Johan4444
Member
Het is gewoon ook goed voor ons allemaal om te weten of er wachttijden ontstaan bij drukt toch?!Zwarte zaterdag is voor mensen die niet kunnen plannen..
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is gewoon ook goed voor ons allemaal om te weten of er wachttijden ontstaan bij drukt toch?!Zwarte zaterdag is voor mensen die niet kunnen plannen..
Ik denk dat je niet anders kan? Je kan toch niet je supercharger plekken van tevoren reserveren?Ik zou het er niet op gokken
Ik denk dat je niet anders kan? Je kan toch niet je supercharger plekken van tevoren reserveren?
Nu, in Duitsland heb ik bij verschillende superchargers ook 4 of meer laadpalen van de concurrentie gezien, met vermogens van 135kW.
Ik ben afgelopen maandag overdag naar Zuid Duitsland gereden. Alleen de eerste was druk, 3 Tesla's op een 8 Charger punt. De ervaring is dat elke autobahnhhof en autohof minimaal een 50kw lader heeft, maar vaak een aantal 100kw+ laders die met Maingau pas werken. Verder geen andere auto's aan deze laders gezien. Allemaal werken ze goed tot nu toe. Meerdere keren op ongeveer 190kw geladen bij ionity. Vaak staan daar ook nog andere laders naast. Misschien heb ik geluk gehad. Autopilot werkt trouwens best goed op bergweggetjes, maar is leuker om op cruisecontrol te doen, die zorgt dan dat de snelheid er een beetje uit wordt gehaald bij de scherpe bochten. Hopelijk is het vrijdag als ik terug rij weer zo mooi rustig.Inderdaad, er is meer en meer keuze aan laadpalen maar is natuurlijk minder aangenaam mbt het plannen en het gemak van de SuC.
Snel off topic: Ik merk dat in België de M3 op meer en meer lijsten van bedrijfswagens komt de staan. Ik denk dat we misschien toch wel eens een kleine invasie gaan zien de komende maanden in België. Hopelijk timmert Musk snel wat extra super chargers in elkaar.
Ik denk dat je niet anders kan? Je kan toch niet je supercharger plekken van tevoren reserveren?
Nu, in Duitsland heb ik bij verschillende superchargers ook 4 of meer laadpalen van de concurrentie gezien, met vermogens van 135kW.
Afgelopen weken veel in Frankrijk bij SuC's gestaan. Voor M3 rijders is het zeker verbeterd. Toen ik heen ging waren er op heel veel locaties maar 2 stalls beschikbaar. De laatste weken is er heel veel omgebouwd. Zeker op de drukke routes. Ik ben op de bekendere punten langs de drukke routes nergens meer MS/X only stalls tegen gekomen. De gouden tip voor de M3 rijder zou wel eens kunnen zijn dat je bij drukte de SuC's links laat liggen en Ionity gaat gebruiken. Bij de verschillende Ionity laadbeurten ben ik niemand tegen gekomen.
Vanuit Utrecht naar Narbonne:
- Froyennes Nord
- Chartres Bois Paris
- Boismandé Ouest
- Montbartier
Daarbij ben ik op de terugreis vanuit Lyon verschillende voltooide/bijna voltooide Ionity laders tegen gekomen:
- Aire de Darvault (Visueel voltooid)
- Taponas (laders waren gebracht en stonden ingepakt klaar)
- Montelimar Est (Visueel voltooid)
Het kan dus best zijn dat Ionity nog snel wat punten op de drukke wegen gaat openen daar. Daarbij zijn veel Ionity locaties in Frankrijk nu voorzien van 4 laders en zijn bijna alle locaties al constructief voorbereid op 8 laders. Op IonityTracker kan je de live gang goed volgen.
Maak je geen zorgen hoor, vorige week vrijdag totaal geen drukte bij het ladenIk mag volgende week naar Zuid Frankrijk rijden en wil natuurlijk proberen zo min mogelijk in de wacht te moeten voor een paal. Die Ionity laadstations klinken dus wel aantrekkelijk als uitwijk locaties. Ik kan alleen zo snel niet vinden of je daar ook terecht kunt met andere laadpassen dan die van Ionity zelf. Werken die palen ook met bijvoorbeeld Plugsurfing of NewMotion?
supercharger Lille is maar beperkt open. staat ook bij de info op het scherm. even rekening mee houden als richting Frankrijk gaat.
Valenciennes en Charleville Mézières heeft zelfde beperkingen als Lille. Komt vanwege de beperkingen en de sluiting van bepaalde hotel recepties. Is er geen receptie aanwezig dan sluit het hek en zonder toegangscode kom je er dan niet in. Ik heb geen reden om naar Frankrijk te moeten gaan maar kennis van mij moet wekelijks naar een datacenter in Parijs en die zegt dat het bij de SuC welke geplaatst zijn bij hotels het er niet beter op is geworden. Paar weken terug was Senlis ook ineens zonder aankondiging gesloten.Of via valenciennes rijden dan kan je dat rotstuk (werken) na de kennedy tunnel ook inneens vermijden....
Niet bij alle Franse hotels. Daarbij zijn genoemde locaties soms ineens dicht en is het hek vergrendeld.
Niet bij alle Franse hotels. Daarbij zijn genoemde locaties soms ineens dicht en is het hek vergrendeld.
Valenciennes en Charleville Mézières heeft zelfde beperkingen als Lille. Komt vanwege de beperkingen en de sluiting van bepaalde hotel recepties. Is er geen receptie aanwezig dan sluit het hek en zonder toegangscode kom je er dan niet in. Ik heb geen reden om naar Frankrijk te moeten gaan maar kennis van mij moet wekelijks naar een datacenter in Parijs en die zegt dat het bij de SuC welke geplaatst zijn bij hotels het er niet beter op is geworden. Paar weken terug was Senlis ook ineens zonder aankondiging gesloten.