Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien dat Tesla als service een deel van de parkeerplaats waar geen laders staan kan reserveren voor taxirijders die zo hun auto achter moeten laten... blijven de laders vrij.
En als we dan toch bezig zijn, wellicht ook een parkeergelegenheid waar ze hun privéauto even kunnen laten staan tijdens hun dienst....:confused:
Wat dacht je van een gratis SuC bij de taxi remise, als ze toch bezig zijn.... Met goed voorziene kantine, bemand door bevallige dames... :-D
 
Kunnen we ook naar de mogelijkheden kijken, heren ondernemers.

Je parkeert je auto bij Tesla en een taxi brengt je naar het centrum. Omdertussen wordt je auto opgeladen en van binnen en buiten schoongemaakt door Tesla. Nadat je klaar bent in de stad haalt een taxi je weer op en staat je auto blinkend te wachten. Dit alles voor de prijs van.....? Alleen al Een dag parkeren in A'dam kost al gauw 25€.
 
Kunnen we ook naar de mogelijkheden kijken, heren ondernemers.

Je parkeert je auto bij Tesla en een taxi brengt je naar het centrum. Omdertussen wordt je auto opgeladen en van binnen en buiten schoongemaakt door Tesla. Nadat je klaar bent in de stad haalt een taxi je weer op en staat je auto blinkend te wachten. Dit alles voor de prijs van.....? Alleen al Een dag parkeren in A'dam kost al gauw 25€.

Zou nog mooier zijn als dat bij een TAXI STANDPLAATS / REMISE zou kunnen. Dan kunnen die ondernemers in afwachting van ritjes nog wat bijverdienen, blijven de Sucs iets minder bezet, en kan de capaciteit van SeC ingezet worden voor.... :wink:
 
Vette pech zaterdag

Duidelijk nu structureel te weinig SUC plaatsen bij SEC Amsterdam Zuidoost. Doorrijden naar Goningen gaat niet meer want alle plaatsen bezet (waarvan 6 taxi's), en collega taxis staan al in de rij om snel te wisselen. Ik ben maar even aan de 22kW paal gaan staan om naar vrienden in de buurt te kunnen rijden en de Tesla voor een ice te wisselen om naar Groningen door te kunnen. Jammer....
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    2.3 MB · Views: 1,239
Ik gun iedereen (ook de taxi-chauffeurs) zijn of haar SuC momentje, maar het kan echt niet zo zijn dat Tesla's die op doorreis zijn (bijvoorbeeld naar Groningen) niet kunnen laden agv taxi chauffeurs die hun bedrijfskosten willen minimaliseren en de boel ophouden..... Slechte zaak. Heb zelf ook meegemaakt dat de taxi's beschikbare plekken onderling verdelen / vasthouden voor elkaar. Tesla moet dit beter overdenken en snel met een oplossing moet komen.
 
Het mooist zou zijn als ze SuC's speciaal voor taxi's bouwen daar. Dan kunnen de overige Tesla-rijders gewoon bij de normale SuC's laden en de taxi's hebben aan de andere kant geen last van de gewone Tesla'ers (want ook dat zou kunnen gebeuren natuurlijk, het is geen eenrichtingsverkeer). Geen idee hoeveel SuC's dat dan zouden worden, maar Tesla kan ongetwijfeld zelf berekenen tot hoeveel taxi-SuC's het nog uit kan qua kosten.

Nu is het vervelende ook gewoon dat je je aan elkaar gaat ergeren, dus er moet gewoon duidelijkheid zijn over welke laadpalen precies voor wie zijn bedoeld. En dus niet dat er alleen taxi's staan te laden, taxi's laadplekken voor elkaar gaan vasthouden, of taxi's juist niet kunnen laden omdat er bijv. een Tesla-toertocht langs SeC Amsterdam loopt.
 
Grappig om eens terug te lezen.... Ik gaf in het begin al direct aan dat dit zou gaan gebeuren en de personen die het toen bestempelde als onzin... Ach.....En vreemd he, dat Amsterdamse taxi chauffeurs niet de welwillende, meedenkende, meewerkende en begripsvolste personen zijn die de meeste Tesla rijders wel zijn.....ben benieuwd wanneer de eerste S rijder een klap krijgt als hij het in zijn hoofd haalt om een beroep te doen op het empatisch vermogen van de heren. Afhankelijk van de uitslag van vanavond kan het mogelijk wel vanavond en morgen..... Of juist niet als oranje wint.....
 
Last edited:
Leuk allemaal om te lezen,:confused: ben een nieuwe Tesla rijder uit België, binnenkort ga ik met gans de familie via Schiphol op reis en had al voorzien dat ik even voor de terugrit naar België in Amsterdam ging langs de supercharger voor mijn rit naar België . Ik hoop niet dat ik enkele uren moet aanschuiven met gans mijn familie voor thuis te geraken , pff
 
Ik zal het wel niet begrijpen maar als je echt leeg bent en door moet .....vraag je toch gewoon netjes of je even voor mag of je wacht 15 minuten?
Wordt er een beetje eng van als we de mensheid opdelen in Amsterdamse taxichauffeurs en Teslarijders.
 
