Rqcg
Member
Er is pas sprake van een overbezetting als er een gebrek is aan ‘normale’ bezetting. Bij een tankstation klaagt er niemand als er een taxi voor je staat. De etiketten van het elektrisch laden maken dit tot een lastige discussie waarbij iedereens situatie en mening over interpretatie van ‘regels’ verschillend is. Zowel voor gele kentekens onderling als met blauwe kentekens erbij. (Thuisladen vs onderweg.) Een snaai uitgooien naar taxi’s die hun werk moeten verrichten vind ik daardoor ook onterecht. De situatie is nu pas aangepast als je een Tesla koopt met commerciële doeleinde na 15 dec. Als je het nog niet duidelijk was: ik gebruik mijn Tesla zowel privé als voor taxi sinds begin 2017 .Het gaat ook om het aantal kilometers en het rij/laad patroon natuurlijk.
Ik heb in drie jaar tijd 80.000 kilometer gereden, en daarvan 95% thuis en op het werk opgeladen.
Een taxi doet in diezelfde drie jaar 250.000 kilometer, en omdat tijd=geld maken ze graag zoveel mogelijk gebruik van de Superchargers.
Taxi's dragen dus veel meer bij aan het probleem van overbezetting van Sucs.
Last edited: