Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stuurbekrachtiging uitgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta nu in Zwitserland met een zeer slecht sturende model s. Het lijkt alsof de stuurbekrachtiging is uitgevallen. Autopilot doet het nog wel. Auto al een keer uit en aangezet en ook reboot van beide schermen heeft niet geholpen. Tesla support gebeld en auto kwartier uit laten staan (is complete power off) en dan nogmaals proberen. In de tussentijd leest SeC Bern de logs uit.

Andere mensen ervaring hiermee?
 
Update: SeC Bern gaat hem ophalen en we krijgen een replacement. Morgen gefixt en dan brengen ze hem weer terug.
Dat is toch een zeldzaam goede service. Maakten wij op onze roadtrip naar Noorwegen ook mee met de auto van Dennis Vroegop. In Duitsland kreeg hij last van vermogenverlies. SeC Hamburg verving zijn motor en de volgende dag kon hij wij aansluiten bij de groep.
 
Ik sta nu in Zwitserland met een zeer slecht sturende model s. Het lijkt alsof de stuurbekrachtiging is uitgevallen. Autopilot doet het nog wel. Auto al een keer uit en aangezet en ook reboot van beide schermen heeft niet geholpen. Tesla support gebeld en auto kwartier uit laten staan (is complete power off) en dan nogmaals proberen. In de tussentijd leest SeC Bern de logs uit.

Andere mensen ervaring hiermee?
Euh, helaas moet ik bekennen dat dit probleem bij ons in één van onze 1e Tesla's ook is voorgekomen.
 
Dat is toch een zeldzaam goede service. Maakten wij op onze roadtrip naar Noorwegen ook mee met de auto van Dennis Vroegop. In Duitsland kreeg hij last van vermogenverlies. SeC Hamburg verving zijn motor en de volgende dag kon hij wij aansluiten bij de groep.

Kreeg nog een telefoontje erna: auto is met 81.600km uit de garantie van 80k km dus gaat wel geld kosten. (Vlak voor vakantie nog de 80k beurt gedaan met 79500 op de teller). Omdat het morgen vrijdag is moet ik hem met de replacement s avonds ophalen 2x2,5u. Daar zit ik niet op te wachten omdat we za ochtend vroeg naar Frankrijk gaan 6u rijden. Ze kijken naar alternatieven en komen bij me terug.

Wordt vervolgd.
 
Kreeg nog een telefoontje erna: auto is met 81.600km uit de garantie van 80k km dus gaat wel geld kosten. (Vlak voor vakantie nog de 80k beurt gedaan met 79500 op de teller). Omdat het morgen vrijdag is moet ik hem met de replacement s avonds ophalen 2x2,5u. Daar zit ik niet op te wachten omdat we za ochtend vroeg naar Frankrijk gaan 6u rijden. Ze kijken naar alternatieven en komen bij me terug.

Wordt vervolgd.
Als de kosten laag zijn, de nota voldoen. Als de kosten heel fors zijn, onder protest betalen en aanspraak maken op garantie.
Dure onderdelen die in principe een autoleven lang meegaan mogen niet al zo snel kapot gaan.
PM me maar voor de strategie.
 
  • Like
Reactions: FVO
Met service center overlegd en het is wel veilig om te rijden. Ik heb geen zin om morgen 5u extra te rijden dus we rijden zaterdag zonder stuurbekrachtiging naar Frankrijk. Ze kijken nu of hij maandag in Lyon gemaakt kan worden en anders laat ik hem in NL maken.

Met de Model 3 wordt de SeC dichtheid wellicht ook beter :)
 
Als de kosten laag zijn, de nota voldoen. Als de kosten heel fors zijn, onder protest betalen en aanspraak maken op garantie.
Dure onderdelen die in principe een autoleven lang meegaan mogen niet al zo snel kapot gaan.
PM me maar voor de strategie.

Inderdaad. De Nederlandse wet is over het algemeen beschermender dan garantie en dan zijn dergelijke zaken wat je naar redelijkheid van een product mag verwachten. Zal dus wel gedeeltelijke betaling worden. Voor mij minder relevant want is een leaseauto via ALD.

