Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Nu Eindhoven (vd Valk) met 6 stalls  ?

Volgens "uitlatingen" bij Urmond is men daar al heel ver met de plannen. Gaat er zeker komen, naar ik verwacht gewoon met 8 stalls. Dat zijn wij nu gewend toch?

Dan Breukelen wellicht? Wel genoemd maar ik kreeg niet de indruk dat het al duidelijk is.

Dat er meer gaan komen lijdt volgens mij geen twijfel. Denk aan de route's Zeeland in en natuurlijk de noordelijke provincies. Ook wij hebben daar eilanden en ergens op weg daarheen zal er wel eentje komen. Kan natuurlijk Alkmaar noemen maar dat is alleen maar speculeren. Net als aan één kant of in het midden van de Afsluitdijk.
 
Gisteren met de eigenaar van de Treeswijkhoeve ff kort t idee besproken, voor de haal en breng service van zijn restaurant vanaf vd Valk Eindhoven. Vond t een leuk idee en was in.. kunnen we straks auto laden, 2 sterren lunchen en door.. beter dan al die fast food en ideaal voor zakelijk.
 
Bedenk me dat we dit ook in zwolle moeten doen.. daar zit op 5 km afstand de Librije... dan is er voor ieders wat te kiezen..wil je simpel eet je onsite,wil je echt lekker dan deze opties. Dan vind moeders tesla ook leuk ;-)

Kijk, dit gaat denk ik voldoende aandacht krijgen om er een apart topic worden. Tesla vriendelijke Culinaire etablissementen, met Valet-laad service. Uit te breiden met diverse andere zaken waaronder spa's, vergaderzalen etc... Ik denk zelfs dat gezien het gemiddelde inkom van een Tesla rijder het voor kwaliteitszaken erg interessant gaat worden dit....
 
Goed plan, maar ik vrees dat je dan je Supercharger bezoek drie maanden van te voren moet inplannen :)
Ik denk dat t bij de lunch wel eens heel erg mee kan vallen. Maar als ik kijk naar mijn eigen situatie. Vriendin is alles behalve een zeur,maar om bij een supercharger te staan is niet haar hobby ( mijne ook niet) als je dan ergens op je gemak kunt eten, winkelen, en dan je auto fully charged terug krijgt, is dat wel veel leuker.

- - - Updated - - -

Kijk, dit gaat denk ik voldoende aandacht krijgen om er een apart topic worden. Tesla vriendelijke Culinaire etablissementen, met Valet-laad service. Uit te breiden met diverse andere zaken waaronder spa's, vergaderzalen etc... Ik denk zelfs dat gezien het gemiddelde inkom van een Tesla rijder het voor kwaliteitszaken erg interessant gaat worden dit....

Eens... en daarom dat bijv de supercharger bij Reims bij een goed restaurant ligt. ik sprak met die eigenaar, en die zei ook heel eerlijk dat ie hoopte op deze manier ook t betere publiek te trekken. Ik denk dat we idd 1 of 2 restaurants of andere zaak mee moeten krijgen en laten zien dat t succesvol is. Dan volgt de rest ook believe me. Zeker de zakelijke markt is erg welkom in de resto,s na de crisis....
 
Ik denk dat t bij de lunch wel eens heel erg mee kan vallen. Maar als ik kijk naar mijn eigen situatie. Vriendin is alles behalve een zeur,maar om bij een supercharger te staan is niet haar hobby ( mijne ook niet) als je dan ergens op je gemak kunt eten, winkelen, en dan je auto fully charged terug krijgt, is dat wel veel leuker.

Nou.. mijne (Vrouw/vriendin, zelfde) best wel, en zit al aan mijn hoofd te ...... dat ze wilt dat ik een Mercedes GL moet gaan kopen...... Was namelijk de kandidaat voordat ik de S besloot te kopen... Niet dat ik de S moet wegdoen dan, maar dan gaat zij erin rijden en als we dan een langere ruit hebben "mag" ik chauffeur zijn.... Echter, als ik haar grootste ergernis weg kan halen (wachten tijdens laden in de auto, aangezien er geen kwaliteit voedsel of drank te verkrijgen is bij de SuC) middels dit zou de Model X tot de mogelijkheden gaan behoren hoop ik! Ik wil nimmer meer een verbrandingsmotor kan ik je zeggen. Mijn dochter heeft een SLK en ik moest meerijden ivm -18 tot en met vorige maand, en kon ik terug in dat ding.... Iedereen denk dat het een fantastische auto is (ok, stoelen zijn wel subliem...), ook mijn vrouw (die wil niet rijden in de S, maar wel in de SLK) en "hij is zo snel".. sure... Erger me mateloos aan die halve seconde voordat de motor aangrijpt na het pedaal in te drukken...... zucht, ben verziekt....
 
In deze eetgelegenheden zitten we gemakkelijk een 2 uurtjes. De uitbater kan een laadpunt van 22Kw. voorzien.
Zie nu dat ik in draadje "Nederland" zit, maar zeker geldig (ook) vr "België"
\

Nadelen:
1. Er komen steeds meer EV op de weg, grote kans dat hij bezet is. SuC is (bijna) altijd beschikbaar, en als het "vol" is dan binnen 20 minuten ben je echt wel aan de beurt (De Valet jongen dan)
2. Als je dan niet (zie punt 1) kan laden, moet je continue naar buiten om te kijken of je al kan laden.... Eet echt niet fijn hoor, als je niet weet of je na een gezellig diner mogelijk moet gaan zoeken naar een laadpunt om de avond "fijn" af te sluiten.
3. 2 uurtjes is 200km max. Dan is het vaak niet nodig. Want als je "vol" wegrijd (85kW dan) kan je ook weer terug als 200 km genoeg is
4. Als je een singel lader heb, dan heb je maar max 100km...

Eneuh, in België zit je inderdaad makkelijk 2 uurtjes aan ook een lunch. In NL is het toch iets van 30-45 minuten ;)
 
ImageUploadedByTapatalk1412416140.892512.jpg
en nu lunch.
 
Gisteren met de eigenaar van de Treeswijkhoeve ff kort t idee besproken, voor de haal en breng service van zijn restaurant vanaf vd Valk Eindhoven. Vond t een leuk idee en was in.. kunnen we straks auto laden, 2 sterren lunchen en door.. beter dan al die fast food en ideaal voor zakelijk.

Lijkt me toch niet heel handig richting andere model S eigenaren? Na half uur is je S weer vol, maar dan ben je nog lang niet terug van de sterrenlunch. Gezien het feit dat het nu soms al even wachten is op een laadplek, zou 2 uur lang een lader bezet houden toch niet heel ok zijn zou ik zeggen.
 
Lijkt me toch niet heel handig richting andere model S eigenaren? Na half uur is je S weer vol, maar dan ben je nog lang niet terug van de sterrenlunch. Gezien het feit dat het nu soms al even wachten is op een laadplek, zou 2 uur lang een lader bezet houden toch niet heel ok zijn zou ik zeggen.

Euh.. we hadden het juist over Valet Parking. Dus de Valet jongen gaat je auto laden, en als hij vol is (20-40 minuutjes) gaat hij hem weer halen.