Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Amsterdam heeft sinds 03-12-2015 10 superchargers operationeel.
Bordjes met max 40 minuten moeten nog geplaatst worden.
DSC_1992.JPG
 
Ik moet vrijdagmiddag langs de SuC Eindhoven, en nu lees ik hier links en rechts wat wisselende berichten over de bereikbaarheid. Kilometers omrijden of 200 meter van de snelweg, kennelijk afhankelijk vanaf welke snelweg je komt? Wat is de tip? Voor de verandering de navigatie volgen? Ik kom uit noordelijke richting via de A2.
 
Ik moet vrijdagmiddag langs de SuC Eindhoven, en nu lees ik hier links en rechts wat wisselende berichten over de bereikbaarheid. Kilometers omrijden of 200 meter van de snelweg, kennelijk afhankelijk vanaf welke snelweg je komt? Wat is de tip? Voor de verandering de navigatie volgen? Ik kom uit noordelijke richting via de A2.

Zorg dat je op de N2 terechtkomt (navigatie zou dit moeten snappen).... dat is de "ventweg" van de snelweg... eigenlijk net zo snelweg als de doorgaande snelweg, maar dan met een max snelheid van 80 km / uur.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Randweg_Eindhoven

Qua snelheid dus zoals de ring Rotterdam:wink:. Je hoeft dus niet "binnendoor" oid maar gewoon parallel aan de A2 blijven rijden.

0101.jpg


Afritten zoals 32, 32a, 33 maar ook de rotonde knooppunt leenderheide zijn alleen vanaf de N2 te bereiken.

Dus, komende vanuit het noorden / westen: Ter hoogte van Best de N2 opzoeken, want anders kun je alleen nog richting Antwerpen (en dan bij Eersel omkeren), richting Venlo (en dan bij Heeze omkeren) of richting Maastricht (en dan bij Leende omkeren)....
 
Last edited:
Ik moet vrijdagmiddag langs de SuC Eindhoven, en nu lees ik hier links en rechts wat wisselende berichten over de bereikbaarheid. Kilometers omrijden of 200 meter van de snelweg, kennelijk afhankelijk vanaf welke snelweg je komt? Wat is de tip? Voor de verandering de navigatie volgen? Ik kom uit noordelijke richting via de A2.

ik begeef mij hier als Belg op glad ijs, maar vergeet die 200m. 'Hemelsbreed' op 200 m van de snelweg, maar je mag de doorgaande ringweg NIET volgen, want daar kom je niet af.
Deze verbindt enkel de snelwegen rond Eindhoven.

Je moet de N2 volgen - de NAV doet het hier wel goed !
 
Bedankt jongens, duidelijk.
Rare jongens, die Eindhovenaren.
Nee, helemaal niet. Uit vergelijkingen tussen aanpak files tussen Antwerpen en Eindhoven is meen ik gebleken dat Antwerpen meer heeft uitgegeven en langer in de wegwerkzaamheden heeft gezeten en uiteindelijk nauwelijks files heeft verminderd. Bij Eindhoven kan het doorgaande verkeer nu toch echt probleemloos doorrijden in het algemeen (ik hoop maar dat dat nog steeds het geval is want ik kom daar echt niet vaak).
 
ik ben absoluut wel voorstander van het systeem om doorgaand verkeer van lokaal verkeer te scheiden.
het zorgt echt wel voor een vlottere doorstroming.

de files op de ring rond Antwerpen zijn nooit korter geweest dan tijdens de renovatie : lokaal verkeer moest via de Singel, enkel doorgaand verkeer (van snelweg naar snelweg) kon nog op de ring.

maar de SuC in Eindhoven ligt daardoor wel ver van de snelweg.
 
Misschien makkelijker om naar de SuC Eindhoven te rijden is vanuit Den Bosch (A2) of vanuit Tilburg (A58) Eindhoven Airport aan te houden, die zit aan de N2.


Je ziet dan op een gegeven moment de van der Valk "Toekan" aan de andere kant van de A2.
 
Lijkt me inderdaad nuttig om op dit forum afslag voor afslag uit te leggen hoe je bij een willekeurige Supercharger komt. Of doet het navigatiesysteem dit al?

Brabantse wegen zijn lang.

Vanaf de a50: houd de N2 aan
Vanaf de a2 : houd de N2 aan
Vanaf de a58: houd de N2 aan
Vanaf de a67: houd de N2 aan

:biggrin:

En de navigatie doet dit ook zo, dus dit zou goed moeten komen.

Gewoon even extra kijken bij de afslagen, en voorkomen dat je de A2 pakt...

Door bijv Eindhoven Airport / Veldhoven / Waalre etc. te zoeken op de borden zou je nog makkelijker de N2 moeten kunnen vinden.
 
Omdat nogal wat mensen per ongeluk de A2 opgaan Bobby.

Mocht je de navigatie wat te laat aanzetten en omdat je niet meer van de A2 AF KUNT en dus om rijdt is de aanwijzing naar de N2 of luchthaven handig.

Je hebt er pas op de A2 spijt van deze te laat of niet te hebben ingeschakeld.