Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik dacht hetzelfde over mijn 75 - altijd een maximum van 97kW. Echter tijdens de 27 graden vorige week heb ik voor het eerst 100kW gezien, het duurde nog geen seconde. Heb er wel een foto van kunnen maken met veel geluk:

IMG_20180422_162314.jpg
 
Het gaat nu ook snel zat natuurlijk, maar ik had ergens gelezen dat het met het verschil van 350 Volt en 400 Volt te maken had.
Misschien dat de 70 en 85 wel 400 Volt hebben?

De 70 heeft ook 350 Volt net als de 75 en de 60. De 85, 90 en 100 hebben 400 Volt. Heeft met het aantal modules te maken waaruit batterijpakket is opgebouwd. 14 voor 350 Volt en 16. voor 400 Volt.
 
De 70 heeft ook 350 Volt net als de 75 en de 60. De 85, 90 en 100 hebben 400 Volt. Heeft met het aantal modules te maken waaruit batterijpakket is opgebouwd. 14 voor 350 Volt en 16. voor 400 Volt.

Maar laadsnelheid is A x V en kennelijk zit er nog aardig wat rek in want mijn 70D pakte gewoon wat meer A's. Mogelijk dat men de nieuwe 75 veiligheidshalve nog wat geremd heeft. Wie weet geeft men wat meer vrij, want het kan wel.
 
De km/u is het gemiddelde van de gehele sessie en niet van het moment. Het vermogen in kW is wel een momentopname.

Verder is de laadcurve bij de 85kWh accupack anders dan bij de 90 en 100kWh varianten. De 85kWh begint direct vanaf zeer laag SoC voluit te laden, de nieuwere packs gaan tot ongeveer 10% SoC langzamer en gaan dan omhoog (houden hoog laadvermogen langer vast).