3, dan verschijnt deze ook in mijn account op mijn mobiele telefoon. Maar wanneer ik het toevoeg in mobieltje, dan verschijnt het niet in M3. Dus het synct maar één kant op, lijkt het. Ik begrijp er niets van.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik ben spotify premium abonnee en heb account in Tesla aangemeld. Het probleem dat bij mij speelt, is de synchronisatie tussen mijn account en de M3. Wanneer ik een album toevoeg in M3, dan verschijnt deze ook in mijn account op mijn mobiele telefoon. Maar wanneer ik het toevoeg in mobieltje, dan verschijnt het niet in M3. Dus het synct maar één kant op, lijkt het. Ik begrijp er niets van.

Dat is wel heel vervelend. Heb je je al een keer 'afgemeld' in Spotify in de auto en opnieuw aangemeld?

Het gaat bij mij wel goed. Het kan even een paar uur duren voor er is gesynchroniseerd en het is soms even zoeken in de Spotify app in de Model 3 waar het album is gebleven. Meestal zet ik nieuwe albums of afspeellijsten bovenaan in Spotify op mijn laptop of telefoon. Dan verschijnen zo ook als eerste in de lange lijst met albums in het Tesla-Spotify overzicht. Ik heb trouwens ook een premium account, weet niet of dat nog wat uitmaakt.
 
Last edited:
Dat is wel heel vervelend. Heb je je al een keer 'afgemeld' in Spotify in de auto en opnieuw aangemeld?

Het gaat bij mij wel goed. Het kan even een paar uur duren voor er is gesynchroniseerd en het is soms even zoeken in de Spotify app in de Model 3 waar het album is gebleven. Meestal zet ik nieuwe albums of afspeellijsten bovenaan in Spotify op mijn laptop of telefoon. Dan verschijnen zo ook als eerste in de lange lijst met albums in het Tesla-Spotify overzicht. Ik heb trouwens ook een premium account, weet niet of dat nog wat uitmaakt.

dank je, ik zal eens proberen afmelden en weer aanmelden. ik zal in het weekend een keer wat uitgebreider onderzoeken.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, kan wel syncen van tesla naar andere clients maar niet andersom. Heb al meerdere malen opnieuw ingelogt en herstart maar wil niet lukken. Vreemde is dat hij bij de eerste keer inloggen wel heeft gesynchroniseerd.
 
Zit nu in Italië. Ik heb eerder last van dat de buffer niet lang genoeg is. Elke keer bij de landsgrens valt spotify uit en duurt het vrij lang voordat er weer verbinding is. Hetzelfde geldt ook parkeren in garages/tunnels waar geen mobiele verbinding is.
 
Oplossing voor al je Spotify problemen, gebruik Bluetooth Audio met Spotify op je mobiel.

Ik heb de hoop volkomen opgegeven dat ooit Spotify goed zal werken op Tesla OS.

ik vind dat de audio via de iphone via bluetooth minder goed klinkt. dan dab of spotify rechtstreeks. minder vol. dat gezegd zijnde DAB klinkt té compressed (niet van kwaliteit, van dynamiek)
 
  • Informative
Reactions: jefjef