You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zodirect gaat lopen als de model 3 komt. Ervan uitgaande dat de batterij rond de 50kWh zal gaan komen, hoe snel zal een model 3 batterij wel niet gaan taperen tot onder 22kWh laadsnelheid?
Model 3 zal zuiniger zijn is de verwachting, dus je hoeft minder lang te laden voor de zelfde afstand.Ik ben wel benieuwd hoe dat zodirect gaat lopen als de model 3 komt. Ervan uitgaande dat de batterij rond de 50kWh zal gaan komen, hoe snel zal een model 3 batterij wel niet gaan taperen tot onder 22kWh laadsnelheid?
Wellicht een idee om model 3 incl supercharging te beperken tot doorreis (bijv. minimaal 80 km van woonplaats) en daarnaast wel volledig mee laten doen met destination charging (22kw gratis Tesla aanluitingen) op die manier voorkom je opstoppingen door "trage" kleinere batterijen... Zou, indien er toch een afspraak tussen Tesla en Taxi's is waarbij SuC wegvalt vanwege een korting...... ook voor Taxi's kunnen werken.
Zelfde techniek kun je dan ook gebruiken om SuC gebruikers die na laden nog lang blijven staan een x aantal uren gebruik SuCs (naar waarschuwing) te ontzeggen....
Agree. Snel voor elkaar openstellen. Geeft ons allemaal (dus ook andere merkrijders zoals Renault) een mooi netwerk van laadpunten.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zodirect gaat lopen als de model 3 komt. Ervan uitgaande dat de batterij rond de 50kWh zal gaan komen, hoe snel zal een model 3 batterij wel niet gaan taperen tot onder 22kWh laadsnelheid?
Wellicht een idee om model 3 incl supercharging te beperken tot doorreis (bijv. minimaal 80 km van woonplaats) en daarnaast wel volledig mee laten doen met destination charging (22kw gratis Tesla aanluitingen) op die manier voorkom je opstoppingen door "trage" kleinere batterijen... Zou, indien er toch een afspraak tussen Tesla en Taxi's is waarbij SuC wegvalt vanwege een korting...... ook voor Taxi's kunnen werken.
Zelfde techniek kun je dan ook gebruiken om SuC gebruikers die na laden nog lang blijven staan een x aantal uren gebruik SuCs (naar waarschuwing) te ontzeggen....
Staan inmiddels al weer 4 taxi's dus ik denk niet dat er nieuwe afspraken zijn hieromtrent. Volgens mij staan ze trouwens ook miet langer dan een kleine 20 minuten per keer. De doorstroming is dus geen probleem!
Maar dat is ook logisch.. als taxichauffeur doe je twee dingen: rijden en wachten op een rit. Waarom zou je dat als privé-rijder niet doen bij een SuC net naast de A2 ? Prachtige locatie. ik begrijp dat wel en vind dat ze ook groot gelijk hebben (gegeven dat ze daarvoor deal met Tesl hebben).
ik zie ineens een nieuw win-win mogelijkheid:
Afspraak in Amsterdam? je gaat bij Tesla snelladen. Een aanwezige Tesla taxi brengt je naar de binnenstad voor een vast bedrag. een ander koppelt je Tesla los als ie vol genoeg zit. Vervolgens wordt je opgehaald door een andere taxi die zelf kan bijladen. Wegwezen. Iedereen blij, en de kosten vallen reuze mee t.o.v. de parkeertarieven. Een Uber-achtige app regelt het allemaal. Verliezer is de gemeente met minder inkomsten, maar zelfs die ziet liever minder parkeerdruk in de stad. win-win-win!
en dan vanaf versie 8.1: zodra de accu geladen is ontkoppelt de auto zich van de SuC v2 en zoekt een parkeerplek op het terrein. alleen voor de autopilot versie dan -
Gezien deze opmerkelijke afname van het aantal ladende taxi's, vermoed ik nieuwe 'afspraken' met hen.
Die waren al aangekondigd voor gisteren, toen was er een briefing aan de bewakers. (Ik ken de inhoud niet.)
Is wel heel toevallig anders.
Dat is natuurlijk de sleutel achter dit idee:
60 min laden = ca 65 kWh à € 0,24 ~ € 15,00 per uur
30 min laden = ca 50 kWh à € 0,24 ~ € 24,00 per uur
15 min laden = ca 35 kWh à € 0,24 ~ € 33,60 per uur
Dit is - nog zonder de te verrekenen BTW - natuurlijk geen vetpot, maar als je toch even niets te doen hebt of toch koffie moet tanken of lozen...
Nogmaals, ik ken de afspraken van Tesla met de Taxi's niet, maar laten we er even vanuit gaan dat ze gewoon betaald hebben voor de SuC.
Dan zijn ze nét zo welkom bij de SuC als elke andere Tesla rijder.
Tesla wil het model van free-for-life SuperChargers voor iedereen, dan moeten ze zich daar ook aan houden:
- Amsterdam uitbreiden
- 2e SuC in regio Amsterdam
- Meer SuC's door het land
Geen van de bovenstaande voorstellen sluit elkaar uit overigens.
Dit is gewoon de generale repetitie alvorens de 'flood gates' van Model 3 open gaan.
Is dat niet nodeloos complex en gewoon klantje pesten? Terug komen op een model wat je verzonnen hebt en dan niet werkbaar is.
Als ik thuis sta met een SoC van <20% en wil ineens weg en heb een SuC om de hoek. Dan mag ik daar niet laden omdat het te dicht bij huis is?
Dat je een SuC niet uren bezet met houden is wat anders, maar ineens beperkingen gaan opleggen aan het gebruik neemt een groot voordeel weg.
We moeten mensen motivieren elektrisch te gaan rijden, daar hoort vrijheid bij. Geen beperkingen opwerpen lijkt me zo.
Om overigens nog even de eenhedenpolitieagent uit te hangen:
- Een batterij druk je uit in kWh
- Het laden druk je uit in kW
Het ezelsbruggetje is toch eenvoudig. Je hoeft maar één ding te onthouden: batterijen zijn in kiloWattuur = kWh.Eens zullen we t allemaal goed doen ..