Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Helemaal met je eens. We maken ons nu op voorhand druk om weinig. Laten we niet vergeten, dat we bij de Suc's nog altijd voor niets laden. Lijkt me dat als er structureel mensen moeten wachten, Tesla zeker met een oplossing komt..

Een week geleden was er helemaal geen SuC, dus volgens mij maken we ons idd druk om niks. Tesla kennende als het te druk wordt zal er zeker wat aan gedaan worden. Dat betekent namelijk dat we steeds met z'n allen steeds harder bezig zijn om de doelstelling van Elon te behalen, De-ICING. En dat betekent dat Tesla en het idee achter SuC zeer succesvol is, een beter verkoop argument is er dan toch niet? Zelfs taxies rijden er met Tesla's / Elektrisch laten we idd het positieve ervan zien.
 
Ik begrijp de ophef over de SuC in Amsterdam ook niet helemaal. Het is toch niet meer dan logisch dat je bij je European HQ een batterij SuC's neer zet. Zelf als ze niet gebruikt zouden worden. Worden ze veel gebruikt dan is het alleen maar een bewijs van je gelijk, dat er een behoefte is. Ik vind de locatie en uitstraling prachtig, zoals je aan komt rijden, vooral s 'avonds, ben er alleen met de opening geweest. En voor een buitenlander op doorreis is het toch ook een bonus dat er weer één bijgekomen is? Ik kan niet wachten totdat er andere merken zich gaan aansluiten bij het SuC-programma en ja dan wordt het nog veel drukker maar komen er ook veel meer bij zodat je echt niet meer hoeft na te denken heb ik wel genoeg of waar kan ik laden.
Zou me ook niet verbazen als Amsterdam tzt dezelfde parkeer/laat/haal-breng service gaat aanbieden als in Londen voor Schiphol. En dan is het ideaal dat die taxi's er toch al regelmatig staan te laden voor hun volgende ritje waarvoor ze toch weer naar Schiphol moeten. Wij blij, taxichauffeur blij, Tesla blij.:biggrin:
 
Ok, nog een keer.... een MEDEWERKER van Tesla vertelde mij dat er afspraken gemaakt zijn over het gebruik van de SuC door TAXI'S in Amsterdam. Zij hebben hun eigen SuC maar de stroom betalen ze zelf. Het is niet de bedoeling dat TAXIS bij de SuC Amsterdam komen laden, net als het niet de bedoeling is dat andere Tesla rijders welke niet op doorreis zijn, of op een trip continue bij de SuC komen laden. Met deze informatie ben ik zelf de logica hiervan gaan inzien, maar ook ik heb zo mijn twijfels.
1. In Londen hebben ze juist de SuC aangezien in Londen bijna niemand een mogelijkheid heeft om te laden ivm het wonen in flats, etc. Lijkt mij voor Amsterdam ook wel in veel gevallen op te kunnen gaan.
2. Mij is altijd verteld dat je onbeperkt gratis kan laden aan de SuC. Dat ik niet echt omrij om bij de SUC te laden, en altijd tracht op de zaak of op locatie bij te laden is mijn eigen keus, en heeft alleen maar te maken ermee dat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen bij en SuC en ook nog hier voor om te rijden.
3. Het feit dat wij in Nederland een goede laadinfra hebben liggen, zou niet een reden moeten zijn om minder SuC dan maar aan te leggen. Nu lijkt het dat ze zeggen " alleen voor road trip" omdat Tesla rijders uit het buitenland op doorreis nou eenmaal ook voldoende SuC's in NL verwachten. Dus ja, dan moet je als Tesla er een paar bij maken. Wij zijn in Europa meen ik het 2de land na Noorwegen qua verkoop, maar staan onderaan de lijst met België qua SuC en stalls. Noorwegen heeft inmiddels 21! SuC met veelal 8+ stalls. Ja, Noorwegen is groot, maar dan verwacht je 2-4 stalls per locatie ivm de grote afstanden, ze hebben er daar zelfs 12 sommige. Waarom dan in Nederland ook niet evenredig met het aantal Tesla's?

