Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Begreep vandaag dat de SuC bij SeC Amsterdam weg gaat. Op die manier ruimte voor klanten van het SeC en de verkoop om auto daar weer te kunnen parkeren. Breukelen is vrij dichtbij dus voor doorgaand verkeer naar zuiden prima vervanger. Naar het westen zou Badhoevedorp de oplossing moeten worden

P.S. don't shoot the messenger
 
@widodh had jij nog niet een nieuwe MCU live gezien, omdat Thomas je direct een filmpje ging sturen toen hij de responsiveness in mijn auto zag afgelopen vrijdag?
Niet in het echt gezien nog idd :) Alleen op YouTube. Heb hem straks wel in mijn nieuwe 100D.

Begreep vandaag dat de SuC bij SeC Amsterdam weg gaat. Op die manier ruimte voor klanten van het SeC en de verkoop om auto daar weer te kunnen parkeren. Breukelen is vrij dichtbij dus voor doorgaand verkeer naar zuiden prima vervanger. Naar het westen zou Badhoevedorp de oplossing moeten worden

P.S. don't shoot the messenger
Niet heel erg raar lijkt mij. Mega druk en best wel een onveilige verkeerssituatie. Ik vond het al apart dat er zo'n grote SuC daar staat.

Wel toont de drukte de grote behoefte aan, dus ik zou niet zo maar zeggen dat Breukelen een goed alternatief is.

Zeker met de Model 3 die er aan gaat komen kunnen we elke SuC gebruiken. Zie nu hoe druk het overal al is.
 
Interessant dat jij het "hooguit een kwartiertje" noemt.

Dat is uiteraard persoonlijk, maar ik vind dat serieus veel. Als ik niet de volle >100kW bij een SuperCharger krijg ben ik not-amused moet ik eerlijk zeggen.

Zeker als ik straks een 100D heb wil/verwacht ik eigenlijk altijd >100kW tot een 50% SoC.

In Nederland heb ik dit probleem vooral in Eindhoven en Amsterdam gezien. Eindhoven is gelukkig uitgebreid (nog niet geweest), maar Amsterdam blijft een drama wat dat betreft.

Nou ja, het komt uit de lengte of de breedte.

Een acht stalls SuC is eigenlijk een vier stalls maar men heeft er een soort van overloop op gezet zodat wat er niet wordt gebruikt in ieder geval vast de volgende auto in gaat.

Dat heb ik liever dan vier stalls waar je altijd de volle mep krijgt maar als hij bezet is niets krijgt totdat de ander weg is.

Overigens heb ik ergens vernomen dat bij SuC3 het vermogen over alle stalls wordt verdeeld zodat de kans dat je minder krijgt aanzienlijk kleiner is.
 
  • Like
Reactions: HWS
Niet heel erg raar lijkt mij. Mega druk en best wel een onveilige verkeerssituatie. Ik vond het al apart dat er zo'n grote SuC daar staat.

Wel toont de drukte de grote behoefte aan, dus ik zou niet zo maar zeggen dat Breukelen een goed alternatief is.

Zeker met de Model 3 die er aan gaat komen kunnen we elke SuC gebruiken. Zie nu hoe druk het overal al is.

Gerucht gaat dat Breukelen 50 stalls krijgt dus denk ik prima vervanger.

Mbt model3 verwacht ik dat het mee gaat vallen. Geen gratis superchargen zorgt al voor een mindere prikkel om daar (lang) te gaan laden
 
Dat heb ik liever dan vier stalls waar je altijd de volle mep krijgt maar als hij bezet is niets krijgt totdat de ander weg is.

Overigens heb ik ergens vernomen dat bij SuC3 het vermogen over alle stalls wordt verdeeld zodat de kans dat je minder krijgt aanzienlijk kleiner is.
Die mening deel ik met je, maar ik vind uiteindelijk dat het ontwerp gewoon niet werkt zoals bedoeld.

Bij een snellader verwacht ik altijd de 100% van de power. Daar wil ik op kunnen vertrouwen. Daarom hoop ik dat de SuC3 dat een heel stuk beter doet.

Gerucht gaat dat Breukelen 50 stalls krijgt dus denk ik prima vervanger.

Mbt model3 verwacht ik dat het mee gaat vallen. Geen gratis superchargen zorgt al voor een mindere prikkel om daar (lang) te gaan laden

Maar Breukelen ligt niet altijd op de route. Amsterdam kwam ik nog wel eens langs als ik vanaf De A4 -> A9 -> A1 reed en dan kom je niets langs Breukelen ;)
 
  • Like
Reactions: is3
Begreep vandaag dat de SuC bij SeC Amsterdam weg gaat. Op die manier ruimte voor klanten van het SeC en de verkoop om auto daar weer te kunnen parkeren. Breukelen is vrij dichtbij dus voor doorgaand verkeer naar zuiden prima vervanger. Naar het westen zou Badhoevedorp de oplossing moeten worden

P.S. don't shoot the messenger
Ik heb wel begrepen dat het SuC stallen gereduceerd zullen worden in Amsterdam. En een redelijke bevestiging dat Breukelen 50 stallen zullen worden zodra er meer capaciteit aanwezig is om uit te breiden. Voor Badhoevedorp wordt het nog best lastig om een goede plek te vinden voor een groot aantal stallen.
 
Gerucht gaat dat Breukelen 50 stalls krijgt dus denk ik prima vervanger.

Mbt model3 verwacht ik dat het mee gaat vallen. Geen gratis superchargen zorgt al voor een mindere prikkel om daar (lang) te gaan laden

Als prijs de prikkel is dan staan de Model 3 rijders volgend jaar met een Maingau pas voor 3ct/kWh aan een CCS stekker bij Fastned te laden. En niet a 20ct/kWh bij de Superchargers.
Heeft Fastned een capaciteitsprobleem. ;)
 
Breda, vandaag. Het worden er 16.
283DEA8E-E139-4B00-8DB9-FEC4C5721E04.jpeg
DFB4E52F-6D03-4592-8AC0-7160DEA834EF.jpeg
C8C17484-7D2D-43A8-A3C3-3DE9DDBA48B1.jpeg
9F7C5697-1C33-4DAE-A304-50063BD36CD6.jpeg
B9EE25C1-120B-4701-AB49-E7FC3A94E9FF.jpeg
 
Begreep vandaag dat de SuC bij SeC Amsterdam weg gaat. Op die manier ruimte voor klanten van het SeC en de verkoop om auto daar weer te kunnen parkeren. Breukelen is vrij dichtbij dus voor doorgaand verkeer naar zuiden prima vervanger. Naar het westen zou Badhoevedorp de oplossing moeten worden

P.S. don't shoot the messenger

Die SuC in Amsterdam wordt erg veel 'misbruikt' door taxi's, waardoor er weinig plek en/of laadsnelheid overblijft voor gewone rijders. Althans, zo is mijn ervaring tijdens die paar keer dat ik daar stond te laden terwijl de dochters op concertbezoek waren in de Ziggo Dome. Dus ik kan me voorstellen waarom Tesla daar vanaf wil.