Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
En Superchargers komen ook nooit in het lijstje te staan bij bestemmingen. Daar staan bij mij alleen de plekken waar ik heb geladen waar geen supercharger was.

blijft staan dat het inderdaad een kwestie van memory refreshen/wachten is.. (voor die gewone laadplekken). als je een reset van het 17inch-systeem doet met beide draaitoetsen zie je daarna ook de heel recente laadicoontjes .. net naar huis even geprobeerd.
 
image.jpg

Uhhh:confused:
 
Die gaat dadelijk klagen wat een slechte opladers van dat Tesla

hmmmm.... 120 kw zou misschien ook wel fun zijn:wink: maar in dat geval zou er natuurlijk wel een groot bord moeten hangen met laden op eigen risico etc....

Beetje off topic: Overigens was ik laatst bij vd Valk in Breukelen, en nog vol genoeg om thuis te komen dus een gewone plek opgezocht.
Zie ik een gewone prius (geen extra klep, geen verchroomde onderkant klep etc. dus geen plugin) geparkeerd worden op 1 van de laadplekken.
Toen ik de bestuurder er op aansprak waren de reacties: dat je dat ziet, ik doe dit altijd en iedereen denkt dat ik er mag staan dus ik doe het gewoon, en... ik ben zo weg... en weg was die (de persoon)... de auto heeft er nog een uur gestaan.....
 
hmmmm.... 120 kw zou misschien ook wel fun zijn:wink: maar in dat geval zou er natuurlijk wel een groot bord moeten hangen met laden op eigen risico etc....

Beetje off topic: Overigens was ik laatst bij vd Valk in Breukelen, en nog vol genoeg om thuis te komen dus een gewone plek opgezocht.
Zie ik een gewone prius (geen extra klep, geen verchroomde onderkant klep etc. dus geen plugin) geparkeerd worden op 1 van de laadplekken.
Toen ik de bestuurder er op aansprak waren de reacties: dat je dat ziet, ik doe dit altijd en iedereen denkt dat ik er mag staan dus ik doe het gewoon, en... ik ben zo weg... en weg was die (de persoon)... de auto heeft er nog een uur gestaan.....

Wat een complete aso zeg, pff. Kan daar niet bij.

Overigens twee keer bij zevenaar gestaan en beide keren niet meer dan 90kW gehaald. Herkenbaar?
 
Sta twee keer per week in Zevenaar geen problemen gehad. Welke plaatsen waren het? Dan test ik ze en als het echt een probleem is dan meld ik het even bij Tesla.
Ik weet de plekken niet meer (nummers), maar het zijn de eerste 4 stalls, daar heb ik volgens mij aan de 2e gestaan en de 3e.

89kW is het maximum wat ik gezien heb daar. SoC was 27km en heb in Duitsland wel gewoon 117kW gezien bij Kamen.
 
Ik heb nu drie keer, ook een keer helemaal leeg, geladen bij Zevenaar. Inderdaad is 90 kW het maximum.
De nieuwere stations, Zwolle bijvoorbeeld, halen 118 kW.
Dan zag ik het zelfde in Kamen (DE). Oosterhout haal ik overigens ook >100kW.

Drukte in Oosterhout gisteren. 1 Tesla reed net weg en 3 stonden er nog te laden toen ik aan kwam. In Duitsland was het iets minder druk, maar ook daar genoeg verkeer te zien.
 
Ik weet trouwens dat het piekvermogen er niet héél veel toe doet, of je nu met 90kW of 115kW laad, de curve laad het laden snel afbouwen.

De 110kWh batterij zal echter langer op hoog vermogen kunnen laden en eventueel toekomstige cellen kunnen ook langer op hoog vermogen worden geladen. Dan gaat SuperChargen een stuk sneller.

De batterij is nu de limitatie, niet de SuperCharger zelf. (Behalve in Zevenaar dan).