Dus, resumerend. Met de informatie welke ik van een Tesla medewerker heb gekregen, redeneer ik dat het dus ongewenst is als er veel taxi's komen laden waardoor anderen langzaam laden en hun trip onnodig vertraging op loopt. Dus het doet er niet echt toe wat ik nu vind. Dus of Telsa zorgt ervoor dat de Taxi's niet meer komen laden in Amsterdam op de SuC, of ze breiden de stalls uit of openen op een andere locatie nog een SuC in de buurt.
 
Ok, nog een keer.... een MEDEWERKER van Tesla vertelde mij dat er afspraken gemaakt zijn over het gebruik van de SuC door TAXI'S in Amsterdam. Zij hebben hun eigen SuC maar de stroom betalen ze zelf. Het is niet de bedoeling dat TAXIS bij de SuC Amsterdam komen laden, net als het niet de bedoeling is dat andere Tesla rijders welke niet op doorreis zijn, of op een trip continue bij de SuC komen laden. Met deze informatie ben ik zelf de logica hiervan gaan inzien, maar ook ik heb zo mijn twijfels.1. In Londen hebben ze juist de SuC aangezien in Londen bijna niemand een mogelijkheid heeft om te laden ivm het wonen in flats, etc. Lijkt mij voor Amsterdam ook wel in veel gevallen op te kunnen gaan.2. Mij is altijd verteld dat je onbeperkt gratis kan laden aan de SuC. Dat ik niet echt omrij om bij de SUC te laden, en altijd tracht op de zaak of op locatie bij te laden is mijn eigen keus, en heeft alleen maar te maken ermee dat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen bij en SuC en ook nog hier voor om te rijden.3. Het feit dat wij in Nederland een goede laadinfra hebben liggen, zou niet een reden moeten zijn om minder SuC dan maar aan te leggen. Nu lijkt het dat ze zeggen " alleen voor road trip" omdat Tesla rijders uit het buitenland op doorreis nou eenmaal ook voldoende SuC's in NL verwachten. Dus ja, dan moet je als Tesla er een paar bij maken. Wij zijn in Europa meen ik het 2de land na Noorwegen qua verkoop, maar staan onderaan de lijst met België qua SuC en stalls. Noorwegen heeft inmiddels 21! SuC met veelal 8+ stalls. Ja, Noorwegen is groot, maar dan verwacht je 2-4 stalls per locatie ivm de grote afstanden, ze hebben er daar zelfs 12 sommige. Waarom dan in Nederland ook niet evenredig met het aantal Tesla's?Dus, resumerend. Met de informatie welke ik van een Tesla medewerker heb gekregen, redeneer ik dat het dus ongewenst is als er veel taxi's komen laden waardoor anderen langzaam laden en hun trip onnodig vertraging op loopt. Dus het doet er niet echt toe wat ik nu vind. Dus of Telsa zorgt ervoor dat de Taxi's niet meer komen laden in Amsterdam op de SuC, of ze breiden de stalls uit of openen op een andere locatie nog een SuC in de buurt.
Helemaal mee eens !! Niet aleen in London wonen eigenaars van Tesla in flats..
 
Ik moet zeggen dat ik het wel een fijn idee vind dat er op mijn route van werk -> huis een SuC is. Ik hoef er bijna niet voor om te rijden. Aan de andere kant, ik moet daarna nog een half uur rijden om thuis te komen. Daar kan ik ook laden. Dus wil ik nog een half uur langer 'onderweg' zijn om gratis stroom te laden? Ik denk dat ik het een of twee keer doe, maar dat is het dan ook wel.
 
Ditto.

Maar helaas is het ook wel een soort-van gezellig daar. De koffie is meer dan prima. Je hoort ook nog eens wat en komt er lotgenoten tegen.