Ik bedoel natuurlijk met mijn suggestie niet de mensheid op te delen, alleen er moet wel een voor iedereen prettige regeling komen voor de SuC's. En het feit dat er nu ergernis ontstaat is genoeg reden om er wat aan te doen. Hopelijk komt Tesla gewoon met een heel erg goed idee om dit probleem aan te pakken :)
 
Tesla komt al jaren met goede ideeen en die komen al evenveel jaren te laat. 2 maanden geleden hadden we nog geen SUC in Amsterdam en toen was er niks aan de hand. Nu hebben we in een keer moeite om een plek te delen. (Iets delen lijkt het grootste probleem!)

Het doel van Tesla is altijd geweest om electrisch rijden op de kaart te zetten. Met de taxi's maken ze daarmee een grote sprong voorwaarts. Knap van ze.
 
Leuk allemaal om te lezen,:confused: ben een nieuwe Tesla rijder uit België, binnenkort ga ik met gans de familie via Schiphol op reis en had al voorzien dat ik even voor de terugrit naar België in Amsterdam ging langs de supercharger voor mijn rit naar België . Ik hoop niet dat ik enkele uren moet aanschuiven met gans mijn familie voor thuis te geraken , pff

waar parkeer je de auto? Als je comfort parking gebruikt (goedkoper dan Schiphol) dan heb je bij terug komst een geladen wagen! Eventueel kan je vip kiezen wordt je opgehaald met je eigen auto bij terugkomst kan je gelijk vol door naar huis.
 
Het gaat toch niet om niet willen delen? Een SuC moet je gewoon zo kort mogelijk willen bezoeken, zeker als er niets te doen is. Ja, kop koffie halen binnen in SeC Amsterdam, leuk als je een uur moet wachten. We worden blij gemaakt met een SuC in Amsterdam maar het is gewoon een taxi hangout geworden. Dan heb ik nog liever dat ze hem alleen voor taxi's beschikbaar maken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kan je je er ook niet op verheugen.
 
Ik zal het wel niet begrijpen maar als je echt leeg bent en door moet .....vraag je toch gewoon netjes of je even voor mag of je wacht 15 minuten?
Wordt er een beetje eng van als we de mensheid opdelen in Amsterdamse taxichauffeurs en Teslarijders.

+1

Het is niet relevant of het om taxi's gaat of niet. Er is veel vraag naar SuC's in Amsterdam dus moet er een oplossing komen. Extra SuC's of (zolang deze er nog niet zijn) misschien een strenger laadprotocol (max 30 minuten bijv). Verder zou het fijn zijn (ook voor andere drukke SuC's) als je de bezetting kunt zien, zodat je weet wat je kunt verwachten als je bij een SuC wil gaan laden.
 
Tesla moet naar mijn mening gewoon een standpunt innemen. Als je in eerste instantie 15 tot 30 minuten moet wachten voordat je aan de beurt bent en dan ook nog eens op de helft van vermogen mag laden dan schiet het allemaal ook niet op.

Verbieden is ook weer zo iets.. Het handigste is een extra SuC (of drie) in de randstad en wellicht 1 taxi-only SuC? Tesla kennende zal dat standpunt overigens wel een aantal maand in beslag nemen...
 
De bal ligt inderdaad bij Tesla. En Tesla kennende blijft die daar wel even liggen.

Persoonlijk vind ik echt dat (dezelfde) taxi chauffeurs die elke dag langskomen om te laden en daarna hun vrachtjes rondbrengen op heel andere manier gebruiken maken van een SuC dan mensen die op doorreis zijn. Twee totaal verschillende scenario's. En het lijkt me toch ook dat met name voor de 2e categorie de SuC's bedoeld zijn. Tesla had gewoon beter na moeten denken toen ze al die tesla's inclusief supercharger optie verkochten. Immers, iedereen kon nagaan dat die taxi's de supercharger optie niet zouden gebruiken voor verre roadtrips maar als een handige manier om de variabele bedrijfskosten te minimaliseren. En ze nu de deur vind ik ook niet fair. Dus hup: kleur bekennen en oplossen.
 
Dames en heren,

begrijp ik het nou goed dat men hier onderscheid maakt tussen een leaserijder en een taxi? Dit is niet de bedoeling. Ten eerste zie je daar taxi's laden omdat de actieradius te beperkt is om een dienst uit te rijden. Het gaat de chauffeurs niet om gratis stroom. Het gaat ze om de omzet die ze mislopen. Chauffeurs hebben dit al aangekaart bij tesla en zolang tesla niet met een oplossing komt zul je daar dagelijks taxi's zien laden. En als ik daar aan het laden ben zal ik zeker geen plaats maken voor een particulier. Ik zie daar geen reden voor. We zijn allebei klant van tesla dus particulier of zakelijk, netjes op je beurt wachten.
 
Dames en heren,

begrijp ik het nou goed dat men hier onderscheid maakt tussen een leaserijder en een taxi? Dit is niet de bedoeling. Ten eerste zie je daar taxi's laden omdat de actieradius te beperkt is om een dienst uit te rijden. Het gaat de chauffeurs niet om gratis stroom. Het gaat ze om de omzet die ze mislopen. Chauffeurs hebben dit al aangekaart bij tesla en zolang tesla niet met een oplossing komt zul je daar dagelijks taxi's zien laden. En als ik daar aan het laden ben zal ik zeker geen plaats maken voor een particulier. Ik zie daar geen reden voor. We zijn allebei klant van tesla dus particulier of zakelijk, netjes op je beurt wachten.

+1
Goed om het verhaal ook van de andere kant te horen hier!