Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ze checken bij aflevering wel goed of de koper helemaal nieuw is of mogelijk een tweede of derde auto komt afhalen.
Toen mij zoon en ik zijn X gingen afhalen wist de DS dat vaderlief niet helemaal nieuw was in Tesla land.
De uitleg werd - met wederzijds goedvinden - beperkt tot enkele minuten.
En heb je iets geleerd in die enkele minuten?
Of werd de DS bijgeschoold ? ;)
 
En heb je iets geleerd in die enkele minuten?
Of werd de DS bijgeschoold ? ;)
Deze DS, een ronduit aardig meisje, wist heel goed waar het over gaat. Dat was bij de levering van mijn eerste S op 23-11-2013 wel anders. Die jongeman was op het moment van levering 3 dagen bij Tesla in dienst. Niet zo gek dat ik, gezien mijn bestelling in april 2011, die knaap nog wat kon leren. Toen was ik binnen 10 minuten met de Model S onderweg naar huis :)
 
Veeeeel meer! Tesla mocht willen dat ze delivery specialisten in dienst hadden met zo'n schat aan kennis :cool:

-“Goeie morgen, grijs weer vandaag hé”.
-“Peeuut, off-topic”.

-“Kan je me zeggen hoe snel ik thuis kan laden?”.
-“Peeuut, gebruik eerst de zoekfunctie voor je een vraag stelt”.

;);):)
 
Niet echt puur Nederland maar goed, in zowel Nederland als Duitsland kan je via je scherm zien hoeveel stalls een suc heeft en hoeveel bezet het valt mij op dat dit voor Frankrijk, Spanje , Italië etc niet het geval is iemand enig idee waarom?

Het werkt alleen voor die SuC's die je op je huidige batterijlading kunt bereiken. En daar valt Spanje kennelijk weer net buiten.
 
  • Funny
Reactions: herb_k
Er zit zeker een rem in ja. Toch blijft laadvoorziening een probleem blijven als er onevenredig meer Tesla’s worden verkocht dan laadvoorzieningen beschikbaar zijn. De schuld geven aan 1 taxi terwijl er 9 andere eigenaren bij een Supercharger staan met beide hetzelfde doel is onterecht.

Het gaat ook om het aantal kilometers en het rij/laad patroon natuurlijk.
Ik heb in drie jaar tijd 80.000 kilometer gereden, en daarvan 95% thuis en op het werk opgeladen.
Een taxi doet in diezelfde drie jaar 250.000 kilometer, en omdat tijd=geld maken ze graag zoveel mogelijk gebruik van de Superchargers.
Taxi's dragen dus veel meer bij aan het probleem van overbezetting van Sucs.
 
  • Helpful
Reactions: S75martin
Ik vind het hele taxi probleem een beetje dubbel eerlijk gezegd. Ik ben zelf ook wel eens in Amsterdam aangekomen en dat het vol staat (+ een wachtrij). Maar aan de andere kant wil ik eigenlijk juist dat taxi's elektrisch gaan rijden. En daarvoor is een goede en snelle laadvoorziening gewoon belangrijk. Taxi's zorgen voor fors wat uitstoot in de binnensteden. Niet alleen door het rijden, maar ook door het stationair laten draaien van de motor tijdens het wachten (anders heb je geen airco of verwarming, bij die ouderwetse brandstof krengen). Dat mag wat mij betreft echt verleden tijd zijn...
 
Taxi's zorgen voor fors wat uitstoot in de binnensteden. Niet alleen door het rijden, maar ook door het stationair laten draaien van de motor tijdens het wachten (anders heb je geen airco of verwarming, bij die ouderwetse brandstof krengen)
Helemaal mee eens! Ik heb een appartement vlak bij het Leidseplein, Daar staan een bak diesels uren stationair te draaien, en dat steekt me enorm! Nu ben ik niet iemand die graag alles gereguleerd ziet, maar dit is voor zo veel mensen een gezondheid risico dat ik graag die auto's elektrisch zie worden dat ik begrip voor zou hebben als de locale overheid hier iets aan gaat doen. Of dat nou Tesla's zijn of andere elektrische auto's maakt mij niet uit. Hogere dichtheid van elektrische auto's zal toch ook vanzelf vragen om nog meer (snel)laad infrastructuur. Ik kijk de de chauffeurs er niet op aan als ze bij de SuC staan....