Toevallig huur ik vlakbij de SuC een opslagruimte (zonder electra) voor een andere auto, winterbanden en dat soort junk. Allemaal redenen om toch af en toe een bakkie te doen op deze soort-van hangplek voor lotgenoten.
 
Sprak bijzonder vriendelijke zelfstandige taxichauffeur (1 out of 3). Hij zegt wel voor de SuC betaald te hebben. Hun belang is inderdaad even 15 min. bijladen als je in de buurt bent (zie pvh). Hij ging er ook met 2/3 vol weer vandoor. Er is dus veel doorstroming (sec). Voldoende SuCs met voldoende power voor iedereen in combinatie met die 22 kW-ers lost alles op.

Die bijzonder vriendelijke zelfstandige taxichauffeur heeft dus gewoon betaald voor de SuC. Hij kan/mag dus ook gewoon laden bij een SuC.

Dat er een capaciteitstekort zou/zal gaan ontstaan heeft op zich niets te maken met die Tesla taxi's. En er komt dan gewoon meer capaciteit bij (stalls/stations). Maar ja, dat gaat dan wel weer even duren, en dat zou dus zelfs best wel eens pas in 2016 gerealiseerd kunnen gaan worden.
 
Die bijzonder vriendelijke zelfstandige taxichauffeur heeft dus gewoon betaald voor de SuC. Hij kan/mag dus ook gewoon laden bij een SuC.

Dat er een capaciteitstekort zou/zal gaan ontstaan heeft op zich niets te maken met die Tesla taxi's. En er komt dan gewoon meer capaciteit bij (stalls/stations). Maar ja, dat gaat dan wel weer even duren, en dat zou dus zelfs best wel eens pas in 2016 gerealiseerd kunnen gaan worden.

Zucht...
"een MEDEWERKER van Tesla vertelde mij dat er afspraken gemaakt zijn over het gebruik van de SuC door TAXI'S in Amsterdam. Zij hebben hun eigen SuC maar de stroom betalen ze zelf. Het is niet de bedoeling dat TAXIS bij de SuC Amsterdam komen laden, net als het niet de bedoeling is dat andere Tesla rijders welke niet op doorreis zijn, of op een trip continue bij de SuC komen laden."

Het gaat er niet of of iemand betaald er voor heeft, het gaat erom dat Tesla aangeeft dat het NIET bedoeld is om te laden als je niet op een road trip bent of op doorreis of lange heen/terug..... Dus dat KAN dus ook een taxi zijn, maar kan ook gewoon iemand uit Amsterdam zijn die continue er komt laden...
 
Relax Paul. Sinds wanneer zijn de Tesla medewerkers goed geïnformeerd en zitten ze op één lijn. Tesla en communicatie is nog niet de beste combinatie....

Ja, da bedoel ik. Zou mooi zijn om een officiële reactie te krijgen.. Die zucht ging er meer om dat het er niet toe doet of de info vanuit Tesla goed is of niet, en ook niet of ze betaald hebben voor het laden of niet.... de vraagstelling is als het zo is, wat dan... Van mij mogen ze prima daar komen laden hoor.... Hoop alleen wel dat ze rekening houden met de drukte van "gewone" gebruikers.
 
Ja, da bedoel ik. Zou mooi zijn om een officiële reactie te krijgen.. Die zucht ging er meer om dat het er niet toe doet of de info vanuit Tesla goed is of niet, en ook niet of ze betaald hebben voor het laden of niet.... de vraagstelling is als het zo is, wat dan... Van mij mogen ze prima daar komen laden hoor.... Hoop alleen wel dat ze rekening houden met de drukte van "gewone" gebruikers.

Het komt allemaal vanzelf goed Paul.

Als de getallen omhoog gaan, zullen er ook andere mogelijkheden gaan ontstaan.