Eerste vraag bij ALD na het doorgeven van kenteken en merk: heeft u een benzine of diesel auto? :p
 
Inderdaad. De Nederlandse wet is over het algemeen beschermender dan garantie en dan zijn dergelijke zaken wat je naar redelijkheid van een product mag verwachten. Zal dus wel gedeeltelijke betaling worden. Voor mij minder relevant want is een leaseauto via ALD.

Eerste vraag bij ALD na het doorgeven van kenteken en merk: heeft u een benzine of diesel auto? :p
Het is ook in het belang van leaserijders Tesla niet meer geld toe te stoppen dat strikt noodzakelijk. De leasetarieven worden jaarlijks herberekend en onnodig hoge reparatiekosten drijven de prijs op.
 
Lyon is vanuit onze vakantie locatie in Frankrijk vergelijkbaar ver. We gaan het dus nog zo'n 2000km zonder stuurbekrachtiging doen.

Zou het veilig zijn de autopilot te gebruiken?

Ik weet niet in hoeverre die systemen van dezelfde onderdelen gebruik maken. Ik zou zeggen dat het veilig is (omdat het ook veilig is om zelf te rijden), maar ik weet niet of het überhaupt werkt.
 
Het is ook in het belang van leaserijders Tesla niet meer geld toe te stoppen dat strikt noodzakelijk. De leasetarieven worden jaarlijks herberekend en onnodig hoge reparatiekosten drijven de prijs op.
gelukkig hebben leasemaatschappijen wel vaker met dit soort situaties te maken. In het algemeen weten zij wel hoe professioneel te dealen met reparaties garanties en coulance.
 
Ik heb dit vorig jaar gehad op de terugreis uit Italië, direct na de laatste SuC beurt bij Moers. Viel absoluut niet mee veilig mee t'e rijden. Auto is opgehaald en naar Second Düsseldorf gebracht, alwaar de volgende dag werd geconstateerd dat het probleem... niet meer bestond. Was ook net over de 80k. Kreeg geen rekening maar... een mooi gepoetste auto terugbezorgd bij SuC Den Haag.
 
Die van ons ging echt de hoek niet meer om. Ik zou de 1e afrit ff zonder je gezin testen:eek:
Ik heb 2 jaar geleden mijn MS van de tolweg afslag Orange richting de SuC moeten duwen (Gouwe Ouwe), mijn vrouw achter het stuur kreeg de rotonde's niet genomen.........zonder stuurbekrachtiging is levensgevaarlijk!!!!!!
 
Één beeld is meer dan duizend woorden:D

Sander is3.jpg.jpeg
 
Ben nu nog aan het bijkomen.....dit keer in Portugal......:cool:

Die foto herinner ik me nog wel, had een iets andere oorzaak toch? ;)

Heb al wel 10 km met haarspeldbochten en rotondes gereden en dat ging. Niet heel comfortabel en stuur gaat niet vanzelf naar de rechtuitstand maar heb wel het gevoel van volledige controle. Als Tesla service Center en de leasemaatschappij aangeven dat het verantwoord is dan vertrouw ik daarop. En als het echt niet gaat of het gevoel is niet goed, dan laat ik ons alsnog wegslepen.

Ik post morgen wel een update na de eerste 600km Zwitserland Frankrijk (of eerder).
 
Persoonlijk ook al eens een probleem gehad met sturen.
Het stuur was niet meer vrij beweegbaar... Het stuur kon ik alleen nog in 'posities' zetten.
De positie recht vooruit, zeg gemakshalve 12 uur ging niet. Om recht vooruit te kunnen rijden moest ik het stuur zeer stevig recht houden en ik voelde continu een tegenwerking alsof het stuur nog rechts wilde sturen om in zijn positie wilde gaan staan, zeg gemakshalve 2 over 12. Heel apart. Heb verder geen autopilot functie in de auto wat het probleem i.m.o. nog vreemder maakte.
Snelweg afgegaan, auto herstart en probleem opgelost. Verder nooit meer meegemaakt.