Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Of kent iemand in de buurt van Schiphol een goedkoop hotel met laadmogelijkheid, aangezien ik reeds voor 6u dien te vertrekken in Antwerpen is dat ook comfortabeler en als ik daar kan volladen en zo bij de terugreis direct naar huis kan is dat twee comfortabele vliegen in één klap.

Je zou Van der Valk Schiphol kunnen proberen. Kan je auto ook daar blijven staan, gratis. Ze hebben shuttle service.

En Antwerpen Schiphol is maar iets van 160 km. Als je vol van huis gaat haal je met gemak op de terugweg Dordrecht.
 
Deze namiddag even moeten laden in A'dam ZO. Toevallig 3A en 3B vrij, dus ik laadde snel, maar na vijf minuten was alles vol en waren er al twee wachtenden. Californische "Thanksgiving" toestanden daar in A'dam, niet? Ik vind het leuk dat Tesla nog drie nieuwe locaties wil op de E411 tussen Waver en Aarlen (maar we zitten daar ook niet op te wachten), maar het vermijden van wachttijden in regio's vol Tesla's zou toch ook misschien meer aandacht verdienen (en vergunningen voor uitbreiding zijn wellicht ook sneller te halen, zou je denken, zeker op een site van Tesla zelf zoals A'dam ZO).
 
Deze namiddag even moeten laden in A'dam ZO. Toevallig 3A en 3B vrij, dus ik laadde snel, maar na vijf minuten was alles vol en waren er al twee wachtenden. Californische "Thanksgiving" toestanden daar in A'dam, niet? Ik vind het leuk dat Tesla nog drie nieuwe locaties wil op de E411 tussen Waver en Aarlen (maar we zitten daar ook niet op te wachten), maar het vermijden van wachttijden in regio's vol Tesla's zou toch ook misschien meer aandacht verdienen (en vergunningen voor uitbreiding zijn wellicht ook sneller te halen, zou je denken, zeker op een site van Tesla zelf zoals A'dam ZO).

Van 8 naar 16 stalls gegaan en 32 in aanbouw op heel korte afstand (Breukelen).
 
Rondom de grote steden meerdere SuC lokaties opzetten (elke grote stad in NL heeft wel een ringweg) zou bijvb in Amsterdam veel schelen. Nu loopt het redelijk snel vol in Zuid-Oost, plus de ruimte is vrij krap, vooral als het druk is (parkerende bezoekers en laadbezoekers die langs elkaar heen proberen te wurmen). M.i. Zou je met een SuC aan de andere kant van de Ring A10, Amsterdam-Noord, de drukte kunnen spreiden.
 
k vind het leuk dat Tesla nog drie nieuwe locaties wil op de E411 tussen Waver en Aarlen (maar we zitten daar ook niet op te wachten), maar het vermijden van wachttijden in regio's vol Tesla's zou toch ook misschien meer aandacht verdienen (en vergunningen voor uitbreiding zijn wellicht ook sneller te halen, zou je denken, zeker op een site van Tesla zelf zoals A'dam ZO).

Waarom ga je er van uit dat die drie sucs in Wallonië ten koste gaan van een uitbreiding in Amsterdam?

En jij zit daar misschien niet op te wachten maar misschien Waalse tesla bestuurders die hier geen stem hebben wel?
 
Iemand enig idee wat ze in Eindhoven aan het doen zijn?

IMG_20180426_180544.jpg
 
Of kent iemand in de buurt van Schiphol een goedkoop hotel met laadmogelijkheid, aangezien ik reeds voor 6u dien te vertrekken in Antwerpen is dat ook comfortabeler en als ik daar kan volladen en zo bij de terugreis direct naar huis kan is dat twee comfortabele vliegen in één klap.
Van der Valk Schiphol. Met 6 laadpunten achteraan de parking. Zet je laadsnelheid op het traagste.

Of combi nemen van het hotel: park and fly, waarbij je de auto tot 3 weken op hun parking kan achterlaten na 1 nacht overnacht te hebben en met de shuttle bus naar Schiphol gaat. Bij aankomst pak je de shuttle terug. Erg handig als je een vroege vlucht hebt.
 
Waarom ga je er van uit dat die drie sucs in Wallonië ten koste gaan van een uitbreiding in Amsterdam?

En jij zit daar misschien niet op te wachten maar misschien Waalse tesla bestuurders die hier geen stem hebben wel?
Hoe meer SuCs hoe meer vreugde! Maar tussen droom en werkelijkheid staan praktische bezwaren (geld en vergunningen) en dan lijkt het me gewoon dat Tesla vermoedelijk sneller en goedkoper kan reageren op oververzadigde SuCs dan nieuwe SuCs installeren op locaties die vrijwel niemand nodig heeft (Namen heeft veel zin, op kruising E42/E411, maar Lavaux-Ste-Anne en Waver lijken me eerder een oplossing voor een probleem dat nog niet bestaat - terwijl problemen op andere locaties zich wel al doen voelen, merkte ik in A'dam ZO). Maar goed, ik vertrouw erop dat Tesla weet wat ze doet!
 
Hoi, spreek voor jezelf! Waver lijkt me zeker nuttig, Namen ook, en Lavaux-Ste-Anne ook. In plaats van dat je nu echt moet mikken naar welke SuC moet rijden, kan je dan van voor Brussel blind verder rijden naar Luxemburg en 1 van de 5 SuCs nemen die het best aan je traject overeen komen. En in Breukelen wordt al gebouwd, Eindhoven is uitgebreid en Zaltbommel is recent open, wat eigenlijk een equivalente Noord-Zuid as in Nederland is. Nu nog 1 of 2 in Luik en op de E25 in Houffalize ofzo en Wallonië is ontsloten.
 
Machelen is vaak en ramp en kan niet uitbreiden.

Antwerpen - Aarlen is als het koud is of als je maar een 75 hebt niet altijd haalbaar tegen max snelheid. Dus inderdaad is het handig dat vanuit Antwerpen je niet perse nog even 10 % moet gaan laden in Machelen (van 85 naar 95 % nog eens supertraag ook), maar dat je verderop kan kiezen om te laden, en misschien met een stop in Lavaux-Ste-Anne ook Aarlen kan overslaan en recht naar Metz kan.
 
Machelen is vaak en ramp en kan niet uitbreiden.

Antwerpen - Aarlen is als het koud is of als je maar een 75 hebt niet altijd haalbaar tegen max snelheid. Dus inderdaad is het handig dat vanuit Antwerpen je niet perse nog even 10 % moet gaan laden in Machelen (van 85 naar 95 % nog eens supertraag ook), maar dat je verderop kan kiezen om te laden, en misschien met een stop in Lavaux-Ste-Anne ook Aarlen kan overslaan en recht naar Metz kan.

Of snelheid beetje aanpassen en helemaal niet stoppen.
 
Is een 85D 400Volt?
Mijn 75D (350Volt) is in bijna 8000km nog nooit boven 97KW gekomen.

Ik had eerst een S85 en daarna een S70D.

Uiteindelijk laadde die 70D net zo veel Kw want het aantal Ampères was een stuk hoger.

De snelheid kwam ook regelmatig boven de 110 Kw.

En nu mijn 90D ook weer, maar dat is logisch.

Misschien dat men de 75D softwarematig iets anders regelt.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