En ja, jij hebt ook wel gelijk, dat die taxi-chauffeurs er een beetje rekening mee zouden moeten houden met de drukte van "gewone" gebruikers. Dat zou wel een vriendelijke geste zijn.
 
Bedoeling, bedoeling. Wat heb ik daar aan als ik levenslang onbeperkt superchargen vooruit heb betaald, kom op zeg. Neemt niet weg dat ik meteen plaats zou maken voor iemand die op doorreis is en nodig moet laden. Als we gewoon normaal rekening houden met elkaar is er niets aan de hand.

Ik werk vlakbij en ben behoorlijk leeg, ik ga vanmiddag eens langs.
 
Het komt allemaal vanzelf goed Paul.

Als de getallen omhoog gaan, zullen er ook andere mogelijkheden gaan ontstaan.

En ja, jij hebt ook wel gelijk, dat die taxi-chauffeurs er een beetje rekening mee zouden moeten houden met de drukte van "gewone" gebruikers. Dat zou wel een vriendelijke geste zijn.

Ik ga ervan uit dat zij dat ook gewoon doen, net als wij. In ieder geval zijn zij weer snel, naar ik begrijp in een kwartiertje of zo, weer weg.

Van mij mogen ze daar komen. Morgen op weg terug uit Lelystad ga ik ook weer even langs.

Laten we dit gewoon afwachten en ons verheugen op de volgende SuC :)
 
laten we wel wezen... ook Oosterhout staat echt niet in de top 10 omdat er zoveel mensen op een trip langskomen.. ik zie op het forum regelmatig een opmerking langskomen die er op duidt dat "een local" even langswipt... is ook logisch, het is net als Amsterdam een locatie midden in een dichtbewoond gebied.. niet in the middle of nowhere op een doorgaande route (kijk dan eens naar Dorno in Italië... ).. Van mij mag het, maar ik vraag mij wel eens af of het niet typisch Nederlands is .. Veel mensen gaan ook km's de grens over om een paar euro op benzine te besparen.. -;)
 
laten we wel wezen... ook Oosterhout staat echt niet in de top 10 omdat er zoveel mensen op een trip langskomen.. ik zie op het forum regelmatig een opmerking langskomen die er op duidt dat "een local" even langswipt... is ook logisch, het is net als Amsterdam een locatie midden in een dichtbewoond gebied.. niet in the middle of nowhere op een doorgaande route (kijk dan eens naar Dorno in Italië... ).. Van mij mag het, maar ik vraag mij wel eens af of het niet typisch Nederlands is .. Veel mensen gaan ook km's de grens over om een paar euro op benzine te besparen.. -;)

Ik volg het Duitse forum en daar is men ook zeer verheugd als er een SuC dicht in de buurt wordt gebouwd.
 
Ik ben juist wel blij dat ik vrij veel SuC's op belangrijke routes een stuk verderop heb zitten. Als ik eenmaal in de buurt van huis ben red ik het wel, dat is het probleem niet. Het probleem is juist als je 200 km verderop zit. En dan is het fijn als er ergens een SuC in het midden zit en niet eentje in een straal van 10 km van mijn woning.

Daarom vind ik Zevenaar voor mij wel handig, want heel veel routes richting het zuiden gaan voor mij over de N18 en dus kom ik dicht bij Zevenaar uit. En Zwolle is ook superhandig, omdat die juist op een praktisch punt zit voor al mijn ritten naar het noorden. Toen was het westen nog een probleem (ik heb familie in Zaandam), maar dat is nu dus opgelost met de SuC Amsterdam :)

Hopelijk bouwen ze nog snel even een SuC in Bremen voor Augustus, want dan moet ik die kant op en dat is toch nog net wat lastig bereikbaar. Maar als ik er zo over nadenk ben ik aardig content met de plekken van de SuC's momenteel voor mijn ritten naar alles wat 100+ km verderop ligt.