Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je dan ook nog zuinig rijdt, dan krijg je inderdaad ook zo een hoge cijfers te zien. Dat cijfer op typical is nl. afhankelijk van je gemiddeld verbruik.

Het enige wat telt is de waarde in kW.
Ome Bjorn stelt dat typical een "onbekende" constante is door Tesla ingegeven, maar wel te berekenen...

Is dat veranderd in de tijd? Of heeft iemand nog een definitie uit een manual?

Energy & Charging: Resterende capaciteit en laadeenheden kunnen als percentage van de resterende batterij-energie worden weergegeven, of als een schatting van de afstand die u nog kunt rijden. Wanneer u Distance kiest, kunt u de kilometerstand laten weergeven op basis van: • Rated - gebaseerd op ECE R101-tests. • Typical - gebaseerd op US EPA-tests.

https://www.tesla.com/sites/default/files/model_s_owners_manual_europe_nl_nl.pdf

Versie maart jl.
 
Breukelen update. Als ik de betonnen fundamenten tel kom ik op 30 stalls.
 

Attachments

  • A8B8B33B-E2A3-43A1-BAA0-59C52703FDF4.jpeg
    A8B8B33B-E2A3-43A1-BAA0-59C52703FDF4.jpeg
    925.6 KB · Views: 50
  • 87091B63-09A3-41DE-9689-EE0B89E41DC5.jpeg
    87091B63-09A3-41DE-9689-EE0B89E41DC5.jpeg
    752.4 KB · Views: 40
  • 493A1C18-375B-4EB4-A890-0BC400AC3301.jpeg
    493A1C18-375B-4EB4-A890-0BC400AC3301.jpeg
    700.9 KB · Views: 45
Breukelen update. Als ik de betonnen fundamenten tel kom ik op 30 stalls.

Bedankt! Maar hoeveel metalen frames achterin? In jouw foto's tel ik er met moeite 12, dus dat is in ieder geval 24 stalls. De betonnen fundamenten en de metalen ACDC frames geven aan hoeveel stalls er uit eindelijk komen. De houten kratten geven aan hoeveel ACDC converters en dus stalls er nu direct geplaatst gaan worden.
 
Bedankt! Maar hoeveel metalen frames achterin? In jouw foto's tel ik er met moeite 12, dus dat is in ieder geval 24 stalls. De betonnen fundamenten en de metalen ACDC frames geven aan hoeveel stalls er uit eindelijk komen. De houten kratten geven aan hoeveel ACDC converters en dus stalls er nu direct geplaatst gaan worden.

De stalen frames liggen verspreid en en ogenschijnlijk stapeltje van vier zijn er acht omdat ze met twee in elkaar liggen.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
De vraag in de toekomst zal vooral zijn vanaf wanneer Telsa het nodig vindt om de overige te installeren, wat zou de parameter daarvoor zijn? Want ook al heb je maar de helft bezetting dat is in feite de moment om uit te breiden aangezien vanaf dan niet iedereen meer aan de max snelheid laadt.

Ik ben op zulke grote nieuwe suc plaatsen nog altijd voorstander van een of ander lichtje op de stall, groen als in volle laadsnelheid wegens geen ladende gebuur, oranje voor verlaagde snelheid wanneer de gebuur meer krijgt, en geel als de andere stall reeds minder dan de helft afneemt en aan het aftoppen is, en rood voor defect of zo. Een beetje zoals in vele parkeergarages ook zulke lampjes hangen boven elke parkeerplek en je sneller een vrije plaats vindt.